הנחת זר ופרקי תהילים: ליצמן בטקס בקריית גת (וידאו)

שר הבריאות יעקב ליצמן הניח זר מטעם ממשלת ישראל לזכר הנופלים במערכות ישראל בטקס בקריית גת וקרא פרקי תהילים. צפו. { לזכר הנופלים }

שר הבריאות יעקב ליצמן מניח זר מטעם ממשלת ישראל לזכר הנופלים בטקס בקריית גת.

‎Posted by ‎Kooker קוקר‎ on‎ יום שני 1 מאי 2017

שר הבריאות יעקב ליצמן השתתף הבוקר בטקס הנחת הזרים שנערך בבית העלמין בקריית גת. ליצמן היה השר היחיד מטעם ממשלת ישראל שנכח בטקס לזכר הנופלים במערכות ישראל בקריית גת. השר החרדי קרא פרקים תהילים והתייחד עם הנופלים.

ליצמן התייחס בפתח נאומו לנופלים, "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הוא יום שבו כולנו, ילדים, מבוגרים, ותיקים ועולים, חרדים, דתיים ושאינם – עם ישראל כולו הופך לאיש אחד. לזיכרון אחד, כואב ומדמם. לזכרם של אלו שאיבדו הכל בשביל אחרים, בשביל כולנו".

ליצמן המשיך וספד לנופלים, "אנו מרכינים ראשינו היום בפני משפחות השכול, אבות ואימהות, אחים ואחיות, בנים ובנות, סבים וסבתות, ומתייחדים עם זיכרם של הנופלים במערכות ישראל".

בשבילכן, משפחות יקרות, הזיכרון המר הזה, מחלק את החיים ל"לפני" ו"אחרי". החיים לפני בוא בשורת האיוב על נפילת הבן, הבת, האב, האם, האח, האחות – והחיים שאחרי.

שר הבריאות התייחס לקיטוב בתוך החברה הישראלית וקרא לאחדות, "הלוא אלה שנפלו בשבילנו, עמדו בגבורה מול אויבים אכזריים שלא הבדילו ביניהם. שונאינו לא בחרו בין חרדים לחילונים, בין אשכנזים לספרדים, לא הבדילו בין ימין לשמאל ובין עולים ולוותיקים.

כולנו, כל בני העם הזה חולקים גורל משותף. חיים כאן יחד, האחד לצד השני, ולא אחד על חשבון השני. האחדות בתוכנו, היותנו עם וחברה מלוכדת – זאת התשובה הניצחת למען הנופלים. זהו הניצחון על אויבינו.

בשמם של הנופלים והנופלות ולזכרם של חללי ישראל, נפעל יחדיו לקירוב לבבות, לאחדות בין חלקי העם ולחיבור בין האוכלוסיות השונות, המרכיבות את הפסיפס היפה של ארץ ישראל.

"זהו סוד קיומנו כאומה ערכית שוויונית, היודעת לזכור את בניה, חותרת לשלום בתוכה ומקבלת את השונה והאחר, באהבה ובהבנה". סיים ליצמן את נאומו.

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. אם זה לא האשה שלו מותר לגורי לקחת מיד של אשה ?

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
    • הוא הרי חילל שם שמים ברבים כדרך של המשכילים הרשעים המשומדים, מעשה הרע הזה זו חירוף וגידוף נגד הקב"ה, והכל הם תולין על האדמו"ר מגור שליט"א כאילו האדמו"ר צוה לו לקחת מיד אשה זרה.
      יָד לְיָד לֹא יִנָּקֶה רָּע. שבסופו של דבר האיש הרע לא יינקה (דהיינו לא ייפטר מעונש).

      משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
      הגב
  2. מדברים על נקודה כאובה מאד, על חסר צניעות. רבנו יונה ב"אגרת התשובה" (אות עח) אומר: "וצריכה האשה שתהיה צנועה ונזהרת שלא יסתכלו בה בני אדם חוץ מבעלה שהמסתכלים בפניה או בידיה יורדים גיהנום. (על פי הגמרא (ברכות סא:) "המרצה מעות לאשה מידו לידה …, אפלו יש בידו תורה ומעשים טובים כמשה רבנו, לא ינקה מדינה של גיהנום"). אשה כזו גורמת שיסתכלו בה, נהיית חס ושלום מחטיאה את הרבים.

    כל ישראל ערבים זה לזה" מחובתה של כל אשה להעיר לחברתה על כל פרצה בחסר צניעות. כמובן בשקט, בנחת מבלי לביש, כדכתיב: (ויקרא יט, יז) "הוכח תוכיח את עמיתך" אבל, "ולא תשא עליו חטא". לא לביש אותה, אלא להסביר לה שמתכונים לטובתה, כי חס ושלום בחסר צניעות הקדוש ברוך הוא בורח ממנה, כדכתיב: (דברים כג, טו) "ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך". אם חלילה הקדוש ברוך הוא ישוב מאחורינו, אוי לנו. וכן מבאר בזהר הק' (פרשת נשא): אם אשה צנועה כראוי ולא מתגלה כלום משערותיה, היא גורמת ברכה לה ולבניה, שלום בבית, אשר ועשר. אך אם חס ושלום אין צניעות, היא גורמת חס ושלום ההפך.

    וכאן נשאלת השאלה, יש פה דבר שלא מובן כלל. לפעמים יש איזו טעות, שהכניסו כף חלבית לסיר בשרי, מלא בשר, ומתעוררת השאלה מה עושים כעת עם כל התבשיל? זה אכל בשביל כל המשפחה ליומים. אז הולכים לשאל את הרב, והרב חוקר את כל הפרטים, והבעל מגיע הביתה עם תשובה מהרב, שהאכל הוא "שאלה" ולא כדאי לאכלו, אז מה עושים? לוקחים את האכל בשמחה רבה ושופכים אותו. לא עולה אפלו הוה אמינא, איזה צד, איזה פקפוק, איזו מחשבה, אולי לא, אולי אפשר להציל את האכל הזה, לא! הרב אמר שזה טרף, זה בשר וחלב! ויתכן שהרב יגיד שזו מדת חסידות לזרק את זה, אבל הם לא יותרו על המצוה ויזרקו את זה מיד. הלא בשביל זה אנחנו יהודים, ובשר וחלב ביחד זה אסור.

    וכאן נשאלת השאלה איך השר ליצמן המשכיל לוקח הפרחים מידה לידו ברבים??? הרי אין לך חילול השם גדול מזה? האם גם זה התיר לו האדמו"ר מגור? כמו שהתירו לו לגייס בני ישיבה לגיוס השמד והזימה? שומו שמים, זה הרי מעקב את הגאולה שלמה לכל עם ישראל. (המרצה מעות לאשה מידו לידה …, אפלו יש בידו תורה ומעשים טובים כמשה רבנו, לא ינקה מדינה של גיהנום') וכָּל מָקוֹם שֶׁיֵּשׁ חִלּוּל הַשֵׁם אֵין חוֹלְקִין כָּבוֹד לָרַב..

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב