לפיד מתריס: "לא נורא אם ליצמן וגפני ילכו לאופוזיציה"

ח"כ יאיר לפיד, התייחס היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM לכך שיו"ר מפלגתו בני גנץ התחייב אמש כי יקים "ממשלת אחדות ליברלית ללא חרדים" ואמר כי זה המצע של כחול לבן.

ח"כ יאיר לפיד, התייחס היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM לכך שיו"ר מפלגתו בני גנץ התחייב אמש כי יקים "ממשלת אחדות ליברלית ללא חרדים" ואמר כי זה המצע של כחול לבן.

לפיד נשאל: לך הייתה אג'נדה נגד החרדים, הגנרלים בכחול לבן הורידו אותך ממנה וליברמן בגאונות פוליטית אימץ אותה לעצמו. לפיד השיב:"כנסו למצע כחול לבן, שם נכתבו הלימודי ליבה, הנישואים האזרחים, התחבורה הציבורית בשבת, גיוס לצה"ל וכל הערכים שבשבילם באנו לפוליטיקה. לא כתבתי אותם לבדי. כולם חתומים עליהם במפלגה הגדולה בישראל. אם החרדים לא ידעו לחיות עם זה, שלא ישבו בממשלה. החיים בפוליטיקה בנויים ככה שאו שאתה בקואליציה או שאתה באופוזיציה בעקבות חילוקי דעות. אני הייתי ב-2015 באופוזיציה וחיכיתי לסיבוב הבא. לא נורא

אם ליצמן ילך לאופוזיציה וגפני לא יהיה יו"ר ועדת שר הכספים. אלא אם יסכימו לחתום איתנו על נישואים אזרחים, סיום הבלעדיות של הרבנות, חוק הגיוס כפי שהוא, התחבורה בשבת ולימודי הליבה".זה כמו לומר שלא תשב עם ערבים אלא אם יסכימו לתפילה של יהודים בהר הבית.

לדבריו, "מי שעוסק בפסילות הוא לא אני. אלו הערכים שלי. אני לא מקבל את הראייה שאם הם דתיים הערכים שלהם מקודשים יותר. אי אפשר להגיד לנו לשים את הערכים שלנו בצד. בשביל זה אני בחיים הפוליטיים".המשמעות היא שאין לכם ממשלה ללא הליכוד."

אנחנו רוצים להקים ממשלת אחדות עם הליכוד וליברמן וללא נתניהו. הפסילה שלי היא על הרעיון שראש הממשלה יהיה אדם עם שלושה כתבי אישום חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים. אנשי הליכוד לא יתנו לנתניהו לגרור אותם למערכת בחירות שלישית בשביל להציל אותו מהכלא. אני מאמין שאנשי הליכוד באו לפוליטיקה כי גם להם יש ערכים ומטרות. אני לא חושב שהערכים שלהם כללו להוציא את נתניהו בכל מחיר מבית הסוהר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *