להחליף או לשפץ את הגיר ברכב?

החשיבות של גיר תקין ברכב: מאפשר לכם לנסוע בצורה חלקה. שומרים על סיבובי המנוע בטווח התקין, כלומר שומרים על תקינות המנוע לאורך זמן. גיר שלא פועל בצורה טובה או הפעלה שגויה של הילוכים ידניים יגרמו לבלאי מנוע ולעיתים אף לנזק הרסני ויקר לתיקון

כאשר מזהים בעיה בגיר של הרכב, יש כמה חלופות לטיפול בבעיה. בגדול, האפשרות האחת היא החלפה מלאה של הגיר. האפשרות השנייה היא שיפוץ גיר. מיד נסביר מהי המשמעות של כל חלופה, מה היתרונות ומה החסרונות. נבין גם איך אפשר לזהות שישנה תקלה בגיר וגם מהי החשיבות של גיר תקין ברכב שלכם.  

מהי חשיבותו של גיר תקין ברכב שלכם?

הגיר ברכב, או תיבת ההילוכים, מאפשר לנהג לשלוט בנהיגה ולתפעל כראוי את הרכב. בחירה בהילוך הנכון (בגיר ידני) או החלפת הילוכים אוטומטית בגיר אוטומטי מאפשרים האצה והאטה, ביצוע עקיפות ומניעת עומסים על המנוע. בהפעלת הגיר מעורבים גלגלי שיניים בגדלים שונים וכך ניתן להוריד את סיבובי המנוע בלי לפגוע בביצועים.

החשיבות של גיר תקין ברכב: גיר תקין מאפשר לכם לנסוע בצורה חלקה. שומרים על סיבובי המנוע בטווח התקין, כלומר שומרים על תקינות המנוע לאורך זמן. גיר שלא פועל בצורה טובה או הפעלה שגויה של הילוכים ידניים יגרמו לבלאי מנוע ולעיתים אף לנזק הרסני ויקר לתיקון.

המשמעות של החלפת יחידה מלאה

בהמשך נסביר על סימנים שונים שמעידים על כך שיש בעיה בגיר הרכב שלכם. קודם לכן, נסביר על משמעות התיקון בצורה של החלפת יחידה מלאה. חשוב לציין כי החלפה של כל יחידת הגיר לא חייבת להיעשות בגיר חדש לחלוטין. אפשר לבצע את ההחלפה על בסיס גיר חדש ומיובא או על בסיס גיר שהוציאו מרכב בפירוק.

המשמעות של החלפת יחידה מלאה היא כזאת: העבודה נחשבת לקלה יחסית וגם מהירה. בעל הרכב ישלם בעיקר עבור יחידת הגיר שהוחלפה. החיסרון טמון בכך שלמעשה לא יודעים כלל מה היה באמת המצב של הגיר הקודם. לא יודעים האם הייתה תקלה משמעותית או קטנה משום שלא פתחו את המרכיבים השונים ולא בדקו ביסודיות.

מה חשוב לדעת  לגבי החלפה על ידי שיפוץ?

אלטרנטיבה נוספת על פני החלפה יחידה שלמה הינה שיפוץ. כמובן, ניתן לבצע פעולה כזאת בגיר אוטומטי או ידני. אז מהי המשמעות של שיפוץ גיר אוטומטי או שיפוץ גיר ידני: במקרה זה, הלקוח משלם בעיקר על העבודה, שהיא מרובה יותר. כמובן, משלמים גם על חלקים שאותם צריך להחליף. לפעולה הזאת יש כמה משמעויות. החיסרון הוא שבסופו של דבר, הפעולה יותר יקרה לעומת החלפת יחידה מלאה (חשוב לציין שזה קורה בדרך כלל, אך לא תמיד). היתרון הוא שאיש מקצוע בעצם פותח את הגיר, בודק היטב את המצב ומחליף כל מה שפגום ולא תקין. התוצאה היא שלמעשה הופכים את הגיר לחדש, הוא מתפקד בצורה מושלמת ויודעים בדיוק מה הולך בפנים (גם לפני העבודה וגם אחריה).

איך מזהים שיש תקלה בגיר?

יש כל מיני סימנים שיכולים להצביע על בעיה אפשרית בגיר. כאשר מזהים את הבעיות הללו, חשוב מאוד לגשת בהקדם לאבחון הבעיה באופן מקצועי ותיקון. כך תשמרו על הרכב ועל פעילות המנוע. תקלה מסוג אחד הינו השהייה בהחלפה של הילוך. אם אתם שמים לב כי לוקח יותר זמן בהחלפת הילוך, ידני או אוטומטי, צריך לבדוק זאת. ישנה בעיה שבה שומעים שיש רעש של החלפת הילוך ולמרות זאת המכונית לא מאיצה. גם את זה צריך לבדוק.

גם רעשים לא תקינים או חשודים מעידים על בעיה. אם התחלתם לשמוע רעש לא מוכר בכל פעם שאתם מעבירים הילוך, גשו לבדוק את העניין. לפעמים שמים לב לקפיצות של הרכב ומרגישים שההילוכים לא משתלבים באופן חלק. כמובן, יש גם לבדוק מי סימנים של נזילת שמנים ממערכת הגיר או אם מזהים ריח חרוך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *