לזרוק תפוח אדמה למדורה וליהנות ממנו ממש

תפוח אדמה קרטושקס זה ממש טעים, נוסטלגי ומשביע. אבל אל תשכחו אותם יותר מידי זמן במדורות כי זה לא בריא. למרות השם הרע שיצא לתפוחי אדמה, יש להם לא מעט יתרונות בריאותיים. כמה סיבות טובות לאכול איזה אחד או שניים הערב, אבל רק אם אתם משאירים את הקליפה

כשמדורי בריאות כותבים על ל"ג בעומר הם בדרך כלל מתייחסים אליו בשליליות – העשן המזהם, הסכנה הגוברת לכוויות, והילדים שנשארים בחוץ עד אמצע הלילה, כל אלו לא בדיוק מוסיפים בריאות. גם האוכל של ל"ג בעומר – תפוחי אדמה שרופים – לא נתפס כבריא במיוחד. אבל כאן יש לנו בשורה: בעוד שעל האש והעשן אין לנו שום דבר טוב לומר, אנחנו כאן כדי לנקות את תפוחי האדמה מאשמה.

נכון, מדובר בפחמימות ריקות, ונכון שתפוחי אדמה הם  לא הדבר הכי דיאטטי שיש, אבל יש להם לא מעט יתרונות בריאותיים. אין שום מניעה לשלב אותם בתפריט היומי, ובוודאי שכדאי ליהנות לפחות מקרטושקס אחד בל"ג בעומר הזה.

במאה גרם תפוח אדמה מאודה יש 100 קלוריות בלבד, ללא שומן, ללא נתרן, ללא כולסטרול וגם ללא גלוטן. התפיסה שתפוחי אדמה משמינים קשורה בעיקר לדרכי ההכנה הפופלריות שלהם (צ'יפס מישהו?) ולא לירק עצמו. נכון שתכולת הפחמימות של תפוחי אדמה גבוהה, אבל פחמימה היא חלק מתמהיל תזונתי בריא והיא חיונית לגוף לצרכי אנרגיה לטווח ארוך.

אם תקפידו לצרוך תפוחי אדמה כחלק מארוחה מאוזנת ומגוונת, הם יעזרו לכם לחוש שבעים יותר לאורך זמן. למעשה, תפוחי אדמה הם בין הירקות המשביעים ביותר שיש. בנוסף, יש בהם גם לא מעט סיבים תזונתיים שיעזרו לגוף שלכם לעכל את הארוחות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.