לעצב את הבית בנגיעות שחור לבן

בפסח נרצה להזיז שולחן, לצבוע קיר דומיננטי בסלון, שילוב הצבעים שחור לבן מאפשר לנו לעצב מחדש את הסלון או האמבטיה בנגיעות קלות, אפשר לשלב צבעים נוספים וצבעוניים של ספא או כריות, וכדאי במיוחד לנסות אותו דווקא בחללים קטנים // טיפים לעיצוב הבית מאת המעצבת ענת אגסי

שחור ולבן הם ללא ספק שילוב צבעים חזק במיוחד. לפי תורת הצבעים, שני הצבעים מוגדרים כאכרומטיים, כלומר חסרי צבע: הצבע הלבן כולל את כל קשת הצבעים ואילו השחור לא כולל צבעים כלל. המתח והסערה המתחוללים בין שני הצבעים האלה יכולים ליצר דרמה ונינוחות, תלוי בתוצאה שנרצה.

טיפים לעיצוב נכון בשחור לבן:

הבינו את הצבעים– שחור הוא דרמטי, קר, עוצמתי, קודר ויוקרתי. לבן הוא טהור, נקי, פשוט ומואר. לבן מחזיר אור וכך מגדיל את החלל, שחור "בולע" אור ועלול ליצור תחושה של חלל קטן. לכן, אם אין לכם תקרה גבוהה או בית גדול במיוחד, כדאי שתבחרו בלבן כצבע בסיס לקירות ולריצוף ובשחור לצבע הריהוט והאביזרים.

בחרו סגנון– התחילו בהגדרת הסגנון שלכם והמשיכו משם לבניית קומבינציות מתאימות עיצוב בשחור – לבן יכול להוביל למראה דרמטי בסגנון הבארוק או למראה מינימליסטי, נקי ומודרני –אפשר גם לשלב בין הסגנונות.


הקפידו על איזון  – עומס של פריטים בשחור יבלע את האור ויהפוך את החדר למאורה קודרת. עודף לבן יצור מראה ערום. רצוי להשתמש בשילובי השחור והלבן במינונים מדויקים ומחושבים.


נגיעות של צבע – רהיטים, אקססוריז, טקסטיל או כתמי צבע יבלטו במיוחד על רקע חדר המעוצב בשחור-לבן. שלבו צבעוניות וצרו אווירה צעירה ומלאת אנרגיה. אם משתמשים באריחים המשלבים את הצבעים שחור ולבן על קיר – להשלמת מראה וינטאג' רצוי לשלב עם רצפת פרקט אגוז.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *