חושבים על התחדשות עירונית? כללי ברזל עבור תמ"א 38

אנו שומעים היום רבות על פרויקט תמ"א 38. פרויקט זה נועד להגן עלינו מפני רעש אדמה. ישראל נמצאת על השבר הסורי האפריקאי המועד לפורענות. אחת ל-100 שנה בערך מתרחשת רעידת אדמה חזקה באזור בעוצה של כ-6.5-7 בסולם ריכטר. על כן, תמ"א 38 הוא פרויקט חיוני לחיזוק מבנים שנועד להכין את ישראל לקראת הבאות ולמנוע כמה שיותר אבדות בנפש

הכללים לבחירת פרויקט תמ"א 38

קיימים פרויקטים מגוונים המתייחסים לתמ"א 38. חשוב לבחור בחברה המתאימה ביותר על מנת שתהליך פינוי ההריסות והבנייה יתנהל על מי מנוחות. אלה כמה כללים משמעותיים לבחירת הפרויקט:

  • יזם שהוא גם קבלן וגם מפקח בנייה – ישנן חברות שעובדות בשיתוף עולה עם חברות קבלנות, ועל כן לא תמיד ניתן למצוא את אנשי המקצוע המתאימים ביותר לעבודה. כאשר אתם בוחרים קבלן, חשוב שהוא יהיה גם האחראי על פיקוח הבנייה.
  • המצב הכספי של הפרויקט – חשוב לבחור ביזמים בעלי יציבות כלכלית, כך שהפרויקט שלכם לא ייפול בין הכיסאות. מומלץ לוודא שהיזם לא לקח הלוואות לפני כן ושאין סיכון לכך שתיפגעו מבחינה כלכלית.
  • עניין של ניסיון – חשוב לבדוק שלחברה המקצועית ישנו ניסיון בתחום, בייחוד בניהול פרויקט בנייה ספציפי שבו אתם מעוניינים.
  • חברה המתנהלת בשקיפות – יש צורך לבדוק שהחברה מתנהלת כלפיכם בשקיפות מלאה: ישנו גיבוי על ידי חוזים והסכמים, ביטוח, עמידה בלוח זמנים דקדקני וכדומה.
  • נציגי חברה זמינים – כאשר אתם עוסקים בפרויקט בנייה, עליכם להיות עם היד על הדופק בכל עת ולעמוד בקשר עם נציגי החברה. משום כך, עליכם לבחור חברה מקצועית שעמה יהיה לכם נוח לדבר בכל עת. כי ברגעים מורכבים ואף קריטיים, אתם מעוניינים בכך שהחברה תעמוד לצדכם.
  • המלצות – אם זו הפעם הראשונה שבה אתם מארגנים פרויקט בנייה ואינכם יודעים לאיזו חברה לפנות, חשוב לאסוף המלצות על החברה שעמה אתם מתכוונים לפעול. אלה יכולים להיות חברים, בני משפחה או אנשים שאינכם מכירים כלל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *