"לחייב את המדינה לשאת בעלות ימי הבידוד"

העלות הישירה של ימי הבידוד נאמדת בכחצי מיליארד ₪

העלות הישירה של ימי הבידוד נאמדת בכחצי מיליארד ₪ והיא מתווספת לנזק בסך של כ-3.9 מיליארד ₪ עד כה בגין המשבר .
העתירה קובעת כי ימי המחלה שהמדינה דרשה להשתמש בהם במסגרת הבידוד אינם חוקיים.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: "המגזר העסקי נלחם על חיי המשק הישראלי. העסקים מדממים ונלחמים במלחמת הישרדות כדי לא לוותר על העובדים. כפי שאנחנו מצייתים לחוק, גם הממשלה נדרשת לקחת אחריות ללא צורך בהתערבות בית המשפט. חשוב שנבין עובדה מאד פשוטה-רק אם נסיר את כל המשקלות מהמגזר העסקי כעת, אנחנו נדע להתאושש,לצמוח מחדש ולקלוט עובדים בחזרה לאחר האירוע".

לפני זמן קצר הגישה התאחדות התעשיינים, יחד עם התאחדות המלאכה והתעשייה וארגון חברות הניקיון עתירה דחופה לבג"צ בדרישה שהמדינה תממן את עלות ימי הבידוד של העובדים במשק. מתחילת המשבר הנפיק משרד הבריאות "תעודת מחלה גורפת" לכל מי שנדרש להכנס לבידוד ולמעשה מי שנשא בעלות הם המעסיקים ששילמו לעובדים. בעתירה מוסבר כי תעודת המחלה הגורפת פורסמה על ידי גוף שאינו מוסמך לכך, ואף סותרת באופן מובהק את הוראותיו של החוק המסמיך חוק דמי מחלה ואת מטרתו.
עלות ימי הבידוד מתחילת משבר הקורונה מוערכת נכון להיום בכחצי מיליארד ₪ עבור בידוד של כ-70 אלף שכירים במגזר העסקי. עלות זו היא העלות הישירה של ימי הבידוד בלבד והיא מתווספת לנזק אדיר שלפי הערכות משרד האוצר מסתכם בלא פחות מ-3.9 מיליארד ₪ בגין אובדן תוצר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *