ישראל ביתנו תגיש בג"צ למנוע את הארכת חוק הגיוס

לאחר הפרסום על כוונת הממשלה להגיש בקשת דחייה נוספת לחקיקת חוק הגיוס הודיע ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) כי אסור לדחות את ההצבעה ולאפשר את המשך 'מריחת' הנושא על ידי הממשלה

 

בעקבות ניסיונות ההתחמקות של הממשלה מחקיקת חוק הגיוס, יגיש ח"כ עודד פורר בקשה מטעם סיעת ישראל ביתנו להצטרף לדיון כדי להציג את התנגדות הסיעה לדחיית החקיקה.

לאחר הפרסום על כוונת הממשלה להגיש בקשת דחייה נוספת לחקיקת חוק הגיוס הודיע ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) כי אסור לדחות את ההצבעה ולאפשר את המשך 'מריחת' הנושא על ידי הממשלה.

בבית המשפט, בדיון הקרוב שייערך על הארכה שמבקשת הממשלה לחוק. ח"כ פורר אמר כי "לאחר שקיבלה ארכה עד מחר, 15.1.18, לחוקק חוק גיוס חדש, מממשיכה הממשלה להתחמק מלקדם את הצעת החוק שהיא אישרה. הכניעה לחרדים, תוך מריחת הציבור, רק כדי לדחות שוב ושוב את חוק הגיוס, מצביעה על אובדן דרך של הממשלה, שזנחה את הציבור הישראלי. אי אפשר להתנהל רק בכניעה לסחטנות. ממשלה שבשבוע שעבר כינסה את הכנסת לכינוס מיוחד כדי לאשר חלוקת צ'ופרים פוליטיים לשני שרים חדשים, יכולה לכנס את הכנסת גם כעת ולאשר את החוק בקריאה שניה ושלישית.

החוק אושר בוועדת השרים לענייני חקיקה, במליאת הכנסת בקריאה ראשונה וניתן לסיים את חקיקתו גם בקריאה שניה ושלישית. אין סיבה שאזרחי ישראל יהיו בני ערובה של סגן השר ליצמן שהפך את הממשלה לנתונה למרותו. חוק הגיוס שנוסח והובא לכנסת על ידי משרד הביטחון הוא החוק שצריך לעבור וכל ניסיון של הממשלה לדחות את ההחלטה בנושא, מבזה ושם ללעג את המערכת הביטחונית ואת אזרחי ישראל המשרתים בצה"ל."

יצוין כי ההתנגדות לבית המשפט תיעשה על ידי בקשה להצטרפות כ"ידיד משפט", שבו יצורף ח"כ פורר להליך על מנת להציג את התנגדותו להליך הדחייה ואת הטיעונים הנגדיים לעמדת הממשלה שתציג את הסיעות החרדיות בלבד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *