יש רוב לחסינות – כץ הבטיח ביועמ"ש: "אתה הורס לי את הבריאות"

בעת דיון בבקשת השר לשעבר חיים כץ להעניק לו חסינות תקף כץ בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: "בנית סיפור דמיוני. אלף לילה ולילה קטן על מה שקורה פה. לא עשית שיעורים כי לא חקרת"

מסתמן רוב לחסינות לכץ – חברי הכנסת הערביים הודיעו רשמית בוועדה שיצביעו נגד הסרת החסינות.

בעת דיון בבקשת השר לשעבר חיים כץ להעניק לו חסינות תקף כץ בחריפות את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: "בנית סיפור דמיוני. אלף לילה ולילה קטן על מה שקורה פה. לא עשית שיעורים כי לא חקרת". כץ פנה לח"כ אבי ניסנקורן ואמר כי מנדלבליט "לקח לי את הבריאות, פגע בי פגיעה, אתה לא מבין, על סתם כלתי כבר הפילה ואני מרגיש לא טוב".

השר לשעבר הוצא מהדיון פעמיים. מנדלבליט הגיב: "עד כמה שהדברים הקשים הללו נוגעים ללב – יש לומר אותם בבית המשפט".

כץ התפרץ על היועץ המשפטי לממשלה, ואמר "אתה מוכן להישבע על זה? כי זה לא היה. אתה יוצר מצב שלא היה. אפילו לא פתחתם את הפרוטוקול. כל כך הייתם להוטים להגיש כתב אישום שזה מטורף ממש". לאחר מכן שב והתפרץ לדיון: "אם אני מרמה והפרת אמונים על דיווח כוזב, נאמרים פה דברים שלא היו ולא נבראו. חוסר בקיאות". הוא התבקש לצאת להירגע, ותהה: "אפשר להגיד עליי הכול?".

כץ המשיך והטיח:. לא שיקרתי אף אחד. אבל חברי ועדת האתיקה לא נחקרו וגם לא עו"ד ארבל אסטרחן או איל ינון. אתה שופך את דמי, למה זה מגיע לי, לא בדקת. יש שם מישהו שהתאהב בחקירה
אף פעם לא עניין אותי מה יגיד עיתונאי כזה או אחר. ידיי נקיות ואני לא חושב שאני צריך לעבור את מה שעברתי. שלוש וחצי שנים אני משלם על מה שלא עשיתי, בבריאות בשינה, בהגבלות כלכליות ואני חושב שמגיעה לי חסינות מהותית. אני מקבל שטעיתי שלא אמרתי שמוטי חבר שלי. אני מצטער על כך וגם על מה שנעשה למוטי. כסף לא במשחק הזה. הוא בא מבית עני ונותן בסתר. מכאן אני לא חושב שעברתי על עבירה כלשהי בתקנון הכנסת. אם כן, למה לא חקרו את נעה בן שבת יועמ"שית הוועדה. אם טעיתי זה היה בשגגה ולא הייתה לי שום כוונה שמוטי ירוויח שקל אחד מתיקון 44 ואני לא צריך לשלם לו. הייתי העד בגירושים שלו והוא לא המנטור שלי בשוק ההון.

כץ סיים את דבריו בפניה נרגשת לחברי הכנסת להעניק לו חסינות מפני העמדה לדין.

היועמ"ש לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר בדיון כי "צריך להעמיד דברים על דיוקם. הפעולה לפי כתב האישום אינה רק חקיקת החוק, אלא מגוון פעולות ומצגים כוזבים שכללו הסתרה מכוונת. מדובר במרמה והפרת אמונים ברף הגבוה ביותר. איני מקל ראש בפעילות הגלומה בחקיקת חוק, ואני לא מתכוון להתערב בעבודה הסדירה של חברי הכנסת. החוק עשוי לסייע גם לציבור בלתי מסוים אבל תחילתו והולדתו היא במערכת אינטרסים של חברים מאוד מאוד טובים שהחלה כמערכת יחסים כלכלית ושוכנעתי שהפכה למערכת מעורבת חברית ואינטרסנטית כלכלית". לדבריו, "אנחנו עוסקים במערכת יחסים חברית שיש בה אינטרסים כלכליים. ביחס לכך קובע חוק העונשין שאין מקום לשקול את גודל הקבוצה ובפרט השאלה אם הפעולה הייתה לטובת הכלל. אנחנו לא עוסקים בשוחד אך בניגוד עניינים חריף כזה עבירת השוחד היא מדרגה אחת מעל. וניגוד העניינים שכאן לא היה רחוק מעבירת השוחד"

ח"כ איילת שקד הגיבה לדברי מנדלבליט: "אני לא מקבלת את חוות הדעת הזו, לא נפעל לפיה, ולא נבצע גילוי נאות על כל הצבעה במליאה". ח"כ מיקי זוהר הוסיף: "דעתם של היועצים המשפטיים חשובה מאוד, אבל לא כזה ראה וקדש".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *