ישראל תמתג מוצרי מזון מייצור מקומי על פי אזורי הגידול הגיאוגרפיים, בדומה לנעשה באירופה

גם בישראל קיימים מוצרים הנושאים שם מקום של ייצור גיאוגרפי

ישראל תמתג מוצרי מזון מייצור מקומי על פי אזורי הגידול הגיאוגרפיים, בדומה לנעשה באירופה – כולם כבר שמעו על השמפניה הייחודית המגיעה ישירות מחבל "שמפיין" שבצרפת, או על גבינת הרוקפור המקורית המיוצרת בעיר רוקפור סולזון שבצרפת. אלו רק שתי דוגמאות למיתוג האזורי המקובל כבר למעלה ממאה שנים במדינות אירופה, במסגרתו המדינה מסייעת למנף חקלאות אזורית ולשמר דפוסי ייצור ייחודיים באמצעות מיתוג מוצרי המזון בשם האזור בו יוצרו.

גם בישראל קיימים מוצרים הנושאים שם מקום של ייצור גיאוגרפי, כמו: גבינה צפתית, פרי פסגות, דבש יד מרדכי, אבטיח חצבה ועוד. אולם, בניגוד להתנהלות האירופית, מהלך שיווקי זה אינו מגובה בחקיקה ישראלית, או מוגן על ידי רשם הפטנטים שבמשרד המשפטים. וכן, אינו כולל הגדרות ברורות ומחייבות בנוגע לאיכותה הפנימית של התוצרת, הקשר שבין האיכות לבין מקום הגידול, תנאי גידולה ועיבודה.

משרד החקלאות מעוניין לבחון את אימוץ השיטה המקובלת באירופה. לצורך כך, מקיים היום כנס "מותג אזורי מנצח" במשרד החקלאות, בשיתוף מומחים מהאיחוד האירופי, ומטרתו היא להציג את אמצעי מיתוג זה למגדלים, תוך בחינת כלי הסיוע של מדינות אירופה עבור מגדליהן, תרומתו של מיתוג זה לחקלאות האזורית, סוגיית ההגנה המשפטית של רשם הפטנטים בישראל ועוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.