כמה קלוריות אנחנו שורפים בעבודות הבית?

אין לך זמן לרוץ, ללכת לפילאטיס או יוגה? תשמחי לדעת על המחקר הזה: מתברר כי גם פעילויות לא מאומצות מדי, כמו טאטוא של הבית או הליכה לתחנת האוטובוס, יכולות להאריך לנו את החיים. התנאי: שעושים אותן מספיק דקות בשבוע

הזזתם את הגוף שלכם היום? בדרך לתחנת האוטובוס? בטיול בקניון? בירידה או בעלייה למדרגות? בסידור או בניקיון הבית? נ-פ-ל-א! בלי שידעתם, בלי שתכננתם, אולי הארכתם את החיים שלכם.

לאלו מכם ששוחים בחומר, זה נשמע אולי מוזר. אחרי הכול, ארגוני בריאות העולמי ממליצים על 150 דקות לפחות בשבוע של פעילות גופנית בינונית (למשל הליכה קצבית, שחייה), בנוסף לתרגילים לחיזוק השרירים (פעמיים בשבוע לפחות) – כדי להשיג יתרונות בריאותיים משמעותיים.

הבשורה הגדולה עולה כי גם פעילות לא מאומצת תורמת מאוד לאריכות חיים – כל עוד מקפידים על 30 דקות ביום, חמישה ימים בשבוע. המטלות לניקוי הבית מבאסות עכשיו פחות, הא?

אז כמה קלוריות נשרוף במטלות הבית?

חצי שעה של בישול // סטודיו לה קרוזה

חצי שעה של בישול: 70 קלוריות

חצי שעה של שטיפת כלים: 80 קלוריות

חצי שעה של ספונג'ה: 92 קלוריות

חצי שעה של קניות עם עגלת סופר: 75 קלוריות

קניות בסופר // צילום: פלאש 90

במציאות החיים הנוכחית לרובינו קשה מאוד להגיע בשבוע ל־150 דקות של פעילות גופנית – אבל פעילות כלשהי? זה יותר מאפשרי, הפעילויות השכיחות ביותר נעשו בדרך לעבודה, בעבודה עצמה ובמסגרת עבודות הבית.

אפילו חצי שעה מול המחשב שווה ערך לשריפת: 50 קלוריות

עבודה על המחשב // צילום: פלאש 90

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.