כשהסטייפלר זעק נגד 'התקונעס'

הסטייפלר נזעק כנגד התקונעס והביע את דעתו בצורה ברורה וחדה על התופעה שהחלה לקרום עור וגידים. ועל המבקרים שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס. { דעה}

לאחר השואה יצא רבי יעקב ישראל קנייבסקי – (הסטייפלר), בהבהרה בנושא הדרכת זוגות לנישואין בהנהגת הקדושה בבית היהודי, הסטייפלר נזעק כנגד התקונעס והביע את דעתו בצורה ברורה וחדה על התופעה שהחלה לקרום עור וגידים.  בגור חשבו לתקן את חטאי השואה ובכך לכבול את עצמם בתקנוס שלא ידעו אבותינו במצרים. תלמידי האדמו"ר מגור בעל "בית ישראל" יצאו בחריפות כנגד פרסום דעתו שרב בו הנסתר על הגלוי.

ראוי להיזהר בנושאי מחלוקת, אך כיום לאחר שנים, אין ספק שהסטייפלר ראה למרחוק שנות אור במשקפי הבדולח שלו. וגם הבית ישראל. אלו ואלו דברי אלוקים חיים. הרי ידוע כי מה שנעשה בעולם הזה נגזר מלמעלה, התקנוס כנראה נכונים  היו לפי ראייתו של הרבי, כך נגזר מן השמיים.

חסידות גור עומדת בימים אלו בפני מתקפה פרועה וחסרת רסן של העיתונים החילונים וארגוני החזרה בשאלה, בעיתון 'ידיעות אחרונות' פורסמה כתבת ענק  עם חיצי רעל כנגד החסידות הגדולה מבלי לפרסם את התגובה של הצד השני. לכל מטבע יש שני צדדים. אך בעיני הקורא החילוני, סיפורה של אסתי וינשטיין הוא כתב אישום חמור כנגד החסידות שהנחילה והטמיעה מנהגים מיושנים שאין האדם הסטנדרטי יכול לעמוד בו, "יותר משהעגל רוצה לינוק הפרה רוצה להניק", נכתב בתלמוד. ואסתי כבר לא יכלה.

כיום, בעידן המודרניזציה שבו שרוי הציבור החרדי, לא צריך לחזור בשאלה, אסתי וינשטיין הייתה יכולה לנהוג כחרדיות רבות שמבלות להנאתן, ולהמשיך את חיי החרדיות בצורה פתוחה ונעימה יותר, בכך האסון הטרגי היה נמנע.

ובכל זאת חשבון נפש. בכל אסון, בכל אסון צריך לומר "ידינו לא שפכו את הדם". גם בחסידות גור , צריכים לעשות חשבון נפש, ולחשוב, האם יש לתקן? בכל זאת, סיפור כואב ולא נעים.

מספר עיתונאים "חרדים" שאינם מסקרים את הפרשה יצאו למתקפה כנגד האתרים החרדים על ההתעסקות המציצנית באסתי וינשטיין,וכאן הבן שואל, מדוע ירדתם לחייו של הבחור מאילת? מדוע ירדתם לפרטי פרטים בפרשת המשגיח וראש הישיבה? מדוע כל בחור ישיבה שנתפס עם תרמיל סמים זוכה מכם למקלחת צוננת?, א"א לעשות מעשה זמרי ולבקש שכר כפנחס.

הטור אינו משקף את דעת האתר. 

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. הסטייפלר במכתב להרב הומינר חזר בו מדבריו וכתב שלא ידע שההנהגה הזאת היא עוד מאדמורים קודמים בפולין.
    הוא ביקש להשמיד את החוברות,ומה שקרה ליטאים הנמצאים בקברות התאוה הפכו את הסטייפלרא לנושא דגל הקידמה.

    מש |
    הגב
  2. היא בעצמה כתבה שבעלה הבהיר לה לפני שהתארסו שהתקנות של גור לא בשביל כל א'

    משה |
    הגב
  3. אין דבר כזה "תקונעס" זו אגדה אורבנית. היה ויכוח הלכתי בין הקהלות יעקב לבית ישראל לגבי הלכה מסויימת, הנושא אינו יכול להיות נידון בבמה עיתונאית.

    גור |
    הגב
  4. הגיע הזמן שתעשה חושבין מדי פעם אם לעלות את הכתבות שלך או לגונזם!

    כרמי |
    הגב
  5. חסידות גור מעולם לא כפתה את חומרותיה ותקנותיה על מי שלא דפק על דלתותיה, האבסורד הגדול בכל הסיפור האחרון הוא כי דווקא מי שהחליטו לעזוב לחלוטין את כל תקנותיה של גור, ונהגו ככל בעולה על רוחם כפי מה שמספרת ווישטיין בספרה , שם הסוף היה כל כך טראגי, מול הבודדים האלו יש עלפי חסידים ןחסידות שחחים בשמחה ואושר לצד התקנות ויודעים הייטב כיצד זה אפשרי ואפשרי להתגמש כשצריך,
    הסוטים והנואפים וגם המתאבדים שיצאו מהקהילה הליטאיתהסטייפלרית לא נופלים באחוזים משל גור ואף עולים עליהם, רק לאחרונה התוודענו לצדיק מקלב מקורה בית הרב, לא שבגור חסרים כאלו, אבל אולי נבחר לנו עורכי וקוראי קוקר דרך חרדית חדשה לחלוטין אשר מתוי דרכה יהיו כמה מאלו שהאתר נותן להם בימים האחרונים במה כה נכבדה, תפסיקו לנבור אצל השני גם אם הוא חסיד גור, אוי ואבוי עם ננבור במחוזות הפתוחים שאותם אתם מתימרים לייצג פה וואה איזה חיים כפולים נמצא שם , דייייי

    מירי ליבוריץ |
    הגב