כך תרומת דם תתרום לבריאות שלכם

תרומת דם מצילה חיים ותורמת גם לבריאות התורם, על הדרכים לתרומה בריאה וממה כדאי להימנע 24 שעות לפני התרומה

בואו נודה בזה, מדובר בתהליך שיכול להיות מפחיד. המחט גדולה מספיק כדי לארח תחרות ריקודי סמבה של עדר פילים, ובכל זאת מדובר ב-10% מהדם בגופנו שיוצא לתוך שקית ההתרמה. יש כאלה שלא אוהבים מחטים, יש כאלו שלא אוהבים דם ויש כאלו שלא אוהבים את שניהם. בנוסף לכל אלו, חיי המדף של הדם שנתרם קצרים ביותר. כדוריות הדם האדומות יכולות להחזיק מעמד רק 35 ימים, וטסיות הדם רק 5! ואם זה לא מספיק, כל המחקרים שנעשו בנושא טוענים כי תרומת דם זה בריא.

"תרומת דם יכולה לא רק להציל חיים אלא גם תורמת לבריאות התורם. מחקרים מראים כי תרומת דם מפחיתה את הסיכון למחלות לב, ומשפיעה על רמות הסוכר בדם. למי שתרם דם לפחות פעם בשנה היו תוצאות טובות יותר במבחן העמסת סוכר. תורמים דם, מצילים חיים, ותורמים לבריאות.

תרומת דם גם בריאה לנפש. שהרי נאמר "כי המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו". כמה עוד פעמים בחיים אפשר להציל 4 אנשים ע"י שכיבה במיטה במשך חצי שעה פעם בשלושה חודשים?

בישראל צריכים 1200 מנות דם ביום. כל מנת דם מכילה 450 מ"ל של דם. כלומר, בישראל צריכים 300 בקבוקי קולה מלאים בדם. כל יום. כמעט שאין צורך לומר, כמות כזו לא תמיד קיימת. על מנת שעתודות הדם בישראל יספיקו לכל תרחיש, 5% מהאוכלוסייה צריכים לתרום דם, וכרגע רק 4.3% תורמים בפועל. מחסור חמור במיוחד יש בסוג דם O.

אם תשמרו על לחץ דם תקין, תוכלו לתרום דם.

כדי לתרום דם, לחץ הדם צריך להיות מתחת ל- 180/100 ומעל 100/60 מ"מ כספית. שמירה על תזונה בריאה תסייע לך במניעת ירידת לחץ דם:

  1. הפחיתו את צריכת המלח עד ל-5 גרם מלח או עד 2400 מ"ג נתרן ליום.
  2. הקפידו על צריכת 5 מנות של ירקות ופירות ליום.
  3. הפחיתו צריכת שומן רווי ואת צריכת סך השומן ליום.
  4. הימנעו מצריכת אלכוהול מוגזמת, והגבילו את צריכת האלכוהול עד למנה אחת ביום.
  5. בצעו פעילות גופנית מתונה של לפחות 30 דקות ביום.
  6. שימרו על משקל תקין, העוזר לשמירה על לחץ דם תקין..
  7. הפסקת עישון תסייע במניעת יתר לחץ דם.
  8. הפחיתו לחץ, ומצאו דרכים העוזרות להתמודד עם הלחץ.
  9. לסובלים מלחץ דם נמוך – יש להתייעץ עם רופא.

המלצות תזונתיות לפני ואחרי תרומת הדם:

  1. דאגו לצרוך מזונות עשירים בברזל כגון: בשר, דגים, קטניות, תרד.
  2. דאגו לישון. שינה טובה לפני תרומת הדם חשובה.
  3. שתו לפחות 0.5 ליטר מים או נוזלים, והימנעו משתיית אלכוהול.
  4. אכלו ארוחה מזינה ובריאה לפני תרומת הדם. הימנעו מצריכת מזונות עתירי שומן. א
  5. אחרי התרומה, יש לאכול ולשתות משהו קל ומתוק כמו עוגייה ומיץ טבעי.
  6. יש לשתות 4 כוסות מים נוספים אחרי התרומה, ולהימנע משתיית אלכוהול לפני.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.