לקראת החגים מס הכנסה ערך ביקורות בעמותות בבני ברק ובת"א

בביקורת שנערכה בעמותה העוסקת בתחום האזרחי נמצאה העברה בנקאית בסכום של 125,000 ₪, שלא תועדה בספרי העמותה. מנהל החשבונות של העמותה השיב בפשטות: "לצערי לא הספקתי לרשום". בעמותה אחרת מתחום החינוך לא נרשמה תרומה בסך של 4,000 פאונד, למרות שניתנה כחודשיים טרם יום הביקורת. מנהלת העמותה אף היא בחרה בהסבר דומה ולמרות שחלפו כחודשיים ואמרה: "עוד לא הספקתי לרשום". בעמותה בתחום הרוחני-דתי, נמצאו הכנסות מ-8 שוברי כרטיסי אשראי שלא נרשמו בספרי העמותה. מנהל העמותה הסביר: "הייתי בחופש והעובדים בטעות לא רשמו את שוברי האשראי האלו". בעמותה מתחום התיירות נמצאה העברה בנקאית בסכום של 28,891 ₪ שלא נמצא בגינה כל רישום או תיעוד בספרים. מנהל העמותה מיהר להסביר למבקרים: "אני מחכה למזכירה שתגיע בעוד מספר ימים ותפקידה הוא לרשום קבלות". בעמותה המשמשת גם כישיבה ובה מנוהלת גם חנות למזכרות, נמצאו דפים שעל גביהם נרשמות המכירות ובגינן לא יוצאות קבלות או תיעוד כלשהו כנדרש בסכום כולל של 136,425 ₪. חשב העמותה טען להגנתו לחוסר ידיעה ואמר: "עשיתי טעות זה מחוסר ידיעה מוחלטת, להבא אוציא על כל מכירה קבלה".

ביקורות אלו ונוספות היו חלק מ-118 ביקורות שהתמקדו בעיקר במלכ"רים (עמותות), שערך משרד פקיד שומה תל-אביב 5 והתרכזו בערים תל-אביב יפו, רמת גן, גבעתיים, בני ברק, ורמת אפעל. מתוצאות המבצע עולה כי בקרב 14% מהעסקים שנבדקו, לא רשמו הכנסות כנדרש לפי החוק.

בנוסף לעמותות ביקרו המבקרים בבתי עסק נוספים. בעסק לנדל"ן נמצאו 3 המחאות בסכום כולל של 10,667 שלא נרשמו בספרי העסק. מנהל העסק אמר: "מאחר שהצ'קים הללו מתחלקים ביני לבין אנשים נוספים לא ידעתי איך לרשום אותם". מטפלת אלטרנטיבית, שמעידה על עצמה עצלנית טענה: "זה מעצלות" לאור ממצאי הביקורת שהעלו כי הכנסות בסכום של 7,350 ₪ לא תועדו בספרי העסק שלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *