לבקשת אייכלר: חולי קורונה לשעבר יתנדבו במחלקות הקורונה

משרד הבריאות הוציא הנחייה חדשה למנהלי בתי החולים, לפיה יש לאפשר כניסת מחלימי קורונה, להתנדב במחלקות הקורונה.

משרד הבריאות הוציא הנחייה חדשה למנהלי בתי החולים, לפיה יש לאפשר כניסת מחלימי קורונה, להתנדב במחלקות הקורונה.

ההנחיה באה לאחר מאבק נרחב שהוביל ח"כ ישראל אייכלר מול מנהלי בתי החולים בטענה כי חולי קורונה זרוקים במחלקות בבידוד ללא פיקוח וסיוע של בני משפחה או מתנדבים. "מדוע אי אפשר להכניס אליהם מתנדבים שכבר החלימו מקורונה ומעוניינים לסייע? שאל ח"כ אייכלר בשאילתה שהגיש לשר הבריאות במליאת הכנסת. הוא סיפר כי "חולים המאושפזים במחלקות קורונה מתלוננים על כך שהם נתונים לחסדיהם של רופאי המחלקה ללא שום ביקורת של המשפחה. יש הרבה אנשים, חולים קשה או בינוני, שמתדרדרים בגלל שאין להם עם מי לדבר".

יצוין כי עוד לפני ההוראה של המשרד, נחלץ פרופ' זאב רוטשטיין מנהל בית החולים הדסה הראשון שהורה לצוות בית החולים לאפשר כניסת מחלימי קורונה להתנדב במחלקה. בתחילת הדרך נאבק המשרד בהחלטתו של פרופ' רוטשטיין. מנהלי בתי חולים עמם שוחח ח"כ אייכלר סירבו. אך כאמור לאחר מאבק ממושך הוציא המשרד הנחיה ברורה המאפשרת כניסת מחלימים לכלל בתי החולים בארץ.

לפי ההנחיה החדשה, על מנת להיכנס למחלקת קורונה יש לעבור תהליך כולל סרולוגיה חיובית וכן יש להצטייד במיגון מלא.

ח"כ אייכלר בירך את שר הבריאות ואנשי המשרד על ההחלטה החשובה: "מדובר בהחלטה אמיצה שהצריכה מעט חשיבה מחוץ לקופסה. בימים אלו, יש להחלטות כאלו משמעות של חיים ומוות. חולים רבים דיווחו שננטשו לנפשם על מיטת בית החולים, ואפילו דרישתם לקבל כוס מים לא נענתה. ההנחיה החדשה תשנה את מצבם הנפשי והרפואי של חולי הקורונה בישראל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *