ינטוש את בלוק הימין? האולטימטום של יו"ר 'דגל התורה' משה גפני

גורם בכיר בליכוד חשף בעיתון 'יום ליום' שפורסם היום כי "ח"כ גפני איים לפרוש מבלוק ה-55 אם המטה החרדי בליכוד ייפנה למצביעי המפלגות החרדיות" – עוד מהגורם: "גפני אמר כי במידה ואכן תיעשה פנייה לציבור החרדי, הוא יפנה לגנץ" – בלשכת ח"כ גפני סירבו להגיב

העיתון הדתי / חרדי 'יום ליום' פרסם כי חילוקי הדעות בין פלגי יהדות התורה ידועים כבר מזמן. מידי שבוע ישנה אמירה תורנית, שנאמרת בדרך כלל על ידי חבר הכנסת גפני ומעידה על חילוקי הדעות כך שגפני נחשב לשמאל ואילו באגודת ישראל נחשבים לאנשי ימין. עם זאת, לא פעם חבר הכנסת גפני יוצא להגנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומבהיר את מחוייבתו לבלוק ה-55 המורכב מחברי הימין בכנסת הנוכחית. אלא שליום ליום נודע כי מתחת לפני השטח לא הכל רגוע.

בבחירות האחרונות הקימו בליכוד מטה המיועד למגזר החרדי, בראשו עמד חבר הכנסת שלמה קרעי, בוגר ישיבת כסא רחמים. קרעי אמנם חרש את השטח ועוד ועוד חרדים ביקשו להצטרף למפלגה אולם כמעט בכל מקום, מעל ומתחת לכל במה אמר חבר הכנסת קרעי כי הוא אינו פונה לציבור מצביעי המפלגות החרדיות אלא לאלו שאין בכוונתם לתמוך בש"ס או ביהדות התורה.

למהלך שנקט קרעי היה מחיר, התוצאות של הליכוד במגזר החרדי לא היו משמחות ואף היו במגמת ירידה אחרי שנים של עלייה. בליכוד היו לא מעט גורמים שתלו את התוצאות בהכרזה ש'הליכוד לא פונה למצביעי המפלגות החרדיות' אולם את הנעשה אין להשיב. אם חשבתם שבמערכת הבחירות הזו התוצאות ייראו אחרת, כדאי שתחשבו שוב. בשונה מהבחירות הקודמות בהם הוקם המטה החרדי כמטה אזורי צוייד בתקציב משלו ופעילים בשטח, לצד פרסומות בחלק מכלי התקשורת החרדים, הפעם המטה החרדי בליכוד לא צובר תאוצה.

במסגרת השינויים הנעשים לקראת הבחירות הקריבות חבר הכנסת מיקי זוהר– שהפך לאחד מנאמניו הבולטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו –מונה ליו"ר מטה המיעוטים ובסמכותו נמצאים המגזר הרוסי, האתיופי והחרדי אולם לדברי גורמים בליכוד מדובר במטות שאין בהם ממש והם נותרים ללא פעילות בין היתר בשל מצוקה תקציבית אולם גורמים המעורים בתוך הנעשה בליכוד טוענים שזו לא הסיבה המשמעותית.

לדברי גורם בכיר בליכוד המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו הסיבה לכך שהמטה החרדי לא פועל במרץ כפי שעבדו בבחירות האחרונות, היא אולטימטום שהציב יושב ראש 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני. הגורם ששוחח עם יום ליום סיפר כי "חבר הכנסת גפני הציב לראש הממשלה אולטימטום ולפיו אם יוקם מטה חרדי שייפנה למצביעי המפלגות החרדיות הרי שהוא רואה את עצמו משוחרר מההסכם בין כל חברי גוש ה-55".

הגורם הבכיר בליכוד, שכאמור מקורב מאוד לראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף ואמר כי גפני הודיע באופן נחרץ כי אם אכן יוקם מטה חרדי שייפעל באופן אינטנסיבי הרי שהוא ייראה עצמו חופשי מההתחייבויות כלפי נתניהו והוא יפנה ליו"ר כחול לבן. באגודת ישראל לא תמהים על הידיעה הזו אולם מבהירים כי גפני לא יהין לפעול נגד נתניהו. "היום הציבור שלנו הוא בימין, הם מצביעים ליהדות התורה כי יודעים שאנחנו בימין. לו גפני יבהיר שהוא אינו מחוייב לנתניהו מצביעים רבים במפלגה יעזבו לטובת מפלגות אחרות בגוש הימין".

האולטימטום של גפני מסתדר היטב עם המתקפה לה זכה ח"כ גפני בבמה זו בשבוע שעבר על ידי עמיתיו מיהדות התורה. כזכור בשבוע שעבר תקפו בכירים באגודת ישראל את דגל התורה בכלל ואת יו"ר המפלגה ח"כ משה גפני בפרט, בעקבות פעולות והתבטאויות המרחיקות מצביעים חרדים הנוטים ימינה וכן מקשים על שכנוע מצביעים דתיים וחר"דלים להצביע למפלגה. בכיר במפלגה החסידית טען בשיחה ל'יום ליום' כי גפני מעוניין שהמפלגה המאוחדת תקבל רק 7 מנדטים, ורמז כי הוא פועל מתוך רצון לנקום בחבר הכנסת לשעבר יצחק פינדרוס.

גורם ב'אגודת ישראל' ששוחח השבוע עם 'יום ליום' טען כי ההתנהלות של גפני מרחיקה גם מצביעים חרדים, "משיקולי נקמנות פנימיים בדגל התורה הם מעדיפים להזיק לעולם התורה ולפגוע בצמיחת יהדות התורה. הציבור החרדי הוא ימני, הוא לא אוהב שמשחקים איתו, הוא אינטלגנט ומבין שיש ניסיונות של נקמנות אישית בתוך דגל התורה, זה יבוא לידי ביטוי בקלפי". הוא מזהיר.

הבכיר האשים את המפלגה הליטאית והעומד בראשה בכך שהן מסכלים כל ניסיון להבאת קהלים חדשים להצביע למפלגה: "בדגל התורה פוגעים בכל הליך אפשרי של צמיחת המפלגה על ידי קולות שאינן מצביעי המפלגה באופן מסורתי, דוגמת הרב דוד חי הכהן ואחרים. כשבדגל טוענים שהם מביאים את רוב הקולות ומזלזלים בכוחם של המצטרפים החדשים".

האמירות הללו מצטרפות לשורת אמירותיו של יו"ר ועדת הכספים, בנושאים שונים. גפני פועל בוועדה באופן פומבי בשיתוף פעולה עם יו"ר סיעת הרשימה המשותפת ח"כ אחמד טיבי, ומתבטא לא פעם באמירות המזוהות עם השמאל, ובשל כך מעורר כלפיו זעם באגודת ישראל ואף בחלקים בדגל התורה, שפועלים במערכות הבחירות האחרונות להביא מצביעי ימין למפלגה ועל פי הנתונים אכן הצליחו בכך באופן חלקי. "התבטאויותיו של יו"ר דגל התורה ח"כ גפני מרחיקות לא מעט תומכי ימין פוטנציאלים", אומר ל'יום ליום' גורם ב'יהדות התורה'.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *