יוקר המחייה – מי משלם על כך? ומהם הדרכים המקוריות לחסוך בהוצאות – (וידאו)

יוקר המחיה הוא הנטל המשמעותי ביותר על תושבי ישראל. כדי לחסוך ולו במעט, בהוצאות, יש העושים את קניותיהם בשווקים הסיטונאיים ואפילו במכולות קטנות, שם למרבה הפלא, מתברר כי שפת הכיתוב שעל אריזת המוצר, יכולה לעזור לנו לחסוך עוד מספר שקלים.

שוק הירקות
בפניה אל מגדלי הירקות, הם מספרים כי העסקים חלשים והחורף גם לא עוזר להגדלת המכירות.

הם חיים בחוסר וודאות ואינם יודעים, בתחילתו של יום, בכמה יסתכם הרווח הכולל מהסחורה שהם מביאים אל השוק הסיטונאי.

מרדכי אכרת, מגדל פלפלים מהמושב מגדים, מספר בעודו אורז את הגידולים בדרכו לשוק הסיטונאי בצריפין כי "עלות הגידול היא ארבעה שקלים לקילו. תוסיף לזה את הכנת השטח, תיחוח, חומרי הדברה, חוטי הדליה, תשלום לעובדים והשקיה". בסוף יום העבודה, יגלה אכרת כי סיים את היום בהפסד, זאת לאחר שמכר את תוצרו במחיר של 3.70 הקילוגרם, כאשר המחיר המומלץ הוא 4.80 שקלים.

השפה משפיעה

במדפי החטיפים ברשתות השיווק, מוצרים ממותגים, לא נמכרים בפחות מ-4 שקלים לאריזה של 100 גרם. אלא שכאן, מה שעשוי להוזיל עבורנו את המחיר הוא דווקא הכיתוב שעל גבי האריזה.

שקית ביסלי עם כיתוב בעברית עולה 4.30 שקלים, מחירו של מוצר זהה רק באריזה עם כיתוב בשפה הערבית, יעמוד על 2.65 שקלים בלבד.

הסיטונאי רודי בר יוסף מספר על ההבדל הגדול "אני קונה חטיפים מאחד הסיטונאים במגזר הערבי וחוסך המון בעלויות, שקית ביסלי במשקל 50 גרם באריזה עם כיתוב בערבית עולה לי 1.27 שקלים. אני מוכר אותה בשקל וחצי ומרוויח יפה מאוד".

ההתייקרות בחומרי הגלם משפיעה גם על ענף המסעדנות, ובשנים האחרונות מדווחים על זינוק במחיר המנות בתפריטים.

מה שברור, שעל פערי התיווך ויוקר המחיה, נמשיך לשלם אנחנו, הצרכנים.

צפו בכתבה באדיבות רשת :

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.