כך התקבלה השרה ינקלביץ בעיריית בני ברק

 

שרת התפוצות, עומר ינקלביץ', ערכה היום (ג') סיורים בערים שדרות, קריית גת ובני ברק, במסגרת השיח עם ראשי הרשויות העומדות בפני סגרים, כחלק מהסיוע הרצוף לצרכיהם.

בבני ברק נפגשה השרה עם רה"ע אברהם רובינשטיין, גזבר העירייה רו"ח אריק אדלר וצוות העירייה הבכיר, הגיעה לחמ"ל העירוני, וקיבלה סקירה אודות מצב הקורונה בעיר והצעדים אותם מבצעת העירייה.

השרה ינקבליץ' העלתה בפני ראש העיר רובינשטיין וצוותו יוזמה שהיא מקדמת להפיכת הישיבות בהן התגלה מספר חולים רב, למלוניות קורונה באישור וסיוע פיקוד העורף – במקום פינוי לבתי מלון. יוזמה שכבר אושרה לבקשתה בישיבה אחת. מדובר ביוזמה שגם תחסוך כסף רב למדינה, וגם מתאימה יותר לתלמידי הישיבות, בפרטו בחודש אלול.

כמו כן הועלתה בפגישה דרישת העירייה לגרוע תלמידי ישיבות שאינם תושבי העיר ממספר החולים בעיר, דבר שלטענתם משפיע לרעה על המספרים וגורם להגדרה האדומה, וכן סיוע נוסף להסברה שבגלל הסגר יצטרכו לבצע.

השרה ינקבליץ': "עיריית בני ברק והעומד בראשה מבצעים עבודה מקצועית במסירות רבה. זה ראוי להערכה רבה, וצריך לתת לעירייה את הכלים להתמודדות הזו. אין מי שמכיר את תושבי העיר טוב יותר מהרשות המקומית. חייבים להקשיב להן לפני כל החלטה ולעבוד יחד איתן בשיתוף פעולה. ישנם פערים רבים שיכולים להיפתר באמצעות שיח בין ראשי הרשויות ובין נציגי הממשלה ופיקוד העורף".

עוד אמרה השרה, "לצד הסגרים יש לקדם באופן מיידי מתווה ליציאה מסטטוס של עיר אדומה לירוקה, באמצעות הענקת כלים לרשויות, עזרה בכוח אדם, הסברה רחבה ומותאמת לאוכלוסייה המקומית, פינוי חולים והגברת מערך הבדיקות. הסגר המקומי הוא קשה, גם אם הוא רק בלילה, אבל המטרה נכונה – למנוע את האירועים בערב שמהווים גורם הדבקה מרכזי. אם התחלואה תמשיך לעלות, לא יהיה מנוס מסגר ארצי כללי בחגים".
בסיום הפגישה אמרה השרה כי תבדוק את בקשות העירייה ותסייע במאמץ לגשר על הפערים על מנת לסייע לעירייה והתושבים להתמודד עם משבר הקורונה ולהוריד את מספרי החולים בעיר.
בשדרות השרה ינקבליץ' נפגשה עם ראש העיר אלון דוידי ולאחר מכן המשיכו לחמ"ל שבמוקד העירוני, שם שמעה השרה סקירה על מאמצי העירייה במאבק בקורונה והוצגו בפניה הנתונים העדכניים של מצב תחלואת החולים בעיר. בהמשך סיירה במרכז העיר ונפגשה עם בעלי עסקים המתמודדים עם משבר הקורונה.

השרה ינקבליץ': "עוד לפני הקורונה, בעלי העסקים בשדרות התמודדו עם מצב כלכלי קשה כשכל קסאם שנחת בעיר גרר ירידה בעסקים. הקורונה היא מכה נוספת איתה צריכים להתמודד היום. פגשתי אותם, שמעתי את כאבם והזדהיתי עם הקושי שלהם. יחד עם זאת, היה מעודד לשמוע מהם שהממשלה גם עזרה להם.

"המשמעות של סגר מלא או חלקי היא עצומה, ונוגעת לכל אזרח. יש לנו ראשי ערים מצויינים, אלון דוידי הוא אחד מהם. עלינו להמשיך לעבוד בשיתוף פעולה מלא איתם ולהיות קשובים לצרכי האזרחים"

השרה ינקלביץ' הגיעה גם לישיבת ההסדר "אפיקי דעת" עם הרב דוד פנדל וראתה מקרוב כיצד הישיבה מצאה פתרון יצירתי להמשך הלימוד ע"י רישות כל בית המדרש והכיתות בקפסולות, ואמרה: "מדהים לראות שאתם לא נותנים לקורונה לעצור את שיגרת בית מדרש, ואפילו ניתן ללמוד בחברותות. קולות לימוד התורה לא נעצרים בגבולות הקפסולות".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. צלם בהיכל. פרוצה ממש. ממש בושה להטריד בחורים להסתכל על שיקצע כזו

    בושה לפני ראש השנה ככה הא

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב