כך תשדרגי לעצמך את חופשת הלידה

חופשת לידה היא זמן של מנוחה לך ולתינוק. בתקופה האחרונה נשים רבות אמהות וקריירסטיות חוזרות לתפקוד מלא מיד לאחר הלידה. בכתבה שלפניכן תקבלו כמה טיפים ועצות כיצד להקל על עצמך את החיים כאמא טרייה, מעבר לכביסה, חיתולים וחוסר שינה

מנכ"לית יאהו, מאריסה מאייר חזרה לעבודתה אחרי שבועיים בלבד עם לידת בנה הבכור, ותירצה את זה בכך שהיא פשוט לא מסוגלת להישאר בבית. זה משעמם אותה.

נשים רבות חוות את השינוי הפיזי והרגשי כשהן יולדות, חלקן מחליטות להשאר בבית ולגדל את הילד וחלק לא מצליחות להיות בבית אפילו שבועיים. השיח על חזרה לעבודה של נשים מייד לאחר הלידה, עורר בתקופה האחרונה הרבה דיבורים האם כן, האם לא, ומה זה עושה לנו, המאמץ לחזור לשגרה רגילה של לפני הלידה.

מה זה בעצם חופשת לידה? הרי לא באמת אנחנו חופשים בזמן לידה. יש לנו תינוק, שיש לו צרכים ולנו כאמהות טריות או אפילו אמהות לקצת יותר מילד אחד, חופשת הלידה הוא זמן של הסתגלות לחיים החדשים. מזוג הורים, לזוג עם ילד וגם כשזה הופך אותך לאמא לשניים שלושה ואפילו ארבעה ילדים. ההרגשה היא שהכל משתנה – הגוף, הזוגיות, הקשר עם החברות. לצאת כבר נהפך לפרוצדורה מורכבת והלו"ז שלך הוא כבר לא מה שהיה קודם.

אחד המשפטים שאנחנו שומעים בעיקר מהדור של ההורים שלנו הוא – "זה שנולד לך ילד, לא אומר שהחיים צריכים להיפסק". בהחלט נכון שהחיים לא מפסיקים ואולי ברוב המקרים הם רק מתחילים, אבל קצת שונים ממה שהכרנו.

הטעות הנפוצה ביותר של רוב הזוגות או האמהות הטריות היא בקבלת הקושי בין החיים שהיו לבין החיים עכשיו. אי אפשר ולא כדאי לשחזר את החיים שהיו. נשים נכנסות למשטר דיאטה קפדני כדי לחזור להיות מה שהיו קודם, ממשיכות בפעולות השגרתיות של החיים ולא מנסות להבין שהן צריכות לקבל את השינוי ואפילו להנות ממנו.

טיפים וכלים שיעזרו לכן לצלוח את שינוי החיים הזה בקלות:

תגידי כן לעזרה

יש לנו קטע פולני כזה של "אני אסתדר", "הכל בסדר" מעין קושי מהותי ממש לקבל עזרה. הטיפ הוא כן לקבל או לבקש עזרה. להגיד כן לעזרה ולבקש אותה – שווה מאמץ בשבילך ובשביל התינוק שלך.

סדרי לעצמך את היום

אל תעמיסי על עצמך מטלות, יש לך חופשת לידה שחלקה בהחלט מוקדש לך ולתינוק, שינה טובה כשהוא ישן, הגדירי את היום שלך במטלות בסיסיות כמו: אוכל, מקלחת טובה, יציאה מהבית להתאוור (אם יש צורך) וסידורים שייתפזרו לאורך כל השבוע. דאגה לעצמך היא דאגה לתינוק.

שעה בשבוע רק לך

קחי ל לך שעה יום בשבוע שבו את עם עצמך, תדאגי לבייביסיטר, ובזמן הזה שהוא רק שלך תעשה מה שעושה לך טוב. תקראי ספר, קפה עם חברה, שינה טובה, כל מה שמתאים לך ולא משנה מה, אל תוותרי על זמן איכות טוב.

הקיפי את עצמך בסביבה תומכת

אחד הדברים החשובים לתחושת הביטחון העצמי והאמונה העצמית שלך הוא להקיף את עצמך בסביבה תומכת. סביבה שהיא עם אנשים, הורים שמה שהם אומרים לא מערער לך את הקולות הפנימיים שלך. סביבה שתרגישי בה בטוחה ולא נשפטת.

הכי חשוב שתזכרי – כולן עוברות שינוי כלשהוא אחרי לידה, את לא לבד, ואת לא היחידה, וזה טבעי בהחלט.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.