ליצמן התעקש, אבל הח"כים חשבו אחרת: "חלוקה שווה ביהדות התורה"

לפני זמן קצר נסגר המו"מ בין דגל לאגודה בעקבות החלטה משותפת של ראשי המפלגות שלא לחכות לרגע האחרון ולהגיע לסיכומים שיכבדו את כל הצדדים. ליצמן ניסה לדאוג לח"כ של דגל על חשבונו של פרוש, אך חברי הכנסת סיכלו את המזימה. כל הפרטים בפרסום ראשון

לפני זמן קצר נסגר המו"מ בין דגל לאגודה בעקבות החלטה משותפת של ראשי המפלגות שלא לחכות לרגע האחרון ולהגיע לסיכומים שיכבדו את כל הצדדים.

בדקות אלו נחתם הסכם בין אגודה לדגל בלשכתו של ליצמן שמחזק את ההסכם השוויוני בין המפלגות – כל התפקידים והכיבודים בכניסה לממשלה יחולקו שווה בשווה ללא עדיפות בין מפלגה אחת לחברתה.

ההבדל בין ההסכם העכשווי להסכם הקודם הוא שליצמן התעקש לשנות סעיף אחד על פיו אחד הח"כים של דגל יקבל את התפקיד השלישי החשוב במפלגה, על חשבונו של פרוש, בעוד בהסכם החדש נכתב שהתפקידים יחולקו שווה בשווה.

בנוסח נכתב שמכיוון שהשלישי והרביעי לא יכולים להיום שווים, יש לדאוג שהרביעי יהיה ביצועי ככל שאפשר.

אלא שבניגוד לדרישת ליצמן,  בסופו של דבר סוכם כי החלוקה תהיה שווה בין הצדדים וכי אף ח"כ לא יועדף על פני האחר.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. לצערינו הרב - כשהם יורדים הם יורדים עד התהום!

    הלם ותדהמה – שפל שלא היה כמוהו: – כשהם יורדים… הם יורדים עד התהום!

    הלם ותדהמה – שפל שלא היה כמוהו: האם עירית בני ברק תתיר עבודות בשבת רח”ל??? -עיריית בני ברק ‘מודה במקצת’ שיש הסכמה על עבודות בשבת במתחם הרכבת, ומתנה את ההסכמים בהכשר רבני בסגנון המוכר המזכיר את “היתר מכירה”.

    קוי החדשות חושפים הקלטה מדבריו של ר”ע ב”ב אבי רובינשטיין שר"י לפני חצי שנה: בה הוא מזהיר את חברת נת”ע מפני עונשי שמים, וזעק כנגדם מדוע אתם עושים לנו את זה? כי זה פרצופם של הפולטיקאים החרדים המתדרדרים והמתפשרים – רוממות הדת בגרונם והרס היהדות בידם! יודעים את ריבונם ומורדים בו!

    חדשות 12 חשפו השבוע, כי ראש העיר בני ברק אבי רובינשטיין שר”י נפגש ביום רביעי האחרון עם מנכ”ל חברת נת”ע האחראית על חפירת הרכבת התחתית, וסיכם על הכשרת עבודות חפירות הרכבת המתכוננות בעוד כשנתיים בשבת, זאת בתנאי שייעשו ע”י עובדים נכריים, וכן שהעבודות יוסתרו מעיניהם של תושבי העיר ע”י כיסוי של ברזנטים על מתחם העבודות, עיריית בני ברק מודה בעיקרי הדיווח, וטוענת: כי השיחות עם משרד התחבורה וחברת נת”ע היו חיוביות ובאוירה טובה, אולם עדיין לא הושגו סיכומים מחייבים, ואלה יתקבלו רק בכפוף לפסק הלכה שיכשיר את הסיכום.

    ביהדות החרדית מגיבים בהלם וזעזוע על ההתדרדרות האיומה, לפיה ראש העיר החרדי מסכים להתיר עבודת בשבת, ומנסה להשיג פסק הלכה שיתיר את העבירה, כשיטת המזרוחני’קים שמוצאים לכל עבירה היתר של רבנים מטעם.

    מלפני חצי שנה ר”ע ב”ב אבי רובינשטיין גער בחברת נת”ע: אסור להם לחלל שבת בכל הארץ, זה לא פיקוח נפש! יש לנו הסכם שלא תחללו שבת בבני ברק, תכבדו אותו! למה אתם עושים לנו את זה? בבני ברק לא מחללים שבת מאז הקמתה למה אתם פורצים את הגדר?! עוד אמר רובינשטיין בהקלטה מלפני חצי שנה: יש להם תקלות והם לא מבינים שזה בגלל חילולי השבת – יש בשמים הקב”ה שמעניש את מי שמחלל שבת, ורואים שהעסק לא עובד ויש תקלות, אז מישהו בחברת נת”ע צריך לעשות חשבון נפש בענין הזה!

    אלו היו דבריו של רובינשטיין שר”י לפני חצי שנה, והיום הוא כבר עורך פגישות וסיכומים על חילולי שבת באמצעות היתרים מפוקפקים – כי כך דרכו של יצר הרע, היום אומר לו עשה כך ומחר אומר לו עשה, כך עד שאומר לו לך ועבוד עבודה זרה, וכך היא דרכם של כל המפלגות החרדיות, מדברים דיבורים גבוהים על ענייני הדת, אך בפועל מתדרדרים במהירות לתהום, וזה יהיה הסוף של כל אלו שמוכנים להתפשר אפילו קצת…

    בחוץ הם ימשיכו לדבר גבוהה גבוהה, אבל בפועל ימכרו את הכל. ורובינשטיין הוא רק דוגמא מוחשית לכך, וכל הרואה סוטה בקלקולה יזיר את עצמו מהיין!
    כשהם יורדים הם יורדים עד התהום!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. יהדות התורה תיפול בגלל ליאון בירושלים. ואגודת ישראל צריכה להתעקש לקבל הרבה יותר מדגל

    שבגללה (כמובן אל לנו לשכוח את ידיד הנפש – דרעי שעבד קשה ביחד עם ינקי קנייבסקי בשביל השליח של ליברמן בירושלים.) יצביעו הרבה פחות לרשימת יהדות התורה. ליאון זה ליברמן. ומאז שהוא ראש העיר אנו קוראים על יותר ויותר חילולי שבת

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. לא פחות ולא יותר! ???????

    לא פחות ולא יותר!

    בתקופה האחרונה נשמעים בקרב שולי המחנה מתוך ציבור בני התורה
    המבינים בעם, יותר ויותר קולות של התקפלות, נסיגה וחזרה לאחור
    בבחינת "ניתנה ראש ונשובה מצרימה". כדרכם של כל הרפורמיסטים למיניהם, המהלך נעשה בהדרגתיות ובערמומיות מרושעת. הם יודעים היטב שיקשה עליהם לשווק את דרכם החדשה, ודבריהם לא יתקבלו על לב חלק מהציבור, באם אך יעזו לומר את האמת המרה שבכוונתם ורצונם לשנות להקל ולהתפשר ממה שקיבלנו עד היום.
    אז איך כן אפשר לקרר ולסגת מהדרך?
    המציאו הרפורמיסטים החדשים, שיטה חדשה/ישנה ששמה: "לא פחות ולא
    יותר!" ומשמעותה: כביכול ישנם בקרבינו גורמים קיצוניים, חדשים מקרוב באו,
    שמבקשים להחמיר ולחדש ולשנות מהדרך המסורה לנו מדור דור ולסחוב את
    ציבור בני התורה למחוזות חדשים/קיצוניים שלא ידעום ולא שערום אבותינו
    ורבותינו. ומשכך, עלינו מוטל לעמוד על המשמר, ולהתנגד בתוקף לנסיונות אלו
    ולהיצמד לדרך הישנה ללא כל סטייה ושינוי, לא ימין ולא שמאל! לא לקולא ולא לחומרא! לא פחות ולא יותר! לכאורה, זה נשמע משכנע וגם צודק. אחד הטיעונים המרכזיים הדמגוגיים ןהשקריים של "המתונים" בעלי שיטת ה"לא פחות ולא יותר", הינה כי "הגורמים הקיצוניים" מנסים למשוך את ציבור בני התורה לשיטת 'סאטמאר', שאסור להצביע בבחירות הטמאות, ואסור לקבל מהשלטון הציוני תקציבים למוסדות החינוך כי זה כסף טמא.
    ומה האמת? שמדובר בדמגוגיה שקרית נוראה! שמשווקת בשיטתיות מרושעת ע"י "המתונים" בעלי שיטת ה"לא פחות ולא יותר", חלקם יודעים את האמת ומשקרים בזדון, וחלקם מתוך שטחיות ובורות נוראה וכולם שווים במטרה ברורה: לנסות לנצל את הסתלקותו של רבינו זצוק"ל כדי לסור מדרכי המלחמה בתקופה קשה זו של גזירות שמד, וכפי שיבואר להלן.

    רבינו הגדול בעל הדרכי שמואל זצוק"ל חזר ושינן שכל ילד בן תשע מבין ורואה
    שאנו נמצאים תחת מתקפה כוללת של גזירת שמד שמבוצעת ע"י שלטון הרשע ומשת"פיו החרדים, ויחד עם זאת מנשבות בתוך הציבור החרדי רוחות שאינן מצויות של 'אשר קרך'. ובזמן כזה עלינו להילחם ולעמוד על נפשינו!
    כיצד עלינו להלחם בשטח? רבינו זצוק"ל השאיר לנו משנה ברורה וסדורה,
    ובכדי להבינה, עלינו ללמוד ולדעת כיצד מבצע האויב את גזירת השמד והיכן
    נקודות ההשקה.

    א. גזירת הגיוס, מבוצעת ומובלת ע"י המימסד החרדי ובראשו המפלגות
    החרדיות שמכורות לכיסאות הקואליציוניים ולהמשך הזרמת תקציבי הישיבות,
    ולשם כך מכרו את הציבור החרדי לדרישות הבג"ץ שלוו בלחצים פוליטיים,
    והכניסו את הציבור החרדי לתהליך של 'אל חזור' בנושא גזירת הגיוס הן
    מבחינה פוליטית וחמור מכך מבחינה משפטית. והזירה היחידה שנותרה
    רלוונטית היא הזירה הציבורית.

    ב. בשדה החינוך, הממסד החרדי ובראשו הזרוע הפוליטית גירשו את השומרים
    ופתחו את הדלתות בפני השלטון לכבוש את מוסדות החינוך בכוח תקציבי
    העתק שהשלטון מזרים למוסדות. ולאחר שנפתחו השערים לרווחה וקרסו
    החומות, נוצר חורבן מקיף וכולל שהוא בגדר 'אל חזור' ואין ילד בן תשע שלא
    מבין כי במצב החדש שנוצר של התקפלות וכניעה כללית, אין מציאות בעולם
    שמוסד בודד או כמה מוסדות יוכלו להתמודד ולעמוד בפני הצונאמי של
    ההתערבות השלטונית המונעת מכח התקציבים.
    לאחר שהבנו כיצד מתבצעת גזירת השמד, והיכן היא אוחזת. מבין כל ילד בן
    תשע. שלעת כזאת הדרך להילחם בגזירות היא אחת ויחידה: לגדוע לחלוטין
    את הצינור המחבר ביננו לבין השלטון ומאפשר להם את ההשפעה
    וההתערבות וביצוע גזירת השמד.
    רבינו בעל הדרכי שמואל זצוק"ל הגדיר זאת בבהירות במכתבו הציבורי
    האחרון, והתווה את הדרך באופן ברור ונחרץ ביותר שאינו משתמע לשני
    פנים, וז"ל :
    "וכבר מילתנו אמורה שבזמנים קשים אלו שהכל רואים בבירור את מטרתם
    לא תבוא ולא תקום ח"ו, אין מנוס אלא להתנתק מהם ומהמונם לגמרי"!
    ובפועל, בשטח, רבינו זצוק"ל הקים מוסדות חינוך עטה"ק המנותקים לגמרי
    מתקציבי השלטון והתערבותו, והורה בצעד קיצוני וחסר תקדים, לערוך מרי
    אזרחי ולא להתייצב בלשכות הגיוס לא לדיחוי ולא לפטור, וכמתחייב מכך

    לצאת ולהפגין בעוז ובמסירות נפש ברחובה של עיר. כל זאת כדי לא לשתף פעולה עם גזירת השמד, וכדי שנהיה בכל רגע נתון במלחמה מול גזירות השמד
    של שלטון הרשע ומשת"פיו ו'איידי דטריד למפלט לא בלע', וכפי שמקובל בעולם לבאר את ההודאה של 'ועל המלחמות' שאנו מודים ב'על הניסים' על עצם המלחמה שהיא ההצלה בעת גזירת שמד! כי זו הדרך היחידה לא להסתגל ולהתדרדר באותה רכבת ובאותו מדרון בו אנו נמצאים בעל כרחינו יחד עם כל היהדות החרדית בארץ ישראל.

    כחלק בלתי נפרד מהמלחמה הגדולה הורה רבינו זצוק"ל בבחירות לכנסת
    שהתקיימו בחודש אדר תשע"ה שאין להצביע לאף מפלגה. זאת לאחר
    שבבחירות קודמות בשנת תשע"ג העניק צ'אנס אחרון למפלגות החרדיות
    ונעתר להבטחות ליצמן שרבו כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א הגיע במיוחד לבית
    רבינו זצוק"ל והבטיח: לעמוד על המשמר בלי פשרות וויתורים, והדברים נכתבו
    שחור ע"ג לבן בעיתון המודיע. ואת התוצאות המרות יודע כל ילד בן תשע, ואכן
    בבחירות תשע"ה כשהגיע כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א למעונו של רבינו והפציר שנצביע ונציגו ייצג אותנו נאמנה, רבינו זצוק"ל לא נעתר ו'המבינים בעם לא הצביעו כלל. ואכן, התוצאות הצפויות מהם חששו 'המבינים בעם' לא איחרו להגיע בדמות ממשלת שמד שכמותה לא היתה מאז ומעולם.

    הן אמת, שבכל השנים האחרונות, מסיבות שונות ומשונות, הסתפחו גם לתוככי ציבור 'המבינים בעם' גורמים שטחיים ורדודים חסרי הבנה ונטולי השקפה וגם כאלו שהיו נגועים מאז ומעולם או שנדבקו במהלך התקופה בחיידקי מגיפת הקרירות שמפניה הזהיר וזעק רבינו זצוק"ל בגרון ניחר מאות ואלפי פעמים, ומשראו אותם גורמים זרים בעיניים כלות את המלחמה הגדולה כנגד גזירות השמד אליה נקלעו שלא מרצונם וללא כוונה תחילה, "המה ראו כן תמהו נבהלו נחפזו רעדה אחזתם שם חיל כיולדה". היתכן להחמיר? לשנות?
    להפוך לקיצוניים רח"ל? האם נהיינו סאטמאר?
    ועל כך חזר והשיב רבינו זצוק"ל בתמיהה רבה ש'הנשאל הרי זה מגונה' ואינו מבין מה צריך בכלל להסביר כשמדברים על גזירת השמד לעקור את הכל. אולם גם לאותם מקוררים קטני אמנה והבנה היה שב רבינו זצוק"ל ומזכיר שכל רבותינו חזרו והזהירו בפירוש את הדברים הפשוטים כל כך שאם השלטון יתערב נפסיק ליטול תקציבים כדי לשמור על עצמאות החינוך. ועתה שהממסד החרדי הסיר את החומות ומכר את כל היקר והקדוש לנו ונותרנו מתי מעט ברכבת שהיא אל חזור, כל ילד בן תשע מבין שבזמנים קשים אלו שהכל רואים בבירור את מטרתם, הרי ברור כי "אין מנוס אלא להתנתק מהם ומהמונם לגמרי".

    זה כולל את העצמאות התקציבית בשדה החינוך, זה כולל את המערכה נגד גזירת הגיוס באי ההתייצבות בלשכות הגיוס ובהפגנות להרעיש עולם ומלואו. וזה כולל ממילא אי הצבעה למפלגות החרדיות והבנה של כל ילד בן תשע, שבמצב שנוצר שמבחינה טבעית גזירות השמד נמצאות במסלול של 'אל חזור' מבחינה משפטית ופוליטית, כל כניסה חזרה לזירה הפוליטית של הכנסת מהווה גשר חד סטרי לפשרות ושיתוף פעולה עם השלטון בכל גזירות השמד, ודרך ההתמודדות היחידה היא להלחם במרי אזרחי של אי התייצבות, הפגנות, ועצמאות תקציבית, להתנתק מהם ומהמונם לגמרי!

    אמנם, לשטחיים ולרדודים, לנטולי ההשקפה ולמקוררים, זה נראה "יותר", זה
    נראה "חומרות", זה נראה "קיצוניות", זה נראה "סאטמאר", כי משהו בשטח
    השתנה, פעם התייצבנו והיום לא, פעם לקחנו תקציבים והיום לא, פעם הצבענו
    והיום לא. פעם לא הרבינו בהפגנות והיום כן.
    אולם כפי שחזר והסביר רבינו, אין מדובר בקנאות, אנחנו לא השתנינו, המציאות השתנתה, השלטון גזר גזירות שמד, אחינו בשרינו התקלקלו ומסייעים לשמד, ועל זמנים קשים אלו שהכל רואים בבירור את מטרתם, מסורת בידינו מרבותינו ש"אין מנוס אלא להתנתק מהם ומהמונם לגמרי"! אבל, מה נוכל לצפות מכאלו שבחודש אדר תשע"ה בשעה שרבינו זצוק"ל אחז שכבר אין יותר למי להצביע, הם רקחו תרגיל מסריח ובאו לרבינו בדרישה הזויה לתמוך לא פחות ולא יותר במפלגת ש"ס!!!

    רבינו זצוק"ל הביט בהם בתימהון ובצער, והדף אותם על הסף. ואו אז נודע כי
    למרבה הצער והכאב ישנם בקרבינו גורמים בכירים שנוסעים ברכבת הפוכה לגמרי ואינם מבינים כלל וכלל את אשר לפנינו, לא בהווה ולא בעבר וכש"כ שלא בעתיד, הם אינם מבינים את מהות והיקף הגזירה, ואינם יודעים את דרכי המלחמה, ואינם רוצים להלחם, אין להם ריח של השקפה ושימוש, ואפילו לא הבנה פשוטה של כל ילד בן תשע. והם רחוקים כרחוק מזרח ממערב מדרכו של רבינו – דרכם של כל רבותינו זצוק"ל.
    (לאחר כשנתיים נפגשו ה"גורמים הבכירים" בסתר עם אחד מבכירי הצבא כדי
    להגיע להסדר בענין 'אי ההתייצבות' וכדי ביזיון וקצף, וגם ידם של עסקנים
    בכירים ה'עושים מעשי זימרי ומבקשים שכר כפנחס' אינה נקיה ממהלכים
    בעלי משמעות דומה שנעשו בשעתו, ומי יודע מה מתחולל כיום מתחת לפני
    השטח, ואכמ"ל).

    ומשנטרפה השעה ורבינו בעל הדרכי שמואל זצוק"ל הסתלק בפתאומיות בסערה השמיימה. לאחר שבשנים האחרונות ובפרט בשנתו האחרונה אותם גורמים בכירים הציקו לו וציערוהו עד מאוד, והפריעו לו בניהול המאבק כנגד הגזירות עד שבאחד הפעמים הקשות, התבטא רבינו במר ליבו ובכאב עצום: תש כוחי כנקבה! ובחודשים האחרונים לחייו שב רבינו זצוק"ל והתריע בזה"ל: "צריך הרבה רחמים שאנחנו נהיה בסדר, – שאצלינו יהיה בסדר! זה העיקר! מהרסייך ומחריביך ממך יצאו! זה עיקר העיקרים, זה הצרה הכי גדולה! רוח קרירות קרירות קרירות קרירות קרירות!" עכ"ל

    ומתוך כאבו הגדול נסתלק רבינו זצוק"ל בפתאומיות. ויציצו כל פועלי אוון, כל אותם אלו שבחיי חיותו לא התחילו להבין מה שכל ילד בן תשע מבין, הרגישו שסוף סוף הגיעה שעתם הגדולה, לקחת את ציבור 'המבינים בעם' ולהחזירו ל"שפיות". לעשות סיבוב פרסה ולעלות חזרה על רכבת ה'מיינסטרים', לגדוע את ה"קיצוניות" שהוביל רבינו בעל הדרכי שמואל זצוק"ל והם לדאבונם לא יכלו לו בחיי חיותו.
    וכתלמידים ומקורבים של הרפורמיסטים המקוריים מהם סבלנו בכל השנים
    האחרונות, פועלים הללו בערמה ובצביעות. ומתעתעים בציבור באומנות מבית
    מדרשו של 'לבן הארמי'. ברבים הם מדברים בשפה אחת, ומתחת לפני השטח
    הם פועלים הפוך לגמרי, אולם, למרות כל נסיונות ההסתרה, 'המבינים בעם'
    האמיתיים, אינם מתקשים לזהות את צלילי הרפורמה שמתבטאת במעשיהם
    (המאוד לא מתונים…) וגם מבין השיטין בדבריהם.
    בחודשים האחרונים, מרגישים הרפורמיסטים החדשים שכשרה השעה לשלב
    נוסף, להבנתם, הם כבר הצליחו לקרר מעט חלק מהציבור מהחום שהפיח רבינו זצוק"ל וניתן להתקדם בביצוע הרפורמה והנסיגה לאחור. לשם כך החלו לשווק באגרסיביות ובאמצעים שונים את שיטתם החדשה של "לא פחות ולא יותר", ומיתוג דרכו של רבינו הגדול זצוק"ל והצועדים לאורו כ"קיצוניות" וזאת כאמור בשקרים ודמגוגיה זולה ובהעתק מדויק של שיטות של לבן הארמי ותלמידיו בדור האחרון. כביכול מישהו דיבר על "יותר". וכביכול הגזירה הנוראה מכל העומדת לפתחינו וקורעת כל לב, היא הנסיון של גורמים "קיצוניים זרים" לסחוב אותנו להיות ח"ו "יותר", חלילה וחלילה רח"ל.

    וכך מבקשים הם להכשיר את הקרקע לנסיגה והרפורמה הגדולה, להשמיץ וליצור שנאה ותיעוב כלפי הנאמנים למסורת ולדרך רבותינו, לתייג כ"קיצוניים" את כל מי שבסה"כ מבקש לא לשנות מדרכו של רבינו זצוק"ל, לקרר ולכבות את כל הרגשות הבוערים ואת כל הדריכות והחרדה מגזירת השמד, ולהפנות את כל החושים והמשאבים למלחמה בסכנה הנוראה: לא להיות יותר! ובכך להשיג את מטרתם השפלה להיות פחות ופחות! לערוק מהמלחמה בעיצומה של מתקפת גזירות השמד, ולהסיג את בני התורה המבינים בעם, מדרכו של רבינו הגדול – דרך רבותינו זצוק"ל.
    חזרה למחוזות הקרירות המשתוללת, חזרה לתקציבי השלטון והתערבותו, חזרה להתייצבות ותרדמת, חזרה לזירה הפוליטית האהובה על כל המשמעות הכרוכה בכך בתקופתינו.
    והאמת היא, שאנו נמצאים בשעה של גזירות שמד שאפילו אערקתא דמסאנא יהרג ועל יעבור! וכפי שחזר והסביר רבינו זצוק"ל, אין מדובר בקנאות, אנחנו לא השתנינו, המציאות השתנתה, השלטון גזר גזירות שמד, אחינו בשרינו התקלקלו ומסייעים לשמד, ועל זמנים קשים אלו שהכל רואים בבירור את מטרתם, מסורת בידינו מרבותינו ש"אין מנוס אלא להתנתק מהם ומהמונם לגמרי"! ואמנם, על אף שהאמת לאמיתה שאף אחד לא דיבר ולא מדבר על "יותר", ומדברים רק על המינימום הנדרש בתקופה נוראה זו כדי לשרוד כיהודים חרדים, אך מעולם לא ראינו ולא שמענו כזאת אצל רבינו בעל הדרכי שמואל זצוק"ל לשונות מוזרים ממחוזות זרים של "לא פחות ולא יותר", אלא אדרבא, להיפך!

    תדיר היה מרגלא בפומיה דרבינו זצוק"ל דברי הגאון על הפסוק "אורח חיים
    למעלה למשכיל למען סור משאול מטה", אדם אינו עומד, או שהוא עולה או
    שהוא יורד, ומי שטרוד שלא יהיה יותר, בידוע שכוונתו שיהיה פחות, כי אין מצב
    סטטי של עמידה!

    רבינו זצוק"ל היה שב ומזכיר במשאותיו הרבים, וזה היה לשונו: "רואים שחז"ל גזרו בזמנים שהיה צרות גדולות, בזמן הגמרא שהיו צריכים לכאורה למצוא חן בעיני הגויים, דווקא אז גזרו את כל הגזירות על פיתם של עכו"ם על יינם על חלב עכו"ם, כל הגזירות שנגזרו בזמן שסבלו מהגויים, וה'דעת בעה"ב' דווקא היתה שאולי להפך בזמן כזה אולי צריכים קצת להוריד את הריחוק, אך חז"ל חשבו אחרת, דווקא אז הם גזרו גזירות על גזירות, ולולי זה לא היינו חיים וקיימים, בזכות ה'משמרת למשמרת', בזכות זה אנחנו עדיין חיים וקיימים, הרי שבשעה שקמים עלינו צריך להוסיף גדר על גדר חזק. כאשר מתערבים בדברים הגדולים ביותר, כשמנסים להגיד דעות על תלמודי תורה, על חינוך בתינוקות של בית רבן, על 'כה תאמר לבית יעקב ותגד לבית ישראל' בכל דבר רוצים להתערב, הרי שחובה להתבצר להתרחק, ובודאי לא להתיחס לזה בקרירות"… עכ"ל.

    והדברים פשוטים לכל ילד בן תשע שאנו נמצאים בזמן של 'פוחת והולך' וכדי להישאר לכל הפחות במקומינו ולא לרדת, עלינו לעמוד על נפשינו ולהלחם בגזירות השמד – להתנתק מהם ומהמונם לגמרי! ומעתה אמור – מי שזועק: לא פחות ולא יותר! כוונתו וסופו להוביל רפורמה של: פחות פחות ופחות! היה לא תהיה!

    לא פחות ולא יותר! |
    הגב