ללכת בריא – מי אמר שחייבים מדרסים?

מי אמר שחייבים מדרסים???

מכוני אורטופדיה רבים ממליצים על מדרסים כפתרון לבעיות רגליים, אך אולי ניתן לחסוך את הענין?

בשנים האחרונות גוברת המודעות לבעיות וכאבים בכפות הרגלים, כאבי ברכיים, גב תחתון וכד'. מושגים כואבים כמו סחיבת כאב בעקב או יבלות בקדמת הרגל, שבעבר לא היו זוכים ליחס, מקבלים כיום את מירב שימת הלב וההבנה שאין טעם לסבול מכאב מציק כשהפתרון בהישג יד, צריך פשוט לבדוק ולשים לב למה שיש לאורטופדיה להציע.
מכוני האורטופדיה הנחשבים מציעים כיום מגוון מדרסים להקלה על הכאבים.

ממחקר שערך ד"ר ניג, פרופ' לביומכניקה באוניברסיטת קלגרי אלברטה עולה כי אחוז ניכר מהאנשים שנועלים מדרסים היו יכולים לחסוך את הענין, אם היו מקפידים לנעול נעלי נוחות בריאות.

מומחה האורטופדיה ר' יהודה קורנפלד מ"בסד אורטופדיה" מצטרף לדיעה זו. לדבריו, בשנים האחרונות גובר הביקוש למדרסים, הסיבה לעליה המשמעותית נעוצה בחוסר שימת לב לאיכות הנעליים שאנו רוכשים.

זהירות, רבותי, הוא מבקש, שימו לב מה אתם קונים, מה אתם נועלים, נעליים רבות הנראות נוחות ויפות, מתבררות כהרסניות ומכאיבות לטווח- הלא רחוק.
רוצים דוגמאות? בבקשה:

• נעלי MBT, נעלי הנדנדה הטרנדיות והמפורסמות, שכיום אין חברה מכובדת שלא מייצרת חיקוי שלהן.
לנעליים אלה סוליה בצורת נדנדה, הנותנת למשתמש תחושת ריחוף ותנועתיות נעימה, שכבה פנימית רכה נותנת תחושה ספוגית והלקוח בטוח שעשה עסקת נוחות משתלמת.

אך, מתריע ר' יהודה, נעליים אלו מסוכנות מאד למי שרגלו נוטה לסטות קצת פנימה או החוצה, הספוג הרך והנעים נמעך במהירות, לא מחזיק את הרגל וגורם לרגל עקומה וכאבים חזקים שעלולים להגיע עד הגב התחתון.

• בעיה נוספת שחשוב לתת עליה את הדעת, היא "חרישה על נעליים".
אם אתם מאלה שחורשים על הנעל זמן רב ועד שהיא לא נקרעת, לא קונים חדשה, הזהרו: הנעל שלכם אמנם נראית שלמה ותקינה מבחוץ, אך בפנים היא הרוסה, לא מחזיקה טוב את הרגל, שמשייטת כרצונה בתוך מסגרת הנעל ועלולה לגרום לכאבים בכפות הרגליים וכאבי ברכיים מיותרים.

• בעיה שלישית שאסור להתעלם ממנה, היא טרנד נעלי הפיתה.
נעליים אלו, יפות, מדהימות אך מאד לא בריאות.
לפני שאתם רוכשים נעל "פיתה" שטוחה, חשוב שתדעו כי נעלי הפיתה לא נותנות שום תמיכה לקשת האורכית של הרגל, יתרה מכך, הן עלולות לגרום לצניחת הקרסוליים, להכאיב מאד ולהשפיע על מצב הברכיים והגב התחתון. לא חבל?

• ועוד טיפ קטן, אמא יקרה, כשאת בוחרת נעל לילדתך, שימי לב:
נעל עם בסיס צר, לא תומכת בכף הרגל ועלולה לגרום לעיוות כף הרגל. הזהרי, אל תהרסי את רגלה העדינה של ביתך.

במידה וכן צריך מדרס, מבהירים במכון "בסד אורטופדיה", כדאי ללכת לאיש מקצוע ולאבחן מקצועית את צורת ההליכה, סטיות, משקל וכד' ולהתאים לרגל נעל עם בסיס מוצק שמותאם למידות האורך והרוחב של כפות הרגלים.

את המדרס חשוב להתאים לנעל בהיותה חדשה, כי האפקט והתמיכה של המדרס בנעל שעדיין לא מעוכה ולא אבדה צורתה, שווים לאין ערוך מהשפעת מדרס שנתון בנעל ישנה, מצב של העדר תנאים מתאימים לסביבת המדרס.
זכרו: שמירה על הרגליים מגיל צעיר, חוסכת בעתיד את הצורך במדרסים.

הליכה נעימה ובריאה!

נעל נדנדה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.