למרות המחלוקת: מנדלבליט יאשר את מינוי דרעי לשר

מחלוקת בצמרת משרד המשפטים בנושא מינוי דרעי לשר. בניגוד לעמדת פרקליט המדינה ניצן, היועמ"ש מנדלבליט לא מתכוון לפסול את הצטרפות יו"ר ש"ס דרעי לממשלה על אף ההמלצה הצפויה להעמידו לדין בעבירות מס והלבנת הון

למרות המחלוקת המשפטית – מנדלבליט יאשר את מינוי דרעי לשר: מינויו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, לשר בממשלה הבאה, מעורר מחלוקת בין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לבין פרקליט המדינה, שי ניצן. כך נחשף הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

לפי הדיווח, בניגוד לעמדתו של ניצן, מנדלבליט מתכוון לאשר, בשלב זה, את כהונת דרעי כשר, על אף המלצתה הצפויה של הפרקליטות להעמידו לדין בכפוף לשימוע.

בידיעה צוין כי במערכת המשפטית מעריכים כי תיקו של דרעי עדיין רחוק מהחלטה סופית: גם אם מנדלבליט יחליט להעמידו לדין עדיין ממתינה לו זכות שימוע, וההליך עשוי להימשך מספר חודשים, כולל המתנה להכרעת היועץ המשפטי.

גורם משפטי אף הבהיר כי העובדה שהמשטרה המליצה להאשים את דרעי בעבירות מס והלבנת הון ולא בשוחד, מחלישה את אחת העילות העיקריות לפסול אותו מלכהן כשר בשלב זה.

עם זאת, כאמור, פרקליט המדינה שי ניצן מחזיק בדעה אחרת. ניצן סבור שיש להתייחס לחשדות נגד דרעי בחומרה יתרה, מכיוון שהוא הורשע בעבר בעבירת שוחד וישב בכלא ואת העבירות המיוחסות לו לכאורה ביצע כשכיהן שוב כשר.

כזכור, בנובמבר האחרון הסתיימה חקירתו במשטרה של שר הפנים דרעי בהמלצה להאשימו בעבירות מרמה, הפרת אמונים, שבועת שקר, העלמות מס והלבנת הון. זאת בעקבות חקירה סמויה של המשטרה והרשות לאיסור הלבנת הון שהעלתה חשד להתנהלות חריגה בחשבונות הבנק של דרעי ובני משפחתו: החוקרים הבחינו בהעברות של סכומי כסף גדולים מאנשי עסקים למשפחתו של דרעי, חלקן לפני חזרתו לפעילות פוליטית וחלקן לאחריה.

שנתיים לפני כן, באפריל 2016 החקירה הפכה לגלויה ועשרות מעורבים נחקרו, אך רק במאי אשתקד נחקר לראשונה השר דרעי באזהרה.

על פי החשד, אנשי עסקים שונים העבירו לדרעי מאות אלפי שקלים, והחוקרים בחנו גם עסקאות למכירה ולרכישה של מגרשים בירושלים ובספסופה, את הצהרותיו של דרעי ליו"ר הכנסת ומבקר המדינה, דיווחים חסרים בהצהרות ההון לרשויות המס, ועוד.

לפי המשטרה, ממצאי החקירה ביססו תשתית ראייתית נגד דרעי לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים בעת כהונתו כשר, וכן לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני שקלים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ושבועת שקר בתצהירים הכוזבים שהגיש בנוגע לנכסיו ולהכנסותיו למבקר המדינה וליו"ר הכנסת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *