ירושלים מתרחבת :23,000 יחידות דיור חדשות, 3 מיליון מ"ר חדשים למסחר

היום (ב') נחתם בבירה הסכם הגג האסטרטגי בין עיריית ירושלים למשרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל.

בטקס שנערך באולם מועצת העיר ירושלים במעמד ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו, שר האוצר, משה כחלון, ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, שרת השיכון והבינוי יפעת שאשא ביטון ויו"ר רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון.

במסגרת ההסכם עתידות להיבנות כ- 23,000 יחידות דיור חדשות, 3 מיליון מ"ר חדשים למסחר, והשקעת שיא של 1.5 מיליארד ₪ בתשתיות בשכונות הוותיקות.

הסכם הגג האסטרטגי עם משרד האוצר ורמ"י יביא לראשונה מזה שנים ארוכות לבניית עשרות אלפי יחידות דיור חדשות והקמת שטחי תעסוקה מסחר ומלונאות חדשים.

לאחר שטיוטת הסכם ההבנות בין עיריית ירושלים ורמ"י לא אושרה במועצת העיר בסוף שנת 2018, היום מציגה עיריית ירושלים את הסכם הגג הדרמטי עם משרד האוצר ורשות מנהל מקרקעי ישראל (רמ"י) שיוביל לבניית כ- 14,800 אלף דירות חדשות ברחבי הבירה, בהן גם דיור למשתכן והתחדשות עירונית.

ההסכם אשר אושר בטקס חגיגי שהתקיים באולם מועצת העיר ירושלים הוא המשך ישיר של החלטת ממשלה 768 שבמסגרתה סיכמו כל הגורמים לפתח, להקים ולהרחיב כ-12 שכונות בבירה.

בנוסף לדירות חדשות כולל ההסכם של העירייה עם משרד האוצר ורמ"י גם הסכמות לשיווק של שטחי 3 תעסוקה, מסחר ומלונאות בהיקף חסר תקדים של 3 מיליון מ"ר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *