לטובת הצהרונים ונפגעי השריפה במודיעים: הממשלה אישרה את הקיצוץ

הממשלה אישרה את צעדי ההתאמות לתקציב המדינה במסגרתה תהיה הפחתה בסך 1.234 מיליארד שקל מתקציבי משרדי הממשלה לטובת מימון פרויקט בטחוני, סבסוד הצהרונים לשנת הלימודים תש"פ וטיפול בנפגעי השריפה במבוא מודיעים. ההפחתה תחול על כל משרדי הממשלה

הממשלה אישרה את צעדי ההתאמות לתקציב המדינה במסגרתה תהיה הפחתה בסך 1.234 מיליארד שקל מתקציבי משרדי הממשלה לטובת מימון פרויקט בטחוני, סבסוד הצהרונים לשנת הלימודים תש"פ וטיפול בנפגעי השריפה במבוא מודיעים. ההפחתה תחול על כל משרדי הממשלה.

בנוסף, הממשלה אישרה את עדכון התחזיות עד 2022 בהתאם לחוק הנומרטור.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הבהיר בישיבת הממשלה כי הוא מתנגד לקיצוץ במערכת הבריאות. “מדובר בפגיעה בציבור החולים ואני נגד כל יוזמה לקצץ בבריאות”. בנוסף אמר סגן שר הבריאות כי באופן כללי על שרי הממשלה להחליט על סעיפי הקיצוץ במשרדם ולא משרד האוצר.

שר האוצר משה כחלון אמר בפתח ישיבת הממשלה: "בשנים האחרונות, תקציבי משרדי הממשלה גדלו משמעותית. תקציב הביטחון גדל וגם התקציבים האזרחים: בריאות, חינוך ורווחה.
כלכלת ישראל היא כלכלה חזקה. הצמיחה גבוהה, התעסוקה מלאה ויחס החוב תוצר נמוך. הכלכלה חזקה בזכות מדיניות אחראית שניהלנו בשנים האחרונות, תוך שמירה מלאה על הכללים פיסיקליים.

מדינת ישראל היא חלק משוק גלובלי, וישנה האטה בשוק הגלובלי, שהביאה לירידה בהכנסות המדינה ומחייבת אותנו לבצע התאמות. הבאנו צעדים שהחוק מאפשר לנו, היות שאנחנו בתקופת בחירות. בחירות מיותרות שעולות הון עתק לציבור ומגבילות את היכולות שלנו לבצע צעדים.

אני מבקש מהשרים לגלות אחריות ציבורית ולתמוך בצעדים הנדרשים."

ח"כ שלי יחימוביץ על הקיצוץ: זהו קיצוץ נפשע, שגוי כלכלית ופחדני, הפוגע עמוקות בבריאות, ברווחה, בחינוך, בבטחון הפנים, ובכל רכיב בחיינו. הוא לא יפגע כלל בעשירים, יהיה עונש כבד על מעמד הביניים שיאלץ לשלם מכיסו מה שמגיע לו בדין, ויעשה את העניים חולים ועניים יותר. דמעות התנין של ראה"מ היום, כאילו "כואב לו" לקצץ הן העמדת פנים שקרית. כל-כך כואב, עד שהוא מקצץ בשיטתיות שוב ושוב. זה לא כי אין ברירה, אלא כי הוא אינו מאמין באחריות המדינה, ורוצה אותה מפורקת וחלשה. למרבה הצער הוא מצליח.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *