לא ייאמן: הגר"ח לא הכיר את שם הרחוב שלידו

"איפה זה רחוב מהרש"ל?" שאל מרן הגר"ח קניבסקי, שלמד שנים רבות בכולל חזון איש, שנמצא בסוף רחוב מהרש"ל

השבוע הופיע ספר חדש מקולמוסו המשובח של הרה"ג רבי יצחק אוהב ציון שליט"א מירושלים. החיבור, נסוב סביב התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי – שהערב יחול יום ההילולא שלו – עניני ל"ג בעומר, חלאקה, וסביב ימי העומר, והוא מלא וגדוש בתשובות והוראות, הנהגות ופסקים ששמע המחבר במשך עשרים שנה ממרן הגר"ח קניבסקי שליט"א בכתב ובעל פה.

"כשהדפסתי את המהדורה הראשונה", סיפר המחבר, "אנשים השתוממו, וכי על יום ל"ג בעומר כותבים חיבור שלם? וכי מה יש לכתוב על זה מרב שאינו חסידי, מלבד ההלכה שאין אומרים תחנון? אבל כאשר פותחים את החיבור רואים כי יש הרבה מה לכתוב בכל נושא במרחבי התורה הקדושה, ואין עניין שאין בו חידושי תורת מרן הגר"ח שליט"א.

במרכז הספר בולט מדור של עובדות והנהגות שרובן חדשות, אותן כתב המחבר ממה שראה או שמע מכלי ראשון, לפי סדר ארבעים ושמונה קניני התורה. על כל קנין וקנין הוא מביא מעשה רב, המתאים לאותו הענין.

בקנין של 'במיעוט דרך ארץ' מביא המחבר סיפור מרתק אותו ראה בעצמו:

היה זה באחד הימים בזמן קבלת הקהל. אל הקודש פנימה נכנס המקובל הרב יחזקאל בינג, מבני ברק, ובידו ספרי קבלה חדשים אותם הוציא במסגרת מכון הוצאת הספרים שלו.

הגר"ח שליט"א פותח את הספר ומעיין בעמוד השער, מדפדף לאחור, והנה הוא רואה כי "ניתן להשיג את הספר ברחוב מהרש"ל בבני ברק". איפה זה רחוב מהרש"ל? שאל הגר"ח. והרב בינג ענה כי ברחוב מהרש"ל נמצא בית המדרש שלו, והרחוב סמוך ונראה לכולל חזון איש (הכולל ברחוב סימטת האר"י) בו למד רבינו עשרות בשנים.

רבינו משך בכתפיו, והשיב כי אינו מכיר את הרחוב. "נורא נוראות", ציין המחבר. "רחוב שסמוך ונראה ליד בית המדרש בו למד עשרות שנים והוא אינו יודע כלל היכן ממוקם!"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *