כמה שווה הפסנתר הנדיר שהופל בטעות ע"י סבלים?

"הסבלים כמובן מבועתים. ב-35 השנים שהם עושים את העבודה שלהם, אף פעם לא נפל להם פסנתר"

אחד הפסנתרים הנדירים בעולם ששוויו 194 אלף דולר,נפל והתרסק מידיהם של סבלים שהיו אמורים להעבירו מאולפן ההקלטות. הפסנתר היה שייך לפסנתרנית הקנדית אנג'לה יואיט מפסנתרניות המוסיקה הקלאסית המובילות בעולם.

הפסנתר הנדיר, יוצר בבית היצירה של Fazioli , ונבנה כולו בעבודת יד . הפסנתר הינו היחיד בעולם עם ארבעה פדלים. יואיט שמרה אותו בביתה באיטליה והשתמשה בו כמעט לכל ההקלטות שלה ב-17 השנים האחרונות.

"הערצתי את הפסנתר הזה, הוא היה החבר הטוב ביותר שלי, האלוף שלי, אהבתי איך שהוא הרגיש כשהקלטתי איתו – הוא העניק לי את האפשרות לעשות כל מה שאני רוצה. עתה כל זה אינו קיים עוד".

יואיט התייחסה לאובדן הקשה ואמרה כי : "בלתי מתקבל על הדעת, פיננסית או אומנותית, לבנות מחדש את הפסנתר מההתחלה. זה הלך קאפוט. הסבלים כמובן מבועתים. ב-35 השנים שהם עושים את העבודה שלהם, אף פעם לא נפל להם פסנתר. לפחות אף אחד לא נפגע",

יואיט לא הסכימה להתייחס לעלויות הפיצוי הצפויות מהביטוח ואמרה כי כל עוד הנושא לא סגור לא תתייחס לכך .

אחת ממוחיות הפסנתרים בעולם סיימון מארקסון אמרה כי: "השווי המוערך המדובר של כ-194 אלף דולר נראה מדויק. זהו פסנתר יקר. יש 6 או 7 חברות מובילות שמייצרות פסנתרים באיכות עילית, פסנתרים שונים מתאימים לאנשים שונים, בהתאם לטון ולנגיעת הצליל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *