יש לשמור שבת גם בבני ברק / ארל'ה יקטר

בתל אביב החילונית, סוגרים את החנויות שעה קודם השבת ואילו בבני ברק- עיר התורה והחסידות, יש חנויות הפתוחות עד דקה לפני הצפירה. מי הם האחראים והגורמים לכך?

שבת קודש, כל אחד רוצה לשמור את השבת כהלכה, אך אם חברו יחלל שבת- עבורו, אין זה מפריע לו.

בתל אביב, בעיר ללא הפסקה, בכל החנויות בהן יש כשרות של הרבנות הראשית [לא בד״צ], חייבים לסגור 45 דקות, קודם זמן כניסת השבת ולפתוח רק שעה לאחר צאת השבת, גם בקיץ וכך גם בימי השישי הקצרים של ימות החורף.

ושם, בתל אביב, בעלי החנויות הכשרות, רואים כיצד בעלי החנויות, ללא כשרות ממשיכים למכור ולהכניס רווחים, אך הם עומדים בגבורה למען השבת.

ואילו בבני ברק, המאפיות, חנויות הפיצוחים וקיוסקים למיניהם, פתוחים בערבי שבתות החורף, עד לאחר הצפצוף הראשון, ובמוצאי שבת העובדים מגיעים אל תוך המאפייה בשעות אחר הצהריים המאוחרות.

ובמי תלויה האשמה לכך? מי הגורם לחילול כבודו של יום השבת? אלו האנשים שבאים באותם שעות דחוקות, דקות ספורות טרם התקדש היום, שכבר אצלם הכל ערוך ומוכן לשבת, הם באים לקחת חלה ישר מהתנור, שתהיה חמה וטרייה כאשר יחזרו מקבלת שבת. שחלילה, לא יעברו שעתיים מאז שהן יצאו מהתנור.

אך נכבדיי, מה עם החבר שלך, שצריך להמשיך לעבוד לקול הצפירה המכריזה על שבת המלכה? האם הוא לא צריך להכין את הבית לשבת? האם לילדיו לא מגיע ללכת עם האבא חמש דקות לפני מנחה אל בית הכנסת? לאשתו ובנותיו, לא מגיע שיעמוד לידן בזמן הדלקת הנרות?

אותם קונים, שרוצים לכבד את השבת עם חלה חמה וטרייה, הם הגורמים לבעלי החניות והמאפיות להגיע לביתם, כמה שניות לפני השקיעה ולחלל את השבת. המוכר שרוצה להתפרנס ולהביא לחם לילדיו הרכים, חייב לעבוד עד הצפצוף.

אז מה הפלא שכאשר ניגשים אל בעלי החנויות בתל אביב ומסבירים להם על קדושת השבת, הם- החילונים, אומרים: תבדקו קודם מה קורה אצלכם, בחנויות בבני ברק והרי שם פתוח עד כניסת שבת? ומה יענו לאותם אנשים- והלא צודקים הם.

"קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים"- אין אנו יכולים לבוא בתלונות אליהם, לפני שאנו מתקנים בביתנו, פנימה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.