כבוד: הבנק האמריקאי J.P. Morgan חתם על הסכם הצטרפות לתוכנית עושי השוק הראשיים באגרות חוב ממשלתיות של מדינת ישראל

החשב הכללי, רוני חזקיהו, חתם עם בכירי בנק האמריקאיJ.P. Morgan על הסכם הצטרפות הבנק לתוכנית עושי השוק הראשיים באגרות חוב ממשלתיות של מדינת ישראל. בכך יצטרף הבנק ל-12 בנקים נוספים – שישה זרים ושישה ישראליים המשמשים כיום כעושי שוק ראשיים.

עושה שוק הינו גוף פיננסי המתחייב להשתתף בהנפקות אגרות חוב של ממשלת ישראל ולבצע בהן מסחר בשוק המשני ועל ידי כך לספק סחירות ונזילות בשוק האג"ח. רפורמת עשיית השוק באג"ח ממשלתיות נכנסה לתוקף בשנת 2006 ומטרותיה העיקריות הן פיתוח שוק איגרות חוב ממשלתיות תחרותי ויעיל, הגברת הביקוש של משקיעים מקומיים וזרים והפחתת עלויות המימון של מדינת ישראל.

הבנק, J.P. Morgan הוא מהגופים הפיננסים המובילים בעולם בתחומי הבנקאות, מסחר והשקעות. הצטרפותו לעשיית השוק מהווה חיזוק נוסף לשוק איגרות החוב הממשלתיות של מדינת ישראל, זאת לאחר הודעת חברת המדדים FTSE RUSSELL מספטמבר האחרון על כניסת ישראל למדד האג"ח העולמי WGBI.

רוני חזקיהו, החשב הכללי: "הצטרפות הבנק לעשיית השוק באג"ח ממשלתיות צפויה לחזק שוק זה ולתרום להגברת הסחירות והנזילות של אגרות החוב, בנוסף, הרחבת עסקיו של הבנק במדינת ישראל מעידה על חוסנה של הכלכלה, דירוגה הגבוה והזדמנויות ההשקעה בה."

גלעד פייס, מבכירי הבנק ומנהל פעילות המסחר והשקעות בישראל ב-J.P. Morgan: "מתן גישה ללקוחותינו לאגרות חוב ממשלתיות בישראל הינו צעד משמעותי ובעל חשיבות רבה לבנק. הצטרפותנו לתחום עשיית השוק תרחיב את ההיצע שלנו למוצרים פיננסים ישראליים והמשך הובלה בשוקי ההון. ל-J.P. Morgan יש היסטוריה הנפרשת על פני למעלה מחמישה עשורים בישראל ואנחנו שמחים על העמקת מחויבותנו לישראל ולכלכלתה."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *