למה כדאי לאכול פרג? ויש גם מתכון להכנת אוזני המן

רגע לפני חג פורים ועומס יתר של מלוחי מנות. אוזני המן במילוי פרג בריאים יותר. כמה עובדות על תבלין הפרג שמסייע לבריאותינו, תוסיפו כל השנה לתפריט היומי שלכן, ובפורים תנשנשו אחד או שתיים. ויש גם מתכון לאוזני המן במילוי פרג

זרעי הפרג מופקים מצמח הפרג התרבותי, שמכיל כמות גדולה ש סידן (הידעתם: פי עשרה ויותר מאשר בגבינה)  ואוו…

"הסידן בשילוב הזרחן הגבוהות שבו, שומרים על העצם והשלד ומונעים היווצרות אוסטאופורוזיס". בפרג יש סיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצת B ושומנים מהסוג הבריא. את הפרג כדאי מאוד לקנות בשלמותו ולטחון בבית או לקנות בחנות תבלינים שטוחנת את הפרג במקום, לשמור במקפיא.

הפרג מוכר בישראל כתבלין שמוסיף טעם נהדר ומראה מושך לעוגות וללחמים, בנוסף לכך הוא מכיל יתרונות בריאותיים רבים שלא מספיק אנשים מכירים. זרעי הפרג יכולים לסייע לגופנו להתמודד עם לא מעט בעיות שעלולות להופיע ולפגום באיכות חיינו, כגון: מניעת אבנים בכליות, טיפול בנדודי שינה, הורדת הסיכון ללקות בהתקף לב ועוד.

מפחית את הסיכון ללקות במחלות לב – ברגע שתוסיפו כמה זרעי פרג לארוחה שלכם, תשפרו את בריאות הלב ותמנעו סיבוכים שונים של בעיות בריאותיות המתבטאים במחלות ובהתקפי לב. מחקרים שונים מראים כי דיאטות שעשירות בסיבים יכולות להפחית את הסיכון ללקות במחלת לב, וכפי שנאמר בסעיף הקודם, הפרג מכיל כמות נכבדת של סיבים. כמו כן, הפרג מכיל חומצה אולאית, שמסייעת בהורדת הכולסטרול ובשמירה על לחץ דם תקין, שהם שני גורמים שמגדילים באופן משמעותי את הסיכון לסבול ממחלות לב.

מסייע לגוף לגייס אנרגיה – פרג עשיר בפחמימות מורכבות, שהן חומר מזין שהגוף זקוק לו בכדי לגייס אנרגיה. יתרה מזאת, זרעי הפרג הינם מקור עשיר לברזל, אומגה 3 וחומצות שומן, אשר כולם חומרים שמסייעים לגוף לאחסן חמצן בשרירים שניתן להשתמש בו בעת הצורך. אם זה לא מספיק, הפרג מכיל ויטמינים  כגון תיאמין (B1), שמסייע לייצר אנרגיה מפחמימות, ופירידוקסין (B6), שתפקידו לסייע בחילוף החומרים של הגוף.
אוזני המן במילוי פרג באדיבות רשת קפה ביגה:

חומרים לבצק:
420 ג קמח לבן
200 ג חמאה רכה בטמפרטורת החדר
120 ג אבקת סוכר
1 ביצה גודל L
1 חלמון
1 כפית תמצית וניל אמיתית
1 כפית אבקת אפיה
קורט מלח

הכנת הבצק:
מערבלים את כל חומרי הבצק בקערת מיקסר עם וו גיטרה 2-3 דקות במהירות בינונית עד לקבלת בצק אחיד וחלק. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה.

עיצוב ומילוי:

מרדדים את הבצק על משטח מקומח קלות לעלה בעובי חצי סנטימטר. קורצים עיגולים בקוטר של 8 ס"מ, מניחים כפית מילוי שאוהבים (שוקולד, תמרים, חלבה או פרג) במרכז כל עיגול, סוגרים למשולש עם פתח קטן למלית ומהדקים.

אפיה:
מניחים בתבנית מרופדת עם נייר אפיה במרווחים של 2 ס"מ.
אופים כ 15 דקות עד הזהבה.
מצננים היטב וזורים אבקת סוכר בנדיבות. ניתן לאחסן בכלי אטום מחוץ למקרר עד שבוע.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *