כך הדהימה המשטרה את הרב ברלנד

בניגוד להערכות ולתדהמת עורכי דינו של הרב ברלנד, ניתנה הצהרת תובע נגד הרב. במשטרה טוענים כי בידיהם יש ראיות שברלנד המשיך לקבל קהל גם בבית החולים בניגוד להסכמות.

בניגוד להערכות ולתדהמת עורכי דינו של הרב ברלנד, ניתנה הצהרת תובע נגד הרב. במשטרה טוענים כי בידיהם יש ראיות שברלנד המשיך לקבל קהל גם בבית החולים בניגוד להסכמות.  בתום הדיון, בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של הרב ברלנד בחמישה ימים. השופט אמר בהחלטה: "קיימת עילת מעצר של מסוכנות וכן עילת מעצר מובהקת של הימלטות מהדין."

המשטרה מסרה בתגובה: בשעה זו מתקיים דיון בעניינו של החשוד המרכזי בפרשה, ולאחר חקירה יסודית שניהל צוות החקירה המיוחד שהוקם במשטרה, יגיש נציג המשטרה הצהרת תובע שניתנה ע"י הפרקליטות (פלילי) נגד החשוד אליעזר ברלנד, ושבמסגרתה מתבקשת הארכת מעצרו של החשוד ב 5 ימים נוספים.

במקביל, עו"ד עמית חדד, פרקליטו של אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים הציג אתמול (שלישי) לבית המשפט השלום בירושלים מסמך מזויף החתום בשמו של הרב עובדיה יוסף, זאת בניסיון להוכיח כי הרב ברלנד הוסמך לרבנות וראוי להיקרא בתואר רב, אף שבפועל לא קיים מסמך כזה, כך פרסם יקי אדמקר בוואלה.

המסמך שהוצג לשופט אלעזר ביאלין נכתב במקור על ידי הרב יוסף בעת שכיהן כרב הראשי לישראל בסוף שנת 1979.  בין היתר נכתב בו "הריני מאשר בזה כי הרה"ג ר' אליעזר ברלנד שליט"א למד בבית מדרש לרבנים ודיינים, בעה"ק (בעיר הקודש) ירושלים, ולא שנבחן בהלכות איסור והיתר, והשיב בבקיאות רבה ובהבנה עמוקה, קיבל סמיכה לרבנות". עוד נכתב כי "וראוי הוא לכהן פאר כרב בעיר ואם בישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *