לראשונה בישראל: אוטובוסים מונעים בגז טבעי החלו לפעול בביתר עילית

צמד אוטובוסים ראשונים של חברת קווים-עילית מונעים בעזרת גז טבעי החלו לפעול השבוע בביתר עילית. תושבי העיר כבר יכלו לראות את האוטובוסים הללו סובבים ברחובות, רבים מהם כבר חוו נסיעה בהם.
מדובר בפיילוט לקראת הפעלת 15 אוטובוסים נוספים שכבר הגיעו לארץ, ובס"ה יפעלו 45 אוטובוסים כאלו בביתר עילית, זאת במסגרת מכרז התחבורה החדש בו זכתה לאחרונה שוב חברת קווים-עילית, מפעילת התחבורה הציבורית בביתר עילית.
האוטובוסים החדשים, תוצרת חברת 'גולדן דרגון', הינם "ירוקים" ונקיים הרבה יותר, הם אינם פולטים עשן, ומהווים סביבה בריאה ונקייה יותר לתושבי העיר. כניסת אוטובוסים בגז טבעי לשירות בישראל כבר מתוכננת מספר שנים בכמה רשויות בארץ, ואולם, ביתר עילית הינה העיר הראשונה המכניסה את האוטובוסים הללו לשירות בפועל.
הגז הטבעי מוכר בעולם כמקור אנרגיה זול, בעל יתרונות רבים לצרכן ולסביבה. בין היתר השימוש בו מוזיל עלויות ייצור חשמל, מפחית זיהום אוויר ובעל יתרונות כלכליים מובהקים. הוא שונה מגז גפ"מ (גז פחמימני מעובה) שהוא תוצר לוואי של זיקוק נפט ומשמש לבישול ביתי ולהנעת רכבים. בישראל נכנס הגז הטבעי לשימוש לפני כעשר שנים ומאז הוא משמש בעיקר את חברת החשמל. כעת הוא נכנס גם לתחום ההנעה הציבורית.
קליטת האוטובוסים הללו לשירות פעיל, מעמידה שוב את ביתר בראש החץ של התחבורה הציבורית בארץ, בהמשך לדירוג הראשון בארץ אותו קוטפת ביתר עילית מדי שנה, בסקרי שביעות הרצון השונים של התחבורה הציבורית בישראל.
ראש העיר מאיר רובינשטיין אומר, כי "אין מדובר בתזמון מקרי. ביתר רואה את עצמה כמובילת מהפכת התחבורה הציבורית בישראל, וזה מחייב בכל תחום. לשמחתנו, הנהלת חברת קווים-עילית רואה עין בעין איתנו את החובה להמשיך ולקדם את המהפכה הזו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *