כיסוי ראש וצניעות: נשים חרדיות ב"שבוע האופנה"

סיכום אופנה: שלושה ימים של אופנה ישראלית התקיימו השבוע במתחם התחנה תל אביב. שבוע האופנה היה בסימן קלילות אופנתית שהתאימה לרחוב ולאווירה המקומית. הצצה לאופנת הרחוב מלאה סטייל נוצץ וצנוע – ולמשתתפות החרדיות

שבוע האופנה שנערך השבוע, היה בסימן אידיאל היופי. נשים במגוון מידות וגילאים צעדו על מסלולי התצוגה והראו לכולנו שליופי אין גיל. הדוגמניות שצעדו על המסלול היו מגיל 15 ועד גיל 80. בתצוגה של מעצב העל גדעון אוברזון צעדו  על המסלול נשים בנות 40 ומעלה, מה שהפך את התצוגה למרגשת ביותר. הקמטים היפים והקומה האנושית הפכו את התצוגה למפגן אנושי ואופנתי במיוחד.

לינור אברג'ל עלתה לבמה עם שמלה נוצצת בעיצובה ועם כיסוי ראש מאותו הבד, נוטף סטייל. כן כן, גם כיסוי ראש ראינו על מסלולי התצוגה, ומי אמר שכיסוי ראש מתאים רק לנשים חרדיות ודתיות? כיסוי ראש נראו בכל תצוגות האופנה בעולם, ממטפחות בקשירת סבתא ועד טורבנים שהוסיפו לבגד שיק אופנתי. לנוון, שאנל וולנטינו הציגו על דוגמניות מטפחות ראש שיהלמו גם את הרחוב החרדי. מה שמתאים לעולם, יפה וצנוע גם לנו.

ראינו הכל בתצוגות שהיו: שמלות ערב נוצצות, ממחויט ועד קז'ואל, שילובים של זהב והרבה הרבה נוצץ בעיניים. ועוד יותר מתצוגות באולם היתה גם תצוגת הרחוב.

אז הנה הצצה לאופנה מלאה סטייל נוצץ וצנוע, מראות רחוב משבוע האופנה, ומה אמרו לנו פאשניסטיות על שבוע האופנה הישראלי:

 

לינור אברג'ל, מדגמנת אופנה צנועה / צילום: אבי ולדמן

 

ליאור סטיבצקי

 

ליאור סטיבצקי: "שבוע האופנה שולח מסר ברור … אין יופי אחד, יש מקום לכל אחת". 

 

חגית רז

 

חגית רז – ד"ר מטפחת: "יש לי חולשה למעצבות אופנה וכשזה אופנה ישראלית ודתית זה סופר מרגש!"

 

גילי לוינשטיין

 

גילי לוינשטיין – "Madest Fashion הפך בשנים האחרונות למושג גלובאלי של סטייל ושיק!"

 

רבקה אהרון

 

רבקה אהרון: "האופנה החרדית במקום מצויין היום. היא מעניינת, מכבדת ושופעת סטייל, אבל הרבה פעמים שופטת ולא מבינה – זה המקום לשנות, לאהוב את האחר ולהכריז על שינוי חברתי!"

 

מירי רחימי

 

שירלי בוגנים

 

רונית יודקביץ'

 

מירי סיטון

 

אושרת איתן

 

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. אלו צנועות??? כנסו ותראו האמת...

    אלו בתמונות מתלבשות כפרוצות כזונות ממש … וכבר בתקופת התנאים והאמוראים היה המנהג שלא יצאה אשה לשוק מפתח ביתה ללא כיסוי שאל רדיד מעל בגדיה המכסה את גופה, כמובא ברמב"ם ובשו"ע (כתר הצניעות פרק נ"ה מהגה"צ המקובל רבי דניאל פריש זצוק"ל). וכן מפורש בתשובות הרדב"ז (ח"ב סימן תש"ע) שכבר בזמן חכמי התלמוד הלכו הנשים בשוק מעוטפות ומכוסות מכף רגל ועד ראש. וכן כתב הבן איש חי שדרך הנשים בזמן הגמרא היה לצאת לשוק בצעיף גדול על הבגדים המכסה את הגוף.
    טעם מנהג לבישת הרדיד (השאל) הוא לחזק הצניעות, שמלבד מה שהגוף מכוסה בבגדים מרויחים כיסוי נוסף המסתיר היטב את תבנית וצורת הגוף והאיברים שלא יהיו ניכרים, וכמו שכתבו שאחת הסיבות של לבישת השאל, לכסות על בליטות הגוף שמביא כמה מכשולים… וזהו אחת מכמה סיבות שמלפנים כבר נהגו אמותינו לצאת לרשות הרבים רק עם שאל-רדיד רחב וגדול, כדי להוסיף צניעות על צניעות, ואפילו שבגדיהם היו הרבה יותר רחבים ולא בולטים כשל היום, כדי להיות בטוח שהכל על צד היותר טוב.
    אחד מחכמי איטליה שעלה לארץ ישראל לפני כחמש מאות שנה מתאר את הצניעות שראה וכך כתב: הנשים הולכות בצניעות גדולה… וכשיוצאות לחוץ הן מעוטפות כולן בסדין לבן ומכסות כל גופן (אגרות א"י עמ' קעב).
    בשנת תקי"ד היתה עצירת גשמים בירושלים, ורבני העיר (ביניהם רבותיו של החיד"א זיע"א וכן אביו וחמיו) התעוררו לחזק את הצניעות, וכך כתבו: הסכמנו בכל תוקף ברוב בנין ורוב מנין ובהסכמה עלינו, ששום בת ישראל ואפילו הזקנות לא תוכלנה ללכת בשוק בלתי מכסה על מלבושיה ואפילו מחצר לחצר הקרוב אליו כל שפתחו של זה כנגד פתחו של זה כל שדרך הרבים באמצע (ספר התקנות ס,נה).
    בירושלים הולכות הנשים בסדינים לבנים מעוטפים מראשם ועד רגלם כשהולכים בשוק מפני הצניעות… וכן הוא בכל מדינות ישמעאל (שערי ירושלים שער ט' במנהגי הארץ עמ' קסז).
    וכך העיד המגיד הירושלמי רבי בן ציון ידלר זצ"ל: בימים מקדם חובה היתה מוטלת בירושלים על כל אשה היוצאת לשוק להתעטף בסדין כדי שלא תתבלט בבגדי צבעונין ברשות הרבים וסיפר לי אדוני אבי מורי ורבי שגידל בביתו יתומה, מיד כשמלאו לה עשר שנים קיבל הוראה מאת הרבנים שכבר הגיע זמנה להתעטף בסדין, ובלעדיו אסור לה לצאת אל השוק (בטוב ירושלים עמ' עו).

    חייבים להוסיף צניעות על צניעות |
    הגב