כצל'ה הלחין, עקיבא מרגליות מבצע

שיתוף הפעולה ההיסטורי חוזר: יעקב כצל'ה כ"ץ הלחין, עקיבא מרגליות מבצע
עקיבא מרגליות – "אתה יודע"

לקראת ימי הרחמים והסליחות מציגים יעקב כצל'הכ"ץ ועקיבא מרגליות, יצירה מוזיקלית חדשה פרי שיתוף פעולה של השניים עם המעבד הקולי דודי קאליש. מדובר בלחן סוחף ועוצמתי לפיוט "אתה יודע רזי עולם" המושר בתפילת יום הכיפורים.
על מאחורי הקלעים של הלחן החדש"המנגינה עצמה הולחנה לפני שנים רבות, במהלך התפילה המרוממת בישיבה הגבוהה בבית אל" מספר כצל'ה, "משה מרגליות ואביו עקיבאשכניי ליישוב, שמעו את המנגינה בזמן אמת, חזרו עליה מספר פעמים וכך, עד מוצאי החג שמרו על המנגינה והקליטו אותה עם צאת החג…".
השנים עברו, הלחן כבר "נתפס" היטב, ועקיבא התיישב לכתוב לו עיבוד מתאים: "אין דבר נסתר מהקב"ה- אין מסר חזק מזה", אומר עקיבא, "ברגע שמתחברים למילים, זה מביא חיזוק באמונה ועבודת ה', חיזוק בהשגחה של ה' ומתמלאים ביטחון וקרבה לה'. אין יותר גבוה מזה בימי אלול- ימי הרחמים והסליחות. והשיא הוא בעתשמופיעות המילים הגדולות – יום כיפור".
בשבועות האחרונים, חזרו עקיבא וכצל'ה אל הלחן ההוא, והקליטו אותו בהפקה גדולה עם המקהלה והנגנים הטובים ביותר בתחום.
השניים מקווים שהשיר החדש, יחד עם העיבוד הקולי והמילים הנשגבות – יצליחו לגעת ולרגש כל בעל תפילה ביום כיפור הקרוב, בזמן הווידויים. "אני מקווה שיהודים בכל רחבי העולם יאמצו את המנגינה ושהמילים החזקות עם הלחן המרומם יעמדו לנו לזכות ויסלח לנו ביום הקדוש".

מילים:תפילת הווידוי ביוהכ"פ |לחן:יעקב כצל'הכ"ץ | עיבוד:עקיבא מרגליות | עיבוד קולי:דודי קאליש

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *