הטבלה לא משקרת: מכחישי הקורונה אשמים • מנחם קולדצקי

‏לא רק גמזו אשם;כל אלו שמזלזלים ולא עוטים מסיכות בבתי כנסת, בחתונות ובמוקדי בילוי סגורים (ובכך מביאים לעלייה בנתוני ההדבקות) הביאו אותנו עד הלום

מכתב ראשי הערים החרדים לראש הממשלה בו האשימו אותו כי הוא מסית נגד החרדים ומאשים אותם בהפצת מחלות לא הגיעה על בטן ריקה.

מזה כחצי שנה מתהלך הציבור החרדי בתחושת נרדפות מצד הממסד בישראל. חרדי כי יקלע לרחוב חילוני יתקל לבטח במבטי לעג מצד העוברים והשבים שמחליפים בדיחות על 'החרדי המדביק' שעוד שנייה יכניס אותם למחלקת טיפול נמרץ. חשתי את על בשרי את החוויה כשיצאתי לתדלק באיזורים מעורבים. בתחילה חשתי במבוכה, אחר כך. החלקתי. שילעגו.

כשחזרתי לשטיטל השכונתי וראיתי את חוסר ההקפדה על מסכות, הבנתי כי אנחנו בברוך כלל לא פשוט.

ככל שנוספו עוד ועוד מגזרים לרשימת המזלזלים הבנתי כי ההסתה כנגד החרדים בשילוב של קריקטורות אנטישמיות היא רק עניין של זמן וסגר על ערים חרדיות ימתג אותנו כ'מפיצי מחלות'.

תחושת חוסר האונים ואי האכפתיות של חלקים בציבור החרדי לא הוסיפה למצב רוחי ונאלצתי לשכנע חברים ושכנים שיקפידו על ההוראות, אך את אשר יגורתי בא, לגמזו לא היה שום תכנית בשלוף, ויחד עם חוסר הסבלנות של כל הציבור הישראלי שחגג בקיץ האחרון במוקדי הבילוי בישראל הם אלו שהביאו לעלייה באחוזי התחלואה בתוספת החתונות ההמוניות במגזר הערבי.

בתחילה הוא בא בטוב, הוא נתן לחרדים את הזמן, תידרך עיתונאים ושפע בדחקאות, אך גם לגמזו אזלה סוללת הסבלנות ובמקום להידבר עם המגזר החרדי הוא שלף אקדח והחל לירות לכל עבר: מאומן עד חצר הקודש ברשב"ם, ואם לא די בכך הוא הוסיף שמן למדורה והציג את תכנית הרמזור שהתמקדה במגזר החרדי והערבי שמשלם כעת מחיר יקר על חוסר צייתנות טוטאלי לרשויות החוק.

הזעם החרדי עלה על גדותיו ואיים להתפרץ במלוא עוצמתו. נתניהו שהבין כי כלתה אליו הרעה מיהר לצנן את המדורה והמיר את הגזירה מסגר לעוצר שיהפוך בהמשך לסגר כללי.

אבל האמת צריכה להאמר: ‏לא רק גמזו אשם;
כל אלו שמזלזלים ולא עוטים מסיכות בבתי כנסת, בחתונות ובמוקדי בילוי סגורים (ובכך מביאים לעלייה בנתוני ההדבקות) הביאו אותנו עד הלום.

תירוצים הרי יש בשפע, מבלפור דרך האכיפה הבררנית ועד "המסכות לא מועילות", אך בשורה התחתונה: הטבלה לא משקרת; הערים החרדיות והערבית לא לחינם מככבות מידי ערב בראש טבלת הנדבקים היומית שכן, שני המגזרים שוהים בעיקר בבית כנסת מסגדים ואירועים מידי יום יותר מהמגזר החילוני שמבלה בעיקר במרחב הציבורי.

כשבתי החולים יקרסו תחת נטל החולים הקשים התקשורת תדע ישר למצוא את האשמים.

גם נגדם צריך להפגין!

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מנחם צודק

    כל מילה בסלע או בפונדיון או בדינר או במה שתרצה

    אחמד שוואקי |
    הגב
  2. מגיע לך מכות

    אתה כותב טור פופליסטי על דברים שניתן לבדוק אותם מדעית ומחקרית ואתה כלל לא טורח לבדוק

    האם בדקת מה ההשפעה של הדחיסות הדמוגרפית בערים החרדיות?
    האם בדקת מה קורה בשכונות שבהם החרדים כלל לא מקפידים על מסיכה, מה אחוזי התחלואה בהם?
    האם אתה שיש לך מקלדת מושחזת מסוגל להכריע בשאלה האם מסכה מזיקה או מועילה, דבר שגם במשרד הבריאות היו דעות לכאן ולכאן?

    אבל מה, אתה יודע לכתוב, אז למה לא להשמיץ?
    כמה פשוט.

    ישר |
    הגב