יחידות הוקפצו לדרום – העוטף הוכרז כשטח צבאי סגור

בעקבות הפגיעה הישירה בבית בישוב משמרת שבשרון, ‏צה"ל הכריז על אזורים רבים בעוטף עזה כשטח צבאי סגור. ביניהם חוף זיקים והאזורים הסמוכים לגדר בנחל עוז ונתיב העשרה .

בעקבות הפגיעה הישירה בבית בישוב משמרת שבשרון, ‏צה"ל הכריז על אזורים רבים בעוטף עזה כשטח צבאי סגור. ביניהם חוף זיקים והאזורים הסמוכים לגדר בנחל עוז ונתיב העשרה .

במקביל,  צה"ל הודיע כי יבצע גיוס מילואים למערך כיפת ברזל ולפיקוד העורף ויעביר חטיבת שיריון וחטיבת חי"ר לעזה. גורמים מדיניים בכירים שיגרו איום לחמאס: "חכו לתגובה, כי תהיה כזו בקרוב".

. הרמטכ"ל אביב כוכבי וצמרת המטה הכללי יחד עם ראש שב"כ משלימים את הערכת המצב ונערכים למגוון תרחישים. בצה"ל רואים את חמאס אחראי לרקטה שנורתה מהעמדה של ארגון הטרור ברפיח ומסרבים להגיד אם הירי היה בטעות.

בחמאס ובארגוני טרור אחרים נערכים לתקיפת צה"ל ברצועה. מפקדות מפונות מחשש להשמדתם.

לאור הירי לעבר השרון, דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס קיים כעת שיחת תדרוך לכתבים צבאיים.

מנליס אמר בשיחה לכתבים כי "הרקטה שוגרה ב-5:24 בבוקר, מאזור רפיח. זו רקטה לטווח של 120 קילומטרים והיא שייכת לחמאס ויוצרה על ידו. השיגור בוצע בידי חמאס".

עם זאת, הוא סירב להתייחס לשאלה האם מדובר בשיגור ב"טעות" כפי שטוענים בחמאס ואמר: "בשלב זה אינני מתייחס לסל ההיבטים המודיעיניים", אך הוסיף: "מבלי קשר לכל הנתונים, חמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה".

מנליס עדכן כי "הרמטכ"ל סיים בדקות האחרונות שורה של הערכות מצב עם ראשי אגפים וראש השב"כ. התקבלו שורת החלטת בתיאום עם הדרג המדיני. אנחנו כרגע נמצאים בהקפצה של 2 חטיבות למרחב רצועת עזה. במקביל מבצעים גיוס מילואים מצומצם כמו הגנה אווירית ומודיעין".

בישראל החליטו על שורת צעדים נוספים ובהם סגירת מרחב הדיג והמעברים.

"אנחנו נמצאים במוכנות למגוון רחב של תרחישים ככל שיתפתח בשעות ובימים הקרובים, אתם יכולים להבין לבד מה זה אומר", אמר מנליס.

בתשובה לשאלה מדוע אין הנחיות מיוחדות לתושבי העוטף, אם פניה של ישראל להסלמה אמר דובר צה"ל: "כשיהיו הנחיות תעודכנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *