יעקב אשר נגד הממשלה: בעצה עם דרעי וליצמן הגביל את תקנות הקורונה

יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר הגביל את תקנות קבינט הקורונה לשבוע בלבד. "הציבור לא יכול לחכות יותר לתכנית גמזו, ולכן התקנות יאושרו לשבוע בלבד, בתיאום עם דרעי ליצמן וגפני אני מודיע שלא נקבל יותר הארכה נוספת. אם לא תהיה תכנית – ביום שלישי הבא בחצות התקנות יפקעו"

יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר הגביל את תקנות קבינט הקורונה לשבוע בלבד. "הציבור לא יכול לחכות יותר לתכנית גמזו, ולכן התקנות יאושרו לשבוע בלבד, בתיאום עם דרעי ליצמן וגפני אני מודיע שלא נקבל יותר הארכה נוספת. אם לא תהיה תכנית – ביום שלישי הבא בחצות התקנות יפקעו".

ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה היום את תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש בהתאם למנגנון האישור שנקבע ב"חוק הקורונה הגדול", הממשלה העבירה לוועדת החוקה תקנות להגבלת פעילות במרחב הפרטי, במרחב הציבורי, ובעסקים ובמקומות הפתוחים לציבור.

את התקנות שאישרה הוועדה, הציעה הממשלה אתמול והן ייכנסו לתוקף עם פרסומן היום ברשומות: מגבלת ההתקהלות הכללית תעמוד על 20 אנשים במבנה ו-30 בשטח פתוח; התפוסה המרבית תעמוד על אותו מספר של מגבלת ההתקהלות הכללית או על אדם אחד לכל 7 מ"ר, לפי הגבוה מבין האפשרויות.

התפוסה המרבית במסעדות שלא במלון, בבתי תפילה ובאירועי תרבות במקומות לעריכת מופעים, בית קולנוע, תיאטרון, או מוסד תרבות אחר למעט מוזיאון תעמוד המגבלה על 20 בשטח סגור ו-30 בשטח פתוח (למעט מופע תרבות שמנכ"ל משרד הבריאות אישר את הגדלת התפוסה).

אישור הוועדה כולל גם את התקנות המפרטות את חובת שמירת מרחק במרחב הציבורי, הגבלות על נסיעה בכלי תחבורה פרטי, חובת שילוט בסמוך למתקני שעשועים, הוראות להפעלת מקום ציבורי או עסקי, אחריות מחזיק או מפעיל קניון, סגירת מקום לשם מניעת הדבקה או לעריכת חקירה אפידמיולוגית וכן את העבירות והעונשין שבצדן. תחילתן של תקנות אלו ב-11.8.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *