למרות התחזיות: רגיעה באומן בין פלגי ברסלב

לאחר שנה מתוחה בברסלב, עבר החג באומן ללא כל אירועים אלימים – כך מדווחים העסקנים

קידוש השם גדול באומן ראש השנה: לאחר שנה מתוחה בברסלב, עבר החג באומן ללא כל אירועים אלימים – כך מדווחים העסקנים.

עסקני שובו בנים ציינו כי מי שיכולים לרשום את ההצלחה על שמם אלה אנשי צפת קהילתו של הגה"צ רבי אלעזר מרדכי קעניג ששלח את בכירי קהילתו על מנת לגשר ולהביא להבנות והסכמים בין הקהילות השונות שמשתתפים בתפילה ההמונית בקלויז המרכזי באומן.

אנשי הקהילה ניהלו את סדר התפילות בקלויז ודאגו "שכולם יהיו מרוצים ומאוחדים", כך לדבריהם.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. ממש לא להאמין איך כולם נגררים אחרי דמיונות שווא... גם אם נאמר שהרב ח"ו נפל לא כ"כ נורא, הוא כבר עשה תשובה. כתוב שבע יפול צדיק וקם. זה הכח של תשובה ובפרט משובו בנים. כולנו ממשיכים לתמוך כבוד הגאון הצדיק ר' ברלנד שליט"א. אני בכלל לא מתרגש, בגלל שהם רוצים כבוד עצמי אבל לא כבוד שמים בס"ד, ציבור גדול מגיע לתפילות והשיעורים של מורינו הרב ברלנד שליט"א. רובם של המתפללים נכנסים אל תוך הקודש פנימה, אך עקב הדוחקא מעדיף חלק מהקהל להתפלל בחצר הסמוכה לאולם התפילה. באחד השיעורים פנה לפתע מורינו הרב שליט"א אל האנשים שעמדו בפתח ואמר להם להידחק פנימה, אז הוסיף הרב ואמר הרב שליט"א, "מי שנמצא בפנים האולם זוכה לדוחק ולא יראה את פני הגהינום.

    ממש לא להאמין איך כולם נגררים אחרי דמיונות שווא… גם אם נאמר שהרב ח"ו נפל לא כ"כ נורא, הוא כבר עשה תשובה. כתוב שבע יפול צדיק וקם. זה הכח של תשובה ובפרט משובו בנים. כולנו ממשיכים לתמוך כבוד הגאון הצדיק ר' ברלנד שליט"א. אני בכלל לא מתרגש, בגלל שהם רוצים כבוד עצמי אבל לא כבוד שמים. אם היו באמת היו רוצים כבוד שמים, הם היו גם מדברים נגד גיוס השמד והזימה של צה"ל שזה סכנה לכל עם ישראל. לכל המדברים נגד הרב שליט"א יש להם חוסר הערכה עצמית, ורוצים לרצות כדי לקבל כבוד של הס"ם, פשוט חברה משועממים. אני מוחה בשם כל ישראל במי שדיבר בישרין ובעקיפין בצדיק האמיתי הרב אליעזר ברלנד שליטא, ובעזרת השם כולם יזכו לחזור בתשובה אמיתית בקרוב. "דמי אחיך צועקים"…

    ועליהם נאמר עז פנים לגיהינום!! רב יהודה אמר רב: "כל המבזה תלמידי חכמים אין לו רפואה למכתו” עכשיו הם חייבים לתקן את עוון ביזוי תלמיד חכם ענק שבענקים. כתב הרמב"ם (בפרק ו מהלכות תלמוד תורה) עוון גדול לבזות את החכמים או לשנאותן, ולא חרבה ירושלם עד שבזו בה תלמידי חכמים, שנאמר (בספר דברי הימים לו) "וַיּ מַלְעִבִים בְּמַלְאֲכ הָאֱלֹהִים וּבוֹזִים דְּבָרָיו וּמִתַּעְת בִּנְבִאָי עַד עֲלוֹת חֲמַת ה' בְּעַמּוֹ עַד לְאֵין מַרְפֵּא" כלומר, היו בוזים לומדי דבריו של ד', שהם התלמידי חכמים, ובעון זה עלתה חמת ד' עד שנענשו ישראל בחורבן ירושלים..

    ועונש ובפרט על העבירה הגדולה של בזיון תלמיד חכם, הוא אחת מיסודות הגדולות בקדושת ישראל וטהרתן. כמבואר מדברי חז"ל בש"ס בבלי ירושלמי ומדרשים, זוהר הקדוש תיקונים וספרי הראשונים, ומספרי מוסר וחסידות מגדולי האחרונים זלה"ה ודבריהם הקדושים חוצבים מלהבות אש, מלהיבים נפש האדם לעבודת הבורא. דברים העומדים ברומו של עולם ובני אדם מזלזלים בהם, ואפילו הלומדים והיראים מחמת חסרון ידיעה. ולפעמים משום כבוד עצמי!!!!

    בספרי הקבלה והחסידות ישנם גילויים נפלאים על מעלת התפילה במנין של הצדיק. אומר רבינו הקדוש, רבי נחמן מברסלב שהצדיק הוא השליח ציבור שמקבץ את הטוב מהתפילה של כל אחד ומעלה אותו מעלה, (ליקוטי מוהר"ן רפ"ב) "וְדַע שֶׁמִּי שֶׁיָּכוֹל לַעֲשׂוֹת אֵלּוּ הַנִּגּוּנִים דְּהַיְנוּ לְלַקֵּט הַנְּקֻדּוֹת טוֹבוֹת שֶׁנִּמְצָא בְּכָל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל אֲפִילּוּ בְּהַפּוֹשְׁעֵי יִשְׂרָאֵל כַּנַּ"ל הוּא יָכוֹל לְהִתְפַּלֵּל לִפְנֵי הָעַמּוּד, כִּי הַמִּתְפַּלֵּל לִפְנֵי הָעַמּוּד, הוּא נִקְרָא שְׁלִיחַ צִבּוּר. וְצָרִיך שֶׁיִּהְיֶה נִשְׁלָח מִכָּל הַצִּבּוּר, דְּהַיְנוּ שֶׁצָּרִיך שֶׁיְּקַבֵּץ כָּל נְקֻדָּה טוֹבָה שֶׁנִּמְצָא בְּכָל אֶחָד מֵהַמִּתְפַּלְּלִין וְכָל הַנְּקֻדּוֹת טוֹבוֹת יִהְיוּ נִכְלָלִין בּוֹ, וְהוּא יַעֲמד וְיִתְפַּלֵּל עִם כָּל הַטּוֹב הַזֶּה, וְזֶהוּ שְׁלִיחַ צִבּוּר. וְצָרִיך שֶׁיִּהְיֶה בּוֹ בְּחִינָה גָּבוֹהַּ כָּזוֹ שֶׁעַל יְדֵי זֶה, יִהְיוּ כָּל הַנְּקֻדּוֹת תְּאֵבִים אֵלָיו וְיִהְיוּ נִכְלָלִין בּוֹ.."

    "וְדַע שֶׁיֵּשׁ בְּכָל דּוֹר וָדוֹר רוֹעֶה, וְהוּא בְּחִינוֹת משֶׁה, שֶׁהוּא רְעָיָא מְהֵימָנָא, וְזֶה הָרוֹעֶה הוּא עוֹשֶׂה מִשְׁכָּן. וְדַע שֶׁתִּנוֹקוֹת שֶׁל בֵּית רַבָּן מְקַבְּלִים הֶבֶל פִּיהֶם שֶׁאֵין בּוֹ חֵטְא מִזֶּה הַמִּשְׁכָּן, וְעַל כֵּן הַתִּינוֹק כְּשֶׁמַּתְחִיל לִקְרוֹת וּלְהִכָּנֵס בַּתּוֹרָה הוּא מַתְחִיל מִן "וַיִּקְרָא אֶל משֶׁה" שֶׁהוּא אָלֶף זְעִירָא.."

    "וְדַע שֶׁכָּל הַצַּדִּיקִים שֶׁבַּדּוֹר כָּל אֶחָד וְאֶחָד הוּא בְּחִינַת רוֹעֶה, כִּי בְּכָל אֶחָד וְאֶחָד יֵשׁ בּוֹ בְּחִינַת משֶׁה
    וְכָל אֶחָד וְאֶחָד לְפִי בְּחִינָתוֹ, הוּא עוֹשֶׂה בְּחִינַת מִשְׁכָּן, שֶׁמִּשָּׁם. מְקַבְּלִין הַתִּינוֹקוֹת הֶבֶל פִּיהֶם כַּנַּ"ל
    וְכָל אֶחָד לְפִי בְּחִינָתוֹ, לְפִי בְּחִינַת הַמִּשְׁכָּן שֶׁהוּא עוֹשֶׂה כְּמוֹ כֵן יֵשׁ לוֹ תִּינוֹקוֹת שֶׁהֵם מְקַבְּלִין מִשָּׁם נִמְצָא שֶׁיֵּשׁ לְכָל אֶחָד וְאֶחָד מִצַּדִּיקֵי הַדּוֹר סַך תִּינוֹקוֹת שֶׁהֵם מְקַבְּלִין הֶבֶל פִּיהֶם מִמֶּנּוּ כָּל אֶחָד לְפִי בְּחִינָתוֹ כַּנַּ"ל."

    בס"ד, ציבור גדול מגיע לתפילות והשיעורים של מורינו הרב ברלנד שליט"א. רובם של המתפללים נכנסים אל תוך הקודש פנימה, אך עקב הדוחקא מעדיף חלק מהקהל להתפלל בחצר הסמוכה לאולם התפילה. באחד השיעורים פנה לפתע מורינו הרב שליט"א אל האנשים שעמדו בפתח ואמר להם להידחק פנימה, אז הוסיף הרב ואמר הרב שליט"א, "מי שנמצא בפנים האולם זוכה לדוחק ולא יראה את פני הגהינום.

    ציבור גדול מגיע לתפילות והשיעורים של מורינו הרב ברלנד שליט"א. |
    הגב