"לפסול את התמודדותו של ליברמן לכנסת"

במהלך הדיון על פיזור הכנסת נשא ח"כ הרב ישראל אייכלר דברים במליאה ודרש לפסול את מועמדותו של ליברמן לכנסת

 

במהלך הדיון על פיזור הכנסת נשא ח"כ הרב ישראל אייכלר דברים במליאה ודרש לפסול את מועמדותו של ליברמן לכנסת:

אייכלר פתח את נאומו עם סיפור מקום המדינה. "כשבן גוריון הקים מדינה, הוא לא היה דמוקרט גדול, הוא לא אהב את מנחם בגין, בוודאי לא את חירות ומק"י, גם לא את מפ"ם. אבל הוא בנה את יחסי השלטון עם האזרחים בכללי משחק דמוקרטיים. הוא לא עשה זאת מתוך דמוקרטיה אלא מתוך הבנה שזו הדרך היחידה לבסס את השלטון, רק על ידי מסגרות דמוקרטיות, תוך התחשבות במיעוטים.

"עבורו זה היה משחק שלטוני, עבורנו זה משחק באש. אנחנו רואים את זעקת חברי הכנסת הערביים נגד האלימות הקשה במגזר הערבי. מאה אנשים נהרגו השנה בקרבות רחוב פליליות בגלל שאין שם ממסד שיכול לקבוע סמכות על מנת למנוע מקרים כאלו. אנחנו לא רוצים שזה יגלוש גם למגזר היהודי. החברה היהודית מהולה בתרבויות שונות והצליחה לקיים יחסים נורמליים בזכות הדמוקרטיה שפעלה כאן בשבעים שנות קיומה. מה שקורה עכשיו זה שליברמן מפרק את מוסדות השלטון ומערער את קיומה של מדינת ישראל.

"סעיף 7 בחוק יסוד הכנסת קובע כי מי שפועל בגזענות וכן מי שפועל נגד אופייה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל אינם יכולים להתמודד לכנסת. כשמתסכלים על הפעילות של ליברמן קל לראות את הגזענות כלפי הציבור החרדי והערבי בישראל. הוא לא מתנצל או מסווה את כוונותיו. בהתנהלותו של ליברמן  יש פגיעה אנושה בעקרונות היסוד של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. ליברמן פועל על מנת להביא לליבוי יצרים שיטתי על יסוד הזר והאחר המביא איבה ומדנים ומעמיק את התהום.

אחר כך אמר: "נוסף על כך, כשליברמן מצהיר לא למדינת הלכה, הוא בעצם פוסל את האופי היהודי המסורתי של מדינת ישראל. אין מדינה יהודית בלי הלכה יהודית. אומנם לא כל אזרח שומר על ההלכה לצערנו, אבל להצהיר על כך, זה נגד המדינה היהודית.

"אני רוצה לצטט מה שציינה השופטת פרוקצ'ה בדיון על בקשה לפסילת חבר כנסת אחר: "המטען המוסרי השלילי הנלוות לגזענות…מקנים לה מעמד מיוחד ושונה מעילות המניעה להיבחר לכנסת." השופט מצא כתב כי "בקביעת היקפו של המושג "גזענות" חלילה לנו מלבדוק בהגדרות טכניות, מדעיות…"גזענות" היא כל שנאת חינם של הזר בשל היותו זר… ".

ח"כ הרב אייכלר קרא בסיום נאומו: "המסקנה העולה מהדברים היא שליברמן אינו יכול להיבחר לכנסת זאת בשל פגיעתו באופייה היהודי של מדינת ישראל כמדינת הלכה על פי המסורת היהודית, ובשל פעילותו הגזענית נגד קבוצות

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. פחחח

    מפלגה שמתנגדת לצירוף נשים, רפורמים וכו' מדבר נגד גזענות

    חוזר בשאלה |
    הגב
  2. צודק במליון אחוז. אפילו שהוא יודע שזה לא יקרה, אפילו שהוא לא חושב ממש כך. אבל להגיד את זה צריך.

    חבל שהמגיב מתייחס לזה כאל בדיחה. זה עצוב ולא מבדח.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  3. חה..

    "יף 7 בחוק יסוד הכנסת קובע כי מי שפועל בגזענות וכן מי שפועל נגד אופייה היהודי והדמוקרטי של מדינת ישראל אינם יכולים להתמודד לכנסת" כלומר, אייכלר וכל החר(א)דים פסולים מראש:
    – אייכלר נגד דמוקרטיה.
    – סמוטריץ היה תחת חקירת שב"כ בניסיון פיגוע נגד אזרחי ישראל בתקופת ההתנתקות.
    – בנט- אני צריך לומר עוד משהו…?
    להמשיך או שהבדיחות הללו הובנו? כי מצחיקות הן לא…

    מישהו |
    הגב
  4. ח"כ בדיחה

    שטויות ביזיון שבן אדם כזה טוען את זה אין מילים בושה שהוא מייצג את האוכלוסייה החרידית

    המחולל |
    הגב