כיצד לעודד ילדים לצריכת דגים בתפריט היומי?

דגים מהווים חלק חשוב בהמלצות לתזונה נכונה ובריאה של הילדים. אז איך נשכנע אותם לאכול דגים?

דגים מהווים חלק חשוב בהמלצות לתזונה נכונה ובריאה של הילדים. הם עשירים בחלבון איכותי שמכיל את כל חומצות האמינו החיוניות, גם מהווים מקור טוב לוויטמינים רבים כמו וויטמינים מקבוצה B, ועשירים במינרלים כגון אשלגן, מגנזיום, סלניום, אבץ, וברזל.  בנוסף, דגים עשירים ברכיב חיוני ביותר- חומצות השומן מסוג אומגה 3. ספציפית אצל ילדים, אומגה 3 נקשרה לשיפור מצב הרוח, שיפור יכולות למידה ותתכן אף השפעה בילדים עם בעיות קשב וריכוז.

 

  • אל תניחו ש"ילדים לא אוהבים דגים". שלבו את הדגים בצורות שונות כחלק מהתפריט המשפחתי ולעיתים תופתעו מליקוקי השפתיים.
  • אל תלחצו עליהם לאכול משהו שלא טעים להם. עודדו אותם לטעום ולהתנסות אך זכרו שגם לילדים יש טעם משלהם. אם לא טעים להם, נסו לגוון את המאכל אך אל תלחצו. טעמם של ילדים מאד משתנה ומה שהם לא אוהבים בגיל 4 עשוי להפוך למאכל האהוב עליהם בגיל 6.
  • דגים ניתנים להגשה בצורות שונות. הצורות המומלצות עבור ילדים הם קציצות , כחלק מסלט על בסיס מיונז, במשרה (כגון דג מלוח), או בקופסאות (כגון טונה או סרדינים). אל תגישו לילדים  דג שלם – בגלל ה"עינים" וכמובן בגלל העצמות, וגם לא פילה – למרות שהחלק אמור להיות נקי מעצמות, הוא עדין יכול להכיל עצמות.
  • שתף את הילד בהכנת הדג- ילדים אוכלים יותר בקלות ובשמחה את מה שהכינו בעצמם. הם יכולים לערבב אותו ולהכין את הקציצות, לשים תבלינים , להשרות לפני ההכנה,  להוציא מהקופסא, לערבב בסלט ועוד לפי יכולתם.
  • טונה בקופסא מתאימה במיוחד לילדים היות ואין לה צורה, טעם או ריח של דגים וכמובן בשל העובדה שאין חשש לעצמות.
  • הטונה בקופסא משתלבת היטב בכל ארוחה. היא ניתנת לחימום ולכן מתאים גם לשילוב כמנה חלבונית בארוחה חמה: עם פסטה, אורז, חביתות, פשטידות, אך מתאימה גם כמנה ראשונה או כתוספת לסלט.
  • טונה מתאימה גם לארוחות ביניים מזינות בתוך כריך לבית הספר בתוספת ירקות או בתוספת קרקרים מקמח מלא בשעות אחר הצהריים.
  • מחקרים מראים שכדי שילד ינסה מאכל חדש עליו להיחשף אליו לפעמים לפחות 20 פעמים. לכן, לא להתיאש וגם אם הילד לא אוכל, להמשיך להניח בשולחן את הדגים.
  • נקודה חשובה ואולי "הכי חשובה" – אומרים שאם אתם רוצים שילדכם יקרא ספרים, מה שעליכם לעשות הוא …לקרוא בעצמכם!  דוגמא אישית היא הדרך הטובה ביותר לגרום לילד לעשות משהו שהיינו רוצים שיעשה. מילים, נדנודים ולחצים- יעשו לרב בדיוק את ההיפך. בקיצור- איכלו דגים!

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.