להיגמל מעישון – מדוע אי אפשר לעשות זאת לבד וכמה שיטות מובילות להצלחה

הבחירה לעשן היא בחירה בהרס עצמי. רובינו מודעים לנזקים הבריאותיים הכרוכים בעישון, וגם להשפעה על הסביבה הקרובה שלנו. אך מרגע שהבחירה נעשתה והעישון הפך להרגל, לא פשוט להפסיק לעשן. כמה פעמים הבטחת לעצמך שזאת תהיה הסיגריה האחרונה, ואחר-כך ויתרת לעצמך? כמה פעמים ניסית להפסיק לעשן ואז "נשברת" אחרי כמה שבועות או חודשים? אם אתה רוצה להיגמל מעישון, חשוב לדעת שישנם מגוון שיטות אשר יכולות לתמוך בך לעבור את תהליך הגמילה בהצלחה.

מדוע קשה להיגמל מעישון לבד?
הנתונים הסטטיסטיים מראים שרק אחוז קטן ממי שמנסה להיגמל מעישון ללא עזרה מקצועית מצליח להתמיד מעל לשנה. מדוע בעצם קשה לנו להפסיק לעשן? ההתמכרות לעישון היא כפולה- התמכרות פיזית לניקוטין והתמכרות רגשית ונפשית לפעולת העישון. אצל רבים, הניסיון להפסיק לעשן מקושר עם קושי להירגע ולהתמודד עם מצבי לחץ, אכילה מוגברת ועליה במשקל, תסכול וגעגוע לתקופה בה יכולנו להדליק סיגריה בהפסקת קפה. גם אחרי שהניקוטין מתנקה לנו מהגוף, הראש שלנו עדיין לא מתנקה ממחשבות על עישון. קשה לנו לשנות הרגלים שהושרשו באורח החיים שלנו. אז איך מפסיקים לעשן בכל זאת? על מנת להצליח בכך אנחנו זקוקים לכוח רצון חזק וליכולת התמדה. במרבית המקרים, עזרה מקצועית מבחוץ יכולה לסייע בתהליך הגמילה ולהגדיל את סיכויי ההצלחה שלו.

שיטות גמילה מעישון
קיימות מגוון שיטות התומכות בגמילה מעישון, מתוכן תוכל לבחור את השיטה שמתאימה לך. הנה כמה מהאפשרויות:
 רפואה סינית: הטיפול ברפואה הסינית אינו סטנדרטי, אלא יקבע בהתאם למצבו של המטופל האינדיבידואלי, מתוך גישה הוליסטית. לשם כך, יערוך המטפל שיחת עומק בה המטופל ישתף על מצבו הפיזי, הרגשי והנפשי. הטיפול יכלול לרוב שילוב של כמה שיטות- דיקור, צמחי מרפא ובניית תפריט תזונתי עבור המטופל. הדיקור הסיני לגמילה מעישון נעשה לרוב באזור האוזן, והוא גורם לשיחרור אנדורפינים בגוף. חומרים אלו יוצרים תחושת יציבות ורוגע ומקטינים את הצורך בעישון. קיימים מספר צמחי מרפא בהם נהוג להשתמש לגמילה מעישון: לובליה (טבק אינדיאני) המכיל תחליף ניקוטין, וולריאן או שותית הידועים כצמחים מרגיעים. לתזונה יש גם כן תפקיד בתהליך הגמילה. לדוגמה, מומלץ להרבות באכילת פירות וירקות העשירים בוויטמין C ובנוגדי חמצון נוספים ולהמעיט בצריכת מוצרים המכילים סוכר וקמח לבן. בנוסף, מומלץ לשלב בתהליך הגמילה עיסוק קבוע בפעילות גופנית, אשר תורמת לשיפור זרימת הדם ועוזרת לפרוק מתחים.
 שיטת אלן קאר: השיטה פותחה בבריטניה לפני כשלושים שנה, וכיום פועלים מרכזים במדינות רבות בעולם אשר זוכים לאחוזי הצלחה גבוהים. השיטה מתמקדת באיך לגרום לאדם להפסיק לרצות לעשן, כלומר שמה דגש על "להוציא את הסיגריות מהראש” ושינוי דפוסי חשיבה. מרכזי אלן קאר מציעים סדנא שהיא מפגש חד פעמי, בהנחייתם של מנחים מקצועיים, ועם אפשרות להמשיך ולקבל תמיכה במקרה הצורך. במידה ולא הצלחתם להפסיק לעשן, מובטח לכם החזר כספי מלא.
 טיפול באבני קריסטל: מדובר בשיטה טבעית לריפוי ואיזון אנרגטי. העבודה עם אבני קריסטל תורמת לאיזון הגוף ולסילוק הגורמים להתמכרות לסיגריות. בארץ קיימים כמה מכונים אשר מעניקים טיפול מסוג זה, וביניהם מכון אברהמסון.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.