כללים וטיפים לניקוי כיריים שיסייעו לשמור על ראש שקט

חג הפסח הבא עלינו לטובה ידוע גם כחג הניקיונות, זו גם התקופה שבה עולה מספר התקלות במערכת הגז הביתית בצורה משמעותית. השמירה על כללי בטיחות ותחזוקה נכונים של הכיריים יסייעו למנוע תאונות מיותרות ולשמור על ראש שקט לקראת ליל הסדר.

אמנון בן-ארצי, ראש אגף ההנדסה בדור גז מקבוצת דור אלון, ריכז עבורנו המלצות וטיפים שיסייעו לכם לנקות את הכיריים הביתיות בבטחה:

1. כלל ברזל מציל חיים בתחזוקת כיריים גז הוא לא לפרק, לא להרים ולא להזיז את הכיריים באופן עצמאי, ובשום אופן לא לנתק את צינור הגומי המחבר בין הכיריים לברז הגז. חשוב לזכור כי זו עבודה המותרת ע"פ חוק לביצוע על ידי בעל מקצוע – טכנאי גז מוסמך בלבד.

אי הקפדה על כלל זה עלולה להביא לדליפת גז שלא תמיד קל להבחין בה באופן מידי. הגז הדולף לרוב מצטבר בתוך ארון התנור ומגביר מאוד את הסיכון להתלקחות ולפיצוץ קטלני.

ראש אגף ההנדסה בדור גז, אמנון בן ארצי, מציין כי מי שאינו מסתפק בניקיון חיצוני של הכיריים, מומלץ שיפנה לטכנאי גז מורשה אשר יבצע את כל הפעולות הנחוצות לצורך ניקיון יסודי של הכיריים וסביבתן ובסיום יחבר את מערכת הגז בחזרה ויוודא את תקינותה.

יודגש כי כללים אלו תקפים גם לגבי תנור גז משולב. יש לשים לב כי לעיתים צינור הגז אינו ארוך מספיק ובעת הזזת התנור עלול החיבור בין הצינור לברז הגז להשתחרר מבלי שנבחין בכך.

2. כיצד מנקים?

הדרך הבטוחה ביותר לנקות את הכיריים היא ניקוי חיצוני של הלכלוך הנראה לעין.

יש להימנע מלהציף את הכיריים במים.

יש להימנע משימוש בחומרי ניקוי המכילים חומצות או כלור העלולים לגרום לקורוזיה של ציוד הגז הביתי.

ניקוי באמצעות מטלית לחה עם מי סבון פושרים יעשה את העבודה ויסייע לשמור על הכיריים לטווח ארוך, יש לייבש היטב לפני הפעלה.

3. מה עושים במקרה של דליפת גז?

לפתוח את החלונות והדלתות החיצוניים, כדי לאוורר את הבית ולאפשר פיזור הגז כלפי חוץ.

לפנות את כל הדיירים ממקור הדליפה להזהיר את הסובבים שלא להדליק אש, לא להפעיל מתג תאורה, להימנע מהפעלה או כיבוי של מכשירים חשמליים, להרחיק כל גורם שיכול לגרום לניצוץ, כמו סיגריות או שימוש במכשירים סלולריים.

לסגור את הברז הראשי המזין את הגז לדירה או לבניין ובכך לנתק אספקת הגז למקור הדליפה. ככל שזמן הדליפה קצר יותר, כך ריכוז הגז שישתחרר יהיה קטן יותר והסכנה תפחת.

לדווח באופן מידי לספק הגז ולהזעיק גם את שרותי כבאות והצלה בטלפון 102

אם מקור הדליפה אינו ידוע או שלא ניתן להפסיקו, יש להתרחק מהמקום עד להגעת כוחות החרום.

במידה ונותקה אספקת הגז לדירה ולבניין, חידוש אספקת הגז יבוצע אך ורק על ידי טכנאי מטעם ספק הגז.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *