כיצד תייצרו הורדות לאפליקציית המובייל שלכם

עולם האפליקציות הפך בשנים האחרונות למעניין יותר ושימושי יותר גם עבור בעלי המכשירים הניידים וגם עבור בעלי עסקים ומשקיעים בתחום האפליקציות. למעשה, אפשר לראות כי התחום הופך להיות תחרותי יותר מיום ליום וכי יותר ויותר בעלי אפליקציות מנסים להתחרות על הורדות. רבים חושבים כי שחרור של אפליקציה לחנות האפליקציות היא פעולה טובה דיה, אך בפועל כולם מגלים כי זה לא מספיק וכי כמות האפליקציות הקיימות משאירה אותם מאחור, עם מעט מאד הורדות.

כיוון שכך, השאלה "איך מייצרים הורדות של אפליקציית מובייל" הפכה לשאלה רלוונטית מאד לאחרונה. כל מי שהשקיע מזמנו ומרצו כדי לפתח אפליקציה מבין כי בסופו של דבר מה שיקבע את כמות ההורדות יהיה השיווק שלה.

הכינו תכנית עסקית

אתם בוודאי כבר מבינים שהאפליקציה שבניתם לא תשווק את עצמה לבד. לכן, עליכם להתייחס אליה כאל עסק של ממש ולעשות לה מראש תכנית שיווקית. כמו בכל תכנית, עליכם לבצע קודם כול מחקר מעמיק ולאחר מכן תוכלו לקבוע את הפעולות הנכונות לכם מבחינת השיווק, ובסופו של דבר, תצטרכו להבין כיצד לשמור על הלקוחות (כלומר אלו שהורידו את האפליקציה). מומלץ מאד לבצע את התכנית מראש, אך גם מי שלא ביצע את התכנית וכבר העלה את האפליקציה לחנות האפליקציות וגילה שאין לה הורדות – יכול להכין תכנית ולפעול לפיה.

הבינו את קהל היעד שלכם

המחקר אותו יש לבצע צריך לכלול את קהל המשתמשים שצפויים להוריד את האפליקציה ואת מילות המפתח שיכולות לעניין אותם. תחילה יש להגדיר מיהו הקהל שיכול לחפש אחר האפליקציה, איזו שכבת גיל מאפיינת אותו, מה עוד מעניין אותו ולבחון פרטים שונים עליו. ישנם בעלי אפליקציות שחושבים כי קהל היעד שלהם הוא כולם וכאן הם נופלים כשהם משקיעים משאבים בכל הכיוונים ומפספסים את הכיוון החשוב ביותר. ככל שקהל היעד ממוקד יותר, כך קל יותר להגיע אליו ולמצוא את מילות המפתח שעשויות לעניין אותו.

מחקר מילות המפתח הוא החלק השני של המחקר. חנות האפליקציות מציעה למשתמשים אפליקציות על פי החיפושים שהם מבצעים. לכן, חשוב מאד לבצע את המחקר של מילות המפתח ולהשתמש במילים הרלוונטיות בתיאור האפליקציה.

הכנת שיווק האפליקציה בחנות

לאחר בחינת קהל היעד ובחינת מילות המפתח שיכולות להיות רלוונטיות עבור המשתמשים, יש להתחיל לכתוב את תיאור האפליקציה. חשוב להשתמש בצורה נכונה בכמות מילות המפתח מבחינת החזרה שלהן.

נקודה נוספת שיש להתייחס אליה בהכנת האפליקציה היא האייקון שלה. מי שמסתכל על חנות האפליקציות בוחן את האייקונים השונים והוא חייב להיות מושך ובולט לעומת שאר האייקונים הקיימים בתחום. בהכנת האייקון יש לזכור כי הרושם הראשוני קובע והוא זה שיגרום להחלטה אם להוריד את האפליקציה או לא.

בחינת כלים חיצוניים

ישנם מספר כלים חיצוניים שיכולים לעזור בהבאת הורדות לאפליקציית המובייל שלכם, למשל:

  • רשתות חברתיות – הרשתות החברתיות יכולות לשמש כלי פרסומי בתשלום או לא בתשלום. הרעיון הוא להפעיל דפים ייעודיים (בעיקר בפייסבוק ובטוויטר) עבור האפליקציה ולקדם אותה באמצעים חברתיים שיכולים להיות רלוונטיים.
  • שיתופי פעולה – אחת הדרכים להגדיל את הקהל שמגיע לאפליקציה שלכם תהיה באמצעות Cross Promotion. מדובר בכלי שמציע לבעלי האפליקציות חשיפה הדדית: אפליקציות אחרות ימליצו על האפליקציה שלכם, ובתמורה האפליקציה שלכם תשים פרסומות של האפליקציות איתן מתבצע שיתוף הפעולה.
  • יח"צ – במידה ולאפליקציה יש רעיון יוצא דופן והיא מביאה חדשנות, אפשר להשתמש גם בכלי יח"צ שיכולים להוביל לחשיפה גדולה באתרי האינטרנט הגדולים, בעיתונים או בטלוויזיה.

 

המידע בשיתוף – חברת פריון

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.