יצאתם לחל"ת? ודאו כי אתם לא מאבדים את הפנסיה שלכם

חשוב מאד לבדוק באיזה מסלול אתם ולוודא שאתם לא מאבדים את הזכויות שלכם

בעקבות התפרצות הקורונה, מוצאים עצמם עובדים רבים בחופשת חל"ת – חופשה ללא תשלום. הממשלה והאוצר פרסמו בתקנות לשעת חרום, שורה של צעדים והקלות על מנת לסייע לעובדים אלו בין היתר המדינה מעמידה לאותם עובדים את האפשרות לקבל דמי אבטלה בהליך מזורז ומקוצר. אך הסיוע מתעלם מחסכון הפנסיה ופוליסות ביטוחי המנהלים, אשר הינם העוגן העתידי של העובדים.

כל אחד חייב לעצור, ולבדוק היטב כיצד גם במצב הזה, הוא עושה את המקסימום לקבל את מלוא זכויותיו, והחשוב ביותר לא לאבד את מה שכן צבר ומה שכן שלו. יצאת לחל"ת? ב"ה המדינה מסייעת בדמי אבטלה, אך לצערנו לא בפנסיה, לכן חשוב מאד לבדוק באיזה מסלול אתם ולוודא שאתם לא מאבדים את הזכויות שלכם.

הפנסיה מורכבת משני חלקים "המרכיב הראשון של חיסכון הפנסיה, זה הסכום שאנחנו שמים בצד כל חודש כדי שכשנגיע לגיל פרישה יהיה לנו ממה לחיות, המרכיב השני הוא המרכיב של הביטוח. למעשה בחיסכון הפנסיוני יש לנו ביטוח מפני שני מצבים, מצב ראשון זהו מצב שבו ח"ו העובד יפטר מן העולם מוקדם, ואנחנו רוצים שיהיה למשפחה שלו ממה לחיות, זה בעצם ביטוח חיים, או נקרא גם קצבת שארים בקרן הפנסיה. המצב השני זהו מצב שבו העובד ח"ו לא יוכל לעבוד מסיבות רפואיות, ואנחנו רוצים שתהיה לו הכנסה חודשית, זה נקרא ביטוח אובדן כושר עבודה, או פנסיית נכות.

בחל"ת כיוון שאין לנו משכורת ההפקדות לחיסכון נעצרות. ההפקדה החודשית לפנסיה שלנו מבוצעת מהמשכורת שלנו, ובתקופה שאנחנו בחל"ת ואין לנו משכורת, אז אנחנו לא מפקידים לפנסיה באותם חודשים, כלומר החיסכון הפנסיוני שלנו לא גדל בחודשים האלה, וגם דמי הביטוח שנגבים מתוך ההפקדות שלנו לפנסיה בעצם לא משולמים בחודשים אלו.

קרן הפנסיה נותנת לנו עד חמישה חודשים, שבהם גם אם אין הפקדות לקרן הפנסיה הביטוח ממשיך כרגיל. אם ח"ו נגיע למצב שבו יותר מחמישה חודשים לא יהיו הפרדות לקרן הפנסיה, גם אז, ההערכות הם כי בפניה לקרן הפנסיה יהיה ניתן להאריך את התקופה הזו בעד שנתיים. בתקופה הזו את סכום הביטוח שאתם אמורים לשלם יקחו מהסכום שנצבר לכם בקרן הפנסיה.

אם תגיעו למצב שבו במשך תקופה ארוכה, אתם לא משלמים כסף לחברת הביטוח על הביטוחים האלה, אז הביטוח שלכם עשוי להתבטל, ובעצם תמצאו את עצמכם לא מבוטחים, בהרבה מקרים זה ממש לא כדאי. פנסיה זה החוסן לעתיד – שמרו עליה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *