ליברמן: "בנט הראשון שיתקע בנתניהו סכין בגב"

כך אמר יו"ר ישראל ביתנו בחוג בית שנערך השבוע. בדבריו העריך ליברמן כי אם יוחלט להגיש נגד נתניהו כתב אישום בכפוף לשימוע לפני הבחירות, הוא לא יצליח להרכיב ממשלה. הימין החדש: "ליברמן הוא דברן בלתי נלאה"

"הליכוד ינצח בבחירות, אבל סביר להניח שאם יוגש כתב אישום נגד נתניהו לפני הבחירות, הסיכוי שלו להקים ממשלה חדשה שואף לאפס. לכן אני לא פוסל את האפשרות שנתניהו יגיע להסדר טיעון לפני הבחירות". כך אמר יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, בחוג בית במבשרת ציון, בדברים שצוטטו הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

ליברמן העריך בדבריו כי הליכוד יסיים את הבחירות כמפלגה הגדולה ביותר, אך נתניהו לא יצליח להרכיב קואליציה כשמעל ראשו מרחפת עננה של כתב אישום – גם אם זה בכפוף לשימוע. "מי שמפקפק בכך", אמר ליברמן, "מוזמן להתקשר אישית לנפתלי בנט ולשאול אותו האם הוא מוכן להתחייב שבמקרה ויוגש כתב אישום, הוא ימליץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו. ברור לי שבנט לא שכח ולא סלח לנתניהו על שום דבר, בעיקר על מה שניסה לבשל לו באתר וואלה נגד אשתו ואביו. בנט הוא הראשון שיתקע סכין בגב של נתניהו, יתייצב מול המצלמות וידבר בלהט על שלטון החוק וטוהר המידות”.

לדברי ליברמן, "גם חלק מהשותפים הפוטנציאלים האחרים יעשו אותו הדבר. להערכתי, הם מחכים לנתניהו בפינה בנושא המשפטי. הם גמגמו לפני הבחירות ומשתדלים לברוח מזה במהלך מערכת הבחירות עצמה, וכך יהיה עד ה-9 באפריל. אך יום למחרת הם הראשונים שיקפצו ויגידו בפאתוס, שזה בלתי אפשרי שמי שמואשם בפלילים ירכיב את הממשלה.

"לכן, אני לא פוסל את האפשרות שנתניהו ילך בסוף לעסקת טיעון בנוסח ההסכם שעשה נשיא המדינה לשעבר עזר ויצמן – פרישה לקיסריה בתמורה לכך שלא יועמד לדין. אם ייחתם הסכם כזה, הליכוד יצטרך לבחור יורש עוד לפני הבחירות. במקרה כזה אנחנו צפויים לטלטלה שלא ברור איך תסתיים".

על עמדת ישראל ביתנו עצמה אמר ליברמן: "מבחינתנו, כל עוד אין פסק דין חלוט של בית משפט, האדם זכאי, גם אם מדובר בראש ממשלה. לכן, אנחנו נריב קשות עם נתניהו בשלל נושאים כתנאי להצטרפות לממשלתו. כגון: פתיחת מרכולים בשבת, נישואים אזרחיים וגיור, המשך העברות הכספים לחמאס, פינוי חאן אל־אחמר וכו', אבל הנושא המשפטי לא יהווה מכשול מבחינתנו".

מ"הימין החדש" נמסר בתגובה: "כפי שהציבור הבין מזמן, ח"כ ליברמן הוא דברן בלתי נלאה, ועל כך יעיד המחבל איסמעיל הנייה שעדיין ממתין בסבלנות לתום איום ה־48 שעות של ליברמן. מפלגת הימין החדש עומדת מאחורי עמדתה הברורה: אנו נמליץ לנשיא על נתניהו להרכבת הממשלה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *