לואו קוסט לכרתים – חופשה מושלמת בתקציב מצומצם

כרתים הוא האי הגדול ביותר מבין איי יוון, והוא האי החמישי בגודלו בים התיכון (אחרי סיציליה, סרדיניה, קפריסין וקורסיקה). בכרתים תמצאו הרבה מעבר לחופים מרהיבים, מזג אוויר ים תיכוני מפנק וים כחול צלול, ומכיוון שהיא נמצאת במרחק שעתיים טיסה בלבד מישראל

יש היצע גדול של דילים לכרתים המאפשרים לצאת לחופשה מושלמת במחיר משתלם. בין אם מדובר בנופש זוגי קצר או חופשה בת שבוע או יותר עם כל המשפחה או עם קבוצה של חברים בכל גיל – לכרתים יש הרבה מה להציע, לכל תייר.

האי כרתים, הקרוב אלינו, מציע דילים לכרתים במחירים נמוכים במיוחד – והוא מתאים במיוחד כשאתם מחפשים "קפיצה קטנה לחו"ל" בתקציב מוגבל. לפניכם סקירה קצרה שתעזור לכם להבין מה מחכה למי שיוצאים לחופשה בכרתים:

לא לשכוח לצאת מהמלון המפנק

דילים לכרתים כוללים טיסות ושהייה במלונות מפנקים באי. ברוב המקרים, אלו יהי מלונות הנמצאים ממש על חוף הים, באזור בפרברי עיר הבירה הרקליון. המלונות בכרתים מכילים בדרך כלל מסעדת גורמה, באר מפנק הפועל עד השעות הקטנות של הלילה (לעיתים על גג המבנה, לנופים המשגעים של האי הנפרסים למרגלותיכם), בריכה ולעיתים אפילו רצועת חוף ים פרטית לטובת אורחי המלון – כך שלא פעם, במיוחד בחופשות קצרות, קשה לעמוד בפיתוי להישאר בתחום המלון, לנוח, לאכול טוב –  וליהנות מן השירותים המפנקים בו.

אנחנו ממליצים בחום שלא להיכנע לאותה תחושת עצלות, ודווקא כן לערוך ביקורים באטרקציות שונות ברחבי האי.

מכיוון ששטחה של כרתים הוא כ – 8,000 קילומטרים רבועים בלבד (אורכו של האי כ – 250 ק"מ ורוחבו נע בין 12 ל – 60 ק"מ), אין מרחקים גדולים שצריך לעבור, וקל להגיע ממקום למקום ברכב שכור, באוטובוס ציבורי, במונית או במסגרת טיול מאורגן (אפילו טיול יומי, שתוכלו לסגור מעכשיו לעכשיו) מטעם המלון או סוכנות נסיעות מקומית. כדאי לדעת שישנם דילים לכרתים אשר כבר כוללים סיורים אל אטרקציות מרכזיות באי.

עיר הבירה הרקליון וסביבתה

העיר הרקליון עצמה היא כרך סואן בו שפע מסעדות, חנויות, בתי קפה ומועדוני לילה. למרות זרם התיירים, רוח יוונית אותנטית שורה בכל פינות העיר, שבמרכזה אזור עתיק מוקף חומה. בסמוך לתחילת החופשה, מומלץ לבקר במוזיאון לארכיאולוגיה ובמוזיאון לתולדות כרתים – כך תקבלו רקע שיעניק מימד נוסף למה שתחוו בהמשך.

אתר ארכיאולוגי מרתק נמצא בסמוך לעיר הבירה הוא שרידי עיר מנואית מתקופת הברונזה. בפאתי הרקליון נמצא האקווריום של כרתים (CretAquarium), שהוא אחד מהאקווריומים הגדולים באירופה, ובו שלל מיני דגים ובעלי חיים ימיים. ביקור באקווריום הוא מהנה מאוד, עבור ילדים ומבוגרים כאחד.

כפרים ציוריים בהם הזמן כאילו עצר מלכת

בכרתים תוכלו לערוך נסיעות בנוף פסטורלי בין כפרים בהם החיים מתנהלים בעצלתיים. מומלץ לבחור דילים לכרתים שיאפשרו לכם לצאת לסייר באזורים שאינם סמוכים דווקא לעיר הבירה הרקליון – כך למשל נסיעה בת פחות משעה תוביל אתכם אל הכפר הקסום אנויה, שרבים מתושביו עוסקים באריגה מסורתית של שטיחים ובדים מסוגים שונים. תוכלו לשבת בצל עצי תאנה ותות, וליהנות מאירוח אותנטי.

כפר מרתק נוסף הוא מרגריטס בו רוב בני המקום עוסקים בקדרות. תוכלו לסייר בין בתי המלאכה ולרכוש לכם למזכרת פריט חרס נאה במיוחד.

מצודה עתיקה, שוק ססגוני, סמטאות יפיפיות ועוד בעיר רתמינו

רתמינו היא העיר השלישית בגודלה בכרתים, ובה תוכלו לשוטט בסמטאות צרות ומסורתיות בהן חנויות וטברנות. המצודה העתיקה ברתמינו השתמרה יפה – ומומלץ לסייר על חומותיה, ולהשקיף מהן אל הים. ברתמינו פועל גם שוק עירוני צבעוני ואותנטי, שם תוכלו למצוא מזכרת שהיא לאו דווקא פריט המיועד לתיירים אלא חפצים להם תפקיד אמיתי בחיי היום-יום של בני המקום.

מנזרים, טרקים בהרים, אגם, נמל וונציאני עתיק ועוד

דילים לכרתים מאפשרים לכם הרבה יותר מחופשת בטן גב בחוף הים הצמוד למלון. האי עמוס אטרקציות המתאימות לכל הגילאים – ניתן לבקר במנזר ארקדי הנאה, לו היסטוריה מעוררת השראה בסגנון מצדה שלנו; אפשר להשתתף בסדנאות אמנות מקומית, לשחות באגם יפה למרגלות הרים מרשימים, לבקר במטעי ערמונים, לטעום יינות מקומיים, לצאת לסיורים רגליים בשמורות טבע ועוד – וכל זאת במסגרת חופשה בתקציב מצומצם יחסית.

כמה כל זה יעלה לנו?

כמעט בכל עונה ובכל יום תוכלו למצוא דילים לכרתים במחירים משתלמים. טיסות לכרתים מוצעות במחירים של החל מ – 250$ לאדם – במחירים לא רחוקים מאלה של טיסות בפנים הארץ. תוכלו למצוא חבילות נופש לכרתים של שלושה לילות ומעלה במחירים של החל מ – 420$ לאדם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *