כשהתלמידים עסקו בסוגיא הדנה בלוד: רה"ע רביבו סייר ב'חברון'

ראש עיריית לוד עו"ד יאיר רביבו ערך היום ביקור בישיבת חברון ונפגש עם הגאון הרב דוד כהן והגאון הרב יוסף חברוני.

 

ראש עיריית לוד עו"ד יאיר רביבו ערך היום ביקור בישיבת חברון ונפגש עם הגאון הרב דוד כהן והגאון הרב יוסף חברוני.

זאת, כחלק מההכנות בעיריית לוד לקליטת מאות משפחות מהזרם הליטאי בשכונת "גני איילון" (לשעבר "אחיסמך"). כזכור, לפני כשנה סוכם כי רבה של בני ברק הגאון הרב שבח-צבי רוזנבלט יכהן כרב קהילת האברכים בשכונה הנבנית בלוד וכך גם הגאון הרב חזקיהו אברהם ברוידא – מחשובי הדיינים בבני ברק.

רביבו הצטרף במהלך סיורו בישיבת חברון ללימוד אקראי עם אחד התלמידים במסכת גיטין, ובהשגחה פרטית המילה הראשונה בה נתקל ראש העיר – בדף ד' שבו היה עסוק הלומד – הייתה לוד: "רבי אליעזר אומר אפילו מכפר לודים ללוד ואמר אביי בעיירות הסמוכות לארץ ישראל ומובלעות בתחום א"י עסקינן"

אל פמלייתו של ראש העיר הצטרפו יד ימינו, מנהל תחום חרדי בעיריית לוד ומי שאחראי על האכלוס ב"גני איילון" ר' בני סיתלאכיל, שגם ארגן את הביקור; וכן עוזרו משה אלדן, מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס, סגנו יוסי הרוש ומחזיק תיק חרדים ורווחה חבר המועצה עו"ד מאיר אסולין.
סיתלאכיל סיפר כי "שמחנו להתקבל בחום רב בידי ראשי הישיבה. ראש העיר והפמליה התרגשו לראות כאלף תלמידי ישיבות שוקדים על אוהלה של תורה ושמעו סקירה על הישיבה".

רה"ע לוד הוסיף: "הסיור היה כחלק מההבנה שלי ושל בכירים אחרים בעירייה את המגזר החרדי היקר לנו בכלל ואת הציבור הליטאי החשוב בפרט – מתוך רצון להבין יותר לעומק את הצרכים השונים וכהכנה להקמת ישיבות גם בעירנו לוד בעז"ה. אנחנו עושים הכול כדי להקל על קליטת האוכלוסיה החרדית ולקבלה בזרועות פתוחות, כמו כל תושב אחרי בעיר"

יצוין כי הישיבה היחידה הפועלת כיום בלוד הוקמה לפני 70 שנה ושייכת לקהילת חב"ד המהווה את אחת הקהילות הגדולות בארץ ומונה כיום כבר כ-1,000 משפחות. מדובר בישיבה הקטנה, הגדולה ביותר של החסידות והיא נחשבת לאחת הטובות שבהן.

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יאיר משכמו ומעלה

    יאיר שלנו המשלב כוח וצניעות. כל כולו לטובת העיר, ממלכתי ונבון. מצרך נדיר

    אריה |
    הגב