כרוניקת המוות חסרת הפשר מאת: דב הלברטל

המתנחלים מסכנים את עצמם על בסיס יום יומי, את עצמם ואת בניהם ואת תינוקיהם. אבנים המושלכות על מכוניות, בקבוקי תבערה, ניסיונות דריסה. על סיכון החיים הנלוז הזה לא שומעים כי זו כבר שגרה. השגרה מופרת רק בפיגוע עם נפגעים.

רוניקת המוות והפציעות ביהודה ושומרון, מזוויעה. בשנת 2018 נרצחו בפיגועי ירי, דריסה ודקירה, ארבעה עשר חיילים ואזרחים יהודים. עשרות אחרים נפצעו בפיגועי טרור. מאות ניסיונות לפיגועים סוכלו על ידי כוחות הביטחון.

גם כרוניקת המוות בשנה זו, ידועה מראש. השנה כבר נרצחו ונפצעו עשרות. בין הנרצחים: אורי אנסבכר, גל קיידאן, הרב אחיעד אטינגר כולם הי"ד. בחודש זה, נרצח דביר שורק הי"ד ונפצעו שני האחים בפיגוע דריסה. ביום שישי, נרצחה רנה שנרב הי"ד, אחיה נפצע קשה ואביה נפצע בינוני.

אין דבר קשה יותר מאובדן חלילה של בן או בת. אין מילים שיתארו את הגהינום והחור השחור בחייהם של אותם הורים, שהם בבחינת חיים מתים.
עם כל זאת, המתנחלים מוכנים להביא בחשבון הקרבת חיים של בניהם, למען אדמת הטרשים. זו לא הקרבה למען קיום של מדינה, או לפיקוח נפש. זו הקרבה אך ורק למען אדמה. אידאל מעוות של סולם ערכים, המשקף גישה אנטי יהודית מובהקת.

ביהודה ושומרון נפגעים יהודים ללא כל פרופורציה לשאר חלקי המדינה. אבל האתוס של המתנחלים מציב את הנפגעים באור יקרות, כי הם הרי יהיו ההצדקה לסיפוח עתידי. המתנחלים לא חושבים שהמחיר יקר מדי. רצח ופציעה בפיגוע טרור אחת לשבוע, נחשבים מחיר סביר לתנופת ההתיישבות שתבוא בעקבותיהם.
טרוריסטים שפלים רוצחים יהודים, ומיד קופצים על המציאה חוליגנים מראשי המתנחלים, שלדידם זו כמעט הזדמנות חגיגית להתסיס ולהסית, דווקא בשעה שכל אזרחי ישראל מגלים אמפתיה וצער עמוק וכן על הרצח. בעוז רוחם המתלהם והמסוכן, הם, מנהיגי ההתיישבות, הופכים לסלבריטאים, ענקי הרוח של חזון ההתנחלויות.

המתנחלים מסכנים את עצמם על בסיס יום יומי, את עצמם ואת בניהם ואת תינוקיהם. אבנים המושלכות על מכוניות, בקבוקי תבערה, ניסיונות דריסה. על סיכון החיים הנלוז הזה לא שומעים כי זו כבר שגרה. השגרה מופרת רק בפיגוע עם נפגעים.

הגישה היהודית והמוסרית האוטנטית, מצדיקה סיכון חיים רק למען הצלת חיים. לא הייתי נותן את חייו של אדם אחד, כדי להחזיק במערת המכפלה. גם לא למען הכותל המערבי. לא של אחד. כי קדושת החיים עומדת מעל כל ערך, ובפרט לזה של קדושת מקום.

בעוד שדווקא האנשים המתונים מבחינה פוליטית, המתנגדים בתוקף לסיפוח ולהרחבת ההתנחלויות, דואגים באמת לדמם של המתנחלים וילדיהם, למתנחלים עצמם לא איכפת לסכן חיים ואף להביא בחשבון הקרבת חיים למולך האדמה. את המחיר משלמים כל אזרחי המדינה, כי כולם הם בנינו. כך לצערנו תמשך לה כרוניקת המוות, חסרת הפשר.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. איך לא מאשפזים אותו פשוט חלאה

    איך עדיין לא אושפז פשוט חלאה

    גבי |
    הגב
  2. תמיר את דתך...

    לידיעת המדופלם המלומד.
    פיגועים נגד יהודים נעשים בכל רחבי הארץ.
    ואף המסכונים יותר. נעשו בתוך הקו הירוק המדומיין. ובנוסף יהודים נרדפים בכל מקום בעולם.
    אי לכך עצתי לך. להמיר את דתך ולהוציא עצמך מעם ישראל. ובזה פטרת את בעיותיך…
    ותיפסק הרדיפה אחריך….

    מאיר |
    הגב
  3. מפעם לפעם השטויות שלו מתגברות... כבר לא עורך דין...

    00

    חיים |
    הגב