יזם חשוד בדיווח שקרי אודות מחיר מכירתן של 5 דירות במטרה להתחמק מתשלום מס

בית משפט השלום בירושלים, נעתר לבקשת פקיד שומה חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום והורה על שחרורו בתנאים מגבילים של יוסף נבלסי (58) מירושלים, בחשד לדיווח שקרי לגבי מחיר 5 דירות אותן מכר.

על פי המתואר בבקשת המעצר, רכש החשוד בשנת 2013 קרקע ועליה מבנה עם 6 דירות. בשנת 2014 מכר החשוד 5 מתוך 6 הדירות בסכום של כ-1,440,000 ש"ח, בעבור כל אחת, אך דיווח על המכירה למיסוי מקרקעין, כאילו מכר כל דירה בכ-700,000 ₪, וכל זאת במטרה לשלם מס מופחת עבור מכירת הדירות הללו. על פי המידע הקיים בידי היחידה החוקרת, אחד מרוכשי הדירות, סירב לדווח על קניית הדירה בסכום מופחת ממה ששילם בפועל, למרות הלחצים שהופעלו עליו מצד המוכר.

עוד נכתב בבקשת המעצר, כי ביום 22/7/19 הוצאו צווי חיפוש נגד הנאשם וכנגד רוכשי הדירות בפרוייקט, ולמחרת אף נתפסו מסמכים ונבלסי יחד עם רוכשי הדירות, הובאו לחקירה במשרדי חקירות מס הכנסה בירושלים, מהן עלה, כאמור, כי הדיווח אודות סכום מכירת הדירות היה כוזב ושקרי.

כב' השופטת וסגנית נשיא בית משפט השלום בירושלים, דורית פיינשטיין, נעתרה לבקשת היחידה החוקרת וקבעה לנבלסי, בין השאר, התחייבות עצמית בסך 300,000 ₪, הפקדת מזומן בסך 20,000 ₪, וצו עיכוב יציאה מן הארץ למשך 180 יום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *