כיצד נבחר בעל מקצוע

בחירת בעלי מקצוע – באינטרנט, בעיתון או במקור אחר?

 

כאשר אנו מחפשים בעל מקצוע לצורך כל עניין, אנחנו צריכים לבדוק את מחירון בעלי מקצוע קודם לכן, החל מאינסטלציה וכלה בשיפוץ גדול לבית, תמיד עומדות בפנינו מבחר רב ומגוון של מקורות בהם ניתן למצוא שמות ומספרי טלפון של העוסקים במלאכה. בסופו של יום, האפשרויות המרכזיות שלנו מסתכמות בשלוש דרכים: אינטרנט, פליירים/מגנטים, ועיתונים למיניהם. במאמר זה נשווה בין שלושת האפשרויות ונלמד כיצד לחתום עם קבלן על חוזה, נשווה יתרונות מול חסרונות ונגיע לתשובה העונה על השאלה – כיצד כדאי ונכון לבחור בעל מקצוע.

 

חתימה על חוזה מול קבלן
כיצד נחתום על חוזה עם בעל מקצוע?

פרמטר ראשון – אמינות: כאשר אנו מחפשים בעלי מקצוע, הדבר החשוב לנו ביותר, אפילו מעל לכסף שעלינו לשלם הוא כל נושא האמינות של אותו בעל מקצוע. אנו תמיד חוששים ליפול בידיו של נוכל או חובבן, ולכן נבין מה הוא מקור בעלי המקצוע האמינים ביותר. החשש הגדול ביותר, בצורה אבסורדית לחלוטין, הוא מהאינטרנט. האינטרנט נראה לחלק מאתנו כמו משהו ערטילאי ולא ברור, ובאופן כללי אנו תמיד מטילים ספק בעלילותיו של האינטרנט. אך קחו נשימה עמוקה, האינטרנט הוא כנראה המקור האמין ביותר למצוא בו בעל מקצוע, ועל שום מה? לפרסם מודעה בעיתון של שירותי אינסטלציה תלויה אך ורק בכסף שאותו אינסטלטור ישלם, מעבר לכך אין בדיקה או סינון נוסף. אם במגנטים עסקינן, או פליירים – עין נוח, אז הרי שמדובר באנשים עצמאיים שניגשו לבית דפוס באזור מגוריהם, הדפיסו את המגנטים והדביקו לכם על הדלתות. זה אמנם נראה מרשים, אבל מעבר לכך אין לכם שום ערובה באשר לאמינות אותו בעל מקצוע, וברוב המקרים המצערים אכן בעל המקצוע זומן באמצעות מגנט או פלייר כלשהו. באינטרנט, לעומת זאת, לבעל מקצוע תמיד יש כתובת,

כמו למשל אם תזמינו דרך פורטל לימון בעלי מקצוע שם תוכלו למצוא כל בעל מקצוע שתרצו, ותמיד תדעו לאן לחזור במקרה של בעיה. מעבר לכך, שתוכלו לקרוא המלצות, תגובות וכן הלאה. בפרמטר זה המנצח הבלתי מעורער הוא האינטרנט.

 

פרמטר שני – מקצועיות: את פרמטר זה ניתן לומר שקשה מאוד לאמוד דרך מודעה כלשהי, בין אם מדובר באתר אינטרנט, פלייר, או מודעה בעיתון. מה שכן ניתן לאמוד הוא את הניסיון של בעל המקצוע. בדרך כלל כאשר מפרסמים מודעה בעיתון, עורך העיתון תמיד נמצא עם היד על הדופק, בניגוד למקורות אינטרנטיים המספקים בעלי מקצוע, למשל. לכן, אם מצוין בעיתון כי לשרברב א' 25 שנות ניסיון, יכול מאוד להיות שאכן כך הדבר. באופן כללי, אין ספק כי המדד לכך הוא שוויוני בין כל מקורות הידע שיש לנו בטרם נזמין בעל מקצוע, אבל אפשר לתת את הקרדיט כאן לעיתון.

 

פרמטר שלישי – המחיר: אין ספק כי גם בפרמטר הזה, בדיוק כמו הפרמטר הראשון, הניצחון הולך לאינטרנט. רק דרך האינטרנט תקבלו באופן שוויוני ומבוקר מספר הצעות מחיר מבעלי מקצוע שונים, אשר יודעים שהם מתחרים על כסכם. אין ספקי כי דרך האינטרנט תקבלו את המחיר הטוב ביותר, מה גם שאתם יכולים לחפש מראש דרך תקציב ולעזר במחירון בעלי מקצוע   או חפשו נותני שירות בזול וכן הלאה. לסיכום, בעלי מקצוע מזמינים דרך האינטרנט. בהצלחה!

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.