לראשונה בישראל יום עיון ארצי להורים לילדים חולי סרטן בנושא רפואה משלימה ושימוש בקנאביס רפואי בקרב ילדים

תחום הטיפולים המשלימים לחולי סרטן, כשהם ניתנים במקביל לרפואה המקובלת, בשילוב מושכל בין שני העולמות נקרא רפואה משולבת. מכאן, שהיישום של הרפואה המשולבת דורש ידע ניסיון ומומחיות מתחומי הרפואה המקובלת עם הרפואה המשלימה שמטרתם תמיכה בהתמודדות עם תהליך הריפוי. על מנת לשלב בצורה הטובה ביותר בין השתיים במהלך הטיפול בילדים, תערוך האגודה למלחמה בסרטן לראשונה בישראל יום עיון ארצי ללא תשלום בנושא רפואה משלימה ושימוש בקנאביס רפואי. יום העיון מיועד להורים המתמודדים עם מחלת הסרטן של בנם או בתם, מכל רחבי הארץ והוא יכלול הרצאות מגוונות עם מידע חיוני בנושא השילוב בין רפואה מקובלת למשלימה.
מחקר מרתק של אוניברסיטת הרווארד היוקרתית בארצות הברית קבע לאחרונה כי קנבינואידים, שהם המולקולות הפעילות הנמצאות בקנאביס רפואי יכולות לסייע בהתמודדות עם בחילות והקאות בעקבות טיפולי כימותרפיה אצל ילדים חולי סרטן. החוקרים מאוניברסיטת הרווארד ביצעו מטה אנליזה (סקירה שיטתית וניתוח) של 22 מחקרים רלוונטיים בנוגע לשימוש בקנאביס רפואי על ידי ילדים. בסיכום הממצאים התגלה כי מבין כל רכיבי הקנאביס הרפואי, רכיב הנקרא THC מסייע ביותר בשיפור תופעות הלוואי אצל ילדים המטופלים בכימותרפיה. המחקר פורסם בכתב העת המדעי Pediatrics והחוקרים ציינו כי למרות הממצאים האופטימיים יש להשתמש בו במשנה זהירות בשל הסיכון המוגבר לפגיעות מוחיות. מחקר אחר שפורסם לאחרונה קבע כי עישון יום-יומי של קנאביס קשור בסיכון מוגבר פי שלושה לאבחון פסיכוזה בהשוואה למי שמעולם לא עישנו. המחקר פורסם בכתב העת הרפואי The Lancet Psychiatry.
את יום העיון הארצי יזמה ותנחה פרופ' מרים בן הרוש, ראש אגף לרפואת ילדים, מנהלת המערך להמטולוגיה, אונקולוגיה והשתלות מח עצם לילדים, בית חולים רות רפפורט לילדים המרכז רפואי רמב"ם. פרופ' בן הרוש המכהנת גם כחברת ועדת העדכון בנושא סרטן בילדים באגודה למלחמה בסרטן הסבירה כי: "הורים לילדים חולי סרטן מעלים שאלות ותהיות רבות בנושא טיפולים משלימים, קנאביס וצמחי מרפא. כרופאים חשוב לנו שהורי הילדים יוכלו להכיר וללמוד יותר לעומק על הנושא. כמו גם להימנע משיטות שנראות יעילות, אך עלולות להתגלות כמפח נפש רפואי וכלכלי. ביום העיון נסקור שיטות, שיעילותן ובטיחותן היחסית הוכחה, מתוך רצון לחזק את יכולת הריפוי של הגוף במהלך המאבק במחלה"
אורית שפירא, עו"ס MSW מומחית בתחום הבריאות ומנהלת מחלקת שיקום ורווחה באגודה למלחמה בסרטן הוסיפה כי: "רפואה בכלל ובוודאי רפואת סרטן, דורשת ידע רב, ניסיון קליני של שנים ארוכות, ומיומנות רבה. לכן, מקורות המידע של ההורים לילדים חולי הסרטן חייבים להיות אמינים ואיכותיים. קיבצנו ביום העיון רופאים ומומחים לרפואה משלימה במטרה להעניק להורים מידע חיוני שיש בכוחו לשפר את איכות חיי הילדים המתמודדים עם מחלות הסרטן השונות"
מיטב המומחים בתחום יציגו ביום העיון את הנושא מזוויות שונות וביניהן תזונה ואורח חיים על פי הרפואה המשולבת, הומאופתיה כטיפול משלים בהתמודדות עם תופעות הלוואי של הטיפולים, שיאצו לשיפור איכות החיים של ילדים חולי סרטן, שימוש בצמחים במהלך הטיפול האונקולוגי בילדים וכיצד ניתן להעריך סיכונים מול יעילות בכלל ויעילות הקנאביס הרפואי בטיפול בתופעת הלוואי בפרט.
מנתוני האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות המעודכנים להיום עולה כי בכל שנה מתגלים בישראל כ – 450 ילדים חולי סרטן. מחלות הסרטן המאובחנות בילדים שונות מאוד ממחלות הסרטן המאובחנות אצל מבוגרים. סוגי הסרטן הנפוצים ביותר בקרב ילדים הם לוקמיה, המהווה כ-30% מכלל מחלות הסרטן אצל ילדים, גידולים סרטניים במוח המהווים כ- 20% וסרטן במערכת הלימפה, המהווה כ-15% מכלל הילדים חולי סרטן.
יום העיון יכלול כיבוד קל ויערך ביום רביעי ה – 3 באפריל בבית מטי, לזכרה של מטילדה רקנאטי ז"ל במטה האגודה למלחמה בסרטן בגבעתיים, הכניסה ללא תשלום, הודות לעיזבונה של אנטה צ'רנה ז"ל. בשל מספר המקומות המוגבל באולם, יש להירשם מראש בקישור הבא:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *